Weer wat geleerd van Leys...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-01 23:42

...namelijk dat springen helemaal niet eng is, maar LEUK!!!

Prisca heeft morgen een springwedstrijd in Odijk en daarvoor wilde ze vanavond nog even wat sprongetjes maken. Beetje galopbalkjes en wat hindernisjes, en toen was het: 'ga jij er nu maar op'. Tja, toen moest ik wel. Ik had nou eenmaal gezegd dat ik op Leys wel durfde te springen. Maar eigenlijk was mijn springervaring al weer heeeel ver weggezakt.

Mijn spring-CV luidt als volgt. Met Manjo heb ik het ooit gepresteerd om 3 foutloze rondjes te rijden in de B, dus ik heb daar maar liefst 6 winstpunten behaald. Alleen was hij niet altijd even betrouwbaar, dus lag ik ook vaak in de hindernis, of eronder. Met Dino moest ik voor het ruiterbewijs 60 cm springen en toen deed ik het haast in m'n broek. En met Ameretto heb ik vorig jaar in een jolige bui wat balkjes gesprongen op de plaatselijke trimbaan. Dus nu met Leysander...

Hij had er erg veel zin in (zoals altijd), maar gelukkig had Prisca de hete kantjes er al wat af gereden. We begonnen met het draven over wat balkjes, wat prima ging. Vervolgens een kruisje, waarvoor meneer z'n benen niet echt wilde optillen ('pfff... veeeeel te laag'), toen twee kruisjes en toen zette Prisca een steiltje op waarop ik riep: 'Jij bent gek'. Maar het bleek maar 80 cm te zijn en dat was te doen. Leys dacht een paar keer dat een drafbalk bij de hindernis hoorde en zette dan 2 meter te vroeg af, maar de meeste sprongetjes die ik met hem heb gemaakt, voelden goed aan! Weer een klein overwinninkje op mezelf... Binnenkort een A-parcoursje op een onderlinge wedstrijd? Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 23:46

Leuk Karin dat het goed ging!! Ga zo door en misschien spring je Prisca er wel een keer uit op een onderlinge wedstrijd!!!
Greetz Roel

Hoe meer je MENSEN leert kennen, des te meer ga je van je PAARDEN houden.
voor foto's: http://www.yourmomentfotografie.nl

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 07:51

Leuk Karin!!!!!!!!
Nou ik nog aan het springen haha, zou het erg graag willen leren, maar ja...geen geld en geen springpaard. Mijn Jurga is namelijk SpringVARKEN van beroep, helaas...Ilona

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 08:30

Hij was zo braaf het hete was er gelukkig af hihihi Party!!


ROEL zo maak jij geen vrienden hoor Haha!
De volgende keer rij ik niet de hete randjes eraf dan mag ze het zelf doen nou dan heb je een ander paard hoor *LOL*

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 11:16

GAAAAAAAAAAAAAAF zus!!! Party!!

En dat op zo'n groot paard *LOL* !!
Knap hoor!!

XX

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 12:39

Goed zeg!! Party!!

Als je op een leuk springpaard rijdt is springen opeens wel leuk, ik ken dat (van de pony's)

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 19:15

gaaf joh! Ik zeg altijd (en dat zeg ik al 6 jaar) dat ik ALLEEN met JOpie durf te springen. Nu mag t niet meer, maar het jeukt wel hoor. Het bloed kruipt waar t niet gaan kan he. Ergens vind ik het wel super gaaf, maar ik heb er met Jopie ook vaak onder of naast gelegen (een keer op een drafbalk, die volgens meneer toch echt wel 3 meter hoog was)... Maar zoals Joop springt, zo springt er geeneen. Maar goed, ik rij heel braaf dressuur, en dan doe ik net of ik de hindernissen niet zie... En heel soms spring ik even een rondje...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, carina, Em_, GoogleAdsense, Ladyson, Sanet, Ubermetrics en 38 bezoekers