Tsja, hoe kieskeurig kan je zijn als paard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Tsja, hoe kieskeurig kan je zijn als paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 19:40

Tsja, hoe kieskeurig kan je zijn als paard?

Nou heel erg kieskeurig als je Pablo heet....

Ik ben met Pablo bezig hem weer te laten wennen aan de trailer (hij heeft een traumaatje). En meneer wenst niet gepusht te worden, logisch (een duw op zijn kont betekend dat hij zich keihard naar achteren stort). Ook van de Parelli-oefeningen wil hij niet veel weten (wel van de oefeningen maar een trailer is "anders"?).

Volgens mij nept hij de boel een beetje maar owee als ik dat laat weten dat ik dat denk want dan verzet hij geen poot meer.

Vorige week had ik een restje muesli mee, dat vond Pablo wel smakelijk en met dat in het vooruitzicht wilde hij best de trailer op.

Maar vandaag had ik enkel heel smakelijke wortels en paardensnoepjes in de emmer gedaan...
Foute boel dus.

Wortels en paardensnoep? Dacht ik nou echt dat meneer daar voor een been zou verzetten? Nou dat had ik dus mis. Pablo ging echt niet op de trailer. Hij spuugde de wortel uit en nam een paardensnoepje niet eens aan. Alles om de trailer was interesanter dan ik en de trailer.

Toen heb ik 2 handjes biks in een emmer gedaan en zie daar een totale gedaanteverwisseling:" snif snif, zijn dat brokjes?! Oh jippie het zijn brokjes!"

En daar werd ik bijna door meneer de trailer in getrokken... Ik zou zweren dat hij gewoon stond te lachen. Heerlijk op het gemakkie at hij helemaal in de trailer de brokjes op. Geen paniek oid, gewoon lekker relaxt. Daarna heb ik hem van de trailer gehaald.

Volgende week gaan we weer een stukje verder en de trailer sluiten en een ommetje rijden maar ik zal zorgen dat ik mijn muesli of biks bij me heb. Ik heb de boodschap begrepen Pablo!


Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 20:56

Ik zit hier echt te grinniken achter de computer, ik zie het helemaal voor me Haha! Haha! "alleen voor beschuit kom ik eruit"-gevoel.

Volgens mij neemt Pablo je in de maling, hij doet gewoon net of hij de trailer doodeng vind, alleen om jou die lekkere musli af te troggelen, wat heb je toch een slim paard !!!!!

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 08:37

whahaha wel slim van je paardje ~~~~~~~~~~

I LOVE MR.NIÑO 4-EVER AND ALWAYS !!!+o+
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PROFIEL HELEMAAL VERNIEUWD.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 09:22

Go Pablo Knipoog Nouja je weet iig hoe je m de trailer op kunt krijgen nu toch Haha!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 09:59

Wat moet je nou met zo'n paard he...
Omar is ook zo. Soms wil ik 'm flink op zijn flikker geven, maar dan krijg ik alleen een tegengestelde reactie...

:evaw:

Noek

Berichten: 156
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 17:05

oh, hahaha, herkenbaar! Haha! Noek lacht me volgens mij ook zeer regelmatig uit.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 12:31

Dat had ik op de dag van de veulenkeuring ook met Voice! Jurga stond op de trailer en no way dat Voice er ook op ging. Duwen, trekken, brokjes, schotten, smeken, alles geprobeerd... tot we op het laatste idee: hooi Vork kwamen. Mevrouw liep ze achter me aan. Ik had haar graag ff een trap na gegeven. Lips are sealed

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 22:33

Grappig, ik heb er ook zo'n eentje. Als je haar pushed gaat ze toch echt de trailer niet in. Als je haar gewoon los laat springt ze zowat bovenop je. Tja, t'zijn gekke beesten hoor die paarden, maar ik hou ontiegelijk veel van ze! Lovers

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 22:35

Dat verwende nest van mij kreeg van de week een lik blok van €28, maar denk maar niet dat ze er aan zit Boos!

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 11:38

Wat zijn ze toch bijdehand. Die pony van mij doet dat wel eens met hoesten. Als ie lekker buiten rijdt of in de bak afgeleid is dan hoor je hem niet maar als ie geen zin heeft om te draven (liever lui dan moe) dan wil hij nog wel eeens van die hele zielige kuchjes geven en hij gaat dan gelijk over in stap.

Come over to the dark side, we have cookies!

Noek

Berichten: 156
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 11:40

ja, die kuchjes ken ik: echt vreeeeselijk zielig hè: als ze aan het werk worden gezet, moeten ze even 'serieus' hoesten Knipoog .
Bij mij op stal zeggen we dan: gewoon doorrijden (als het aanstellerij is tenminste): 'had 'ie maar geen paard moeten worden Haha! .

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 14:44

Apollon eet alleen haar brok uit haar voerbak nooit van de grond ofzo, dat mag haar weidegenootje doen. Ook met hooi is ze kieskeurig, ze wil alleen het hooi wat helemaal uitgeschud is (zal ook wel deels komen doordat ze niet zo goed tegenb de stof kan).
De trailer gaat ze alleen maar op als ze een halve emmer brok krijgt anders blijft ze vor de klep staan en verzet geen stap. wil je haar vooruit duwen dan gaat ze met vollle vaart achteruit, zo ben ik al een paar keer behoorlijk hard op m'n bek gegaan!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 16:18

Goh, ben ik toch niet de enigste met een kieskeurig kreng op stal!!
Kore krijgt op stal gewoon stalbrok (=basisbrok van een of ander goedkoop merk denk ik) en dat at ze allemaal prima. Op een gegeven moment wou ik wat prestatiebrok bijvoeren, omdat ik vond dat ze wat te slank werd, en op stal doen ze dan moeilijk over meer voeren, dus doen sommige mensen het zelf maar... Frusty zo ook ik.
Toen had Kore dus in een keer door dat dat prestatiebrok veeeeel lekkerder was, en ze daar elke avond een schepje van kreeg. Tja, waarom zou je dan je stalbrok nog opeten he? en als ik dan mijn brok gaf, was dat in no time op, ze viste gewoon mijn brokjes tussen haar stalbrok uit, die doos!
Dus ik proberen haar die basisbrok te voeren (=te forceren!), wat doet ze? Misselijk Misselijk Misselijk ze spuugt het gewoon uit!!!!!!
Nu ben ik dus even gestopt met bijvoeren, en eet ze met lange tanden haar basisbrokjes op. Ja, t is goed!!!! Eerst at ze het ook, dus nu ook maar!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers