Paardenvrouwen en het huishouden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 23:59

Ben blij dat er 3x in de week iemand komt om mijn huis bij te
houden want ik heb er een bloedhekel aan Haha!

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-03 00:18

Craignethan schreef:
Oh ja, kennen jullie dit ook : als je een paar palen slaat en de letters ophangt, dat je dan gewoon je eigen bak in huis hebt. Hoezo zand ?? Haha!


Nee, het zand valt wel mee.

Het is meer alsof de stro-opslag in mijn huiskamer is. Haha!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 01:11

Volgens mijn man doe ik niks in huis, volgens mij doe ik genoeg Schijnheilig !!
Onaangekondigde visite vind ik idd ook niet echt prettig Knipoog !
Ik heb iig besloten, dat ik in mijn volgend leven géén huisvrouw meer wordt }> !!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 01:12

Pff het huishouden.........breek me de bek niet los! Ik haat het ook. Alleen koken vind ik wel leuk meestal.
Gelukkig heb ik sinds een paar jaar een hulp die 1 keer per week door het huis raast, dus daar heb ik niet zo veel onderhoud aan. Verder heb ikmijn tijd hard nodig voor paarden, huiswerkbegeleiding zoonlief en andere hobby's!
Maar het ziet er hier in huis redelijk christelijk uit Haha! met af en toe een negatieve uitschieter Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 09:32

Ik probeer ons huisje gewoon een beetje bij te houden. Elke dag even stofzuigen en met een doekje over de tafels gaan. Zulke dingen. Losse rommel daar kan ik echt niet tegen, dus wat dat betreft is het bij ons meestal redelijk netjes.
Koken doe ik en de afwas doen we samen. Strijken daar heb ik echt een hekel aan, dus dat probeer ik ook een beetje te spreiden over de week. Ik doe het iig nooit allemaal tegelijk...

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 10:31

absoluut een drama, maar dat ligt niet aan de paarden *LOL*
Ik kook en doe de boodschappen, probeer af en toe eens op te ruimen. Mijn vriendje stofzuigt, stoft af ed en allebei ruimen we de afwasmachine uit en in, idem voor de was (= machine -> droger -> waskamer -> dragen) Strijken doen we ieder voor zich Haha! Hij dus vaker dan ik

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 10:41

ramen zemen? waar is dat nou voor nodig! mIjn moeder zegt ook steeds dat het nodig is maar zolang ik er nog goed doorheen kan kijken vind ik het wel best zo. Ik heb ook een hartsgrondige hekel aan het huishouden. soms verzamel ik moed en dan ga ik wat boenen en zo. Stofzuigen doe ik ook te weinig......... maar het is ook zo'n ondankbaar werk! binnen de korste keren zie je al niets meer van de moeite die je er in gestoken hebt. Ik vind stallen uitmesten helemaal neit erg.......

maar eh................. WEes allemaal eens effe HEEL eerlijk! Zijn jullie van die mensen die altijd verzuchten een rommelig huis te hebben terwijl het hardstikke schoon en opgeruimd is, of is het er ECHT een troep net zoals bij mij?

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 10:47

Desiree, bij mij is het echt rommelig Clown ; ben er niet trots op, maar het is zo Scheve mond ! Ik probeer wel altijd mijn best te doen en ik benijd ook mijn vriendinnen die dat allemaal blijkbaar maar met "links" doen!
Het wordt gewoon weer tijd dat ik een huidhoudelijke hulp zoek! Helaas zijn die hier maar dun gezaaid Verdrietig !

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 10:49

heel soms komt mijn moeder dus wel eens helpen en dan moppert ze op mij dat ik zo'n vuilak ben, grinnik. En als ik dan andere mensen hoor dat het bij hen ook zo rommelig en vies is, ben ik ietwat opgelucht maar dan hoor ik later dat dat reuze meevalt en dat het kennelijk "in" is om te zeggen dat het thuis vies en rommelig is. Bij mij is het niet "in". ik vind een schoon huis ECHT wel fijner. Maar het is gewoon zo.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 10:52

Huishouden....het Echte schoonmaakwerk, in het weekend, als er genoeg tijd is en anders het volgende weekend. Afwas probeer ik elke dag bij te houden. Ik heb een hekel aan een vol aanrecht.
Ramen zemen doe ik echt nooit. Stoffen trouwens ook niet, tenzij het Echt te erg wordt. (wel stofzuigen, maar echt met een doekje door het hele huis, nee)
Ik heb een hekel aan troep in huis, dus losse spulletjes enzo moeten in het weekend echt opgeruimd zijn.
Als we gaan verhuizen (15 april krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis) dan wil ik hoe dan ook een vaatwasser. En als het even kan een hulp in het huishouden.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 10:52

Dees, bij mij is het echt een troep, als mijn vriendje niet opruimt! Nu gaat het (IMO dan), volgens veel anderen is het nog steeds een zooitje.

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 11:37

Ik probeer altijd wel o veel mogelijk te doen,ik kan dus niet echt tegen troepjes en rommel.
Ik heb dan nog een vriend die alles uitelkaar haalt wat er uitelkaar te halen valt dus dat botst wel eens als heet de eettafel vol ligt Lips are sealed

Die heb ik nu dus een eigen kamertje gegeven,waar ik dus liever niet in ga kijken Haha!

Ik heb ook nog het voordeel dat als mn maandelijke periode begint,ik dus heel mn huis overhoop haal en alles sop(alleen die ramen Schijnheilig das een probleempje Haha!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 11:39

Gelukkig komt op zaterdagochtend onze schoonmaakster. Ze komt om 11 uur en we staan om 9 uur klaar voor de start om alles op te ruimen voordat ze komt. Dan proppen we de was in de wasmanden, maken we het aanrecht redelijk glad en halen we alle kledingstukken die overal verspreid liggen even weg. Oh ja, we ruimen dan ook de was op die ze de week daarvoor al heeft gestreken!!

Schoonmaken en stofzuigen doen we dus nooit (stofzuigen wel even als er visite komt). Opruimen doordeweeks ook niet. Kom niet onverwacht op vrijdag want je schrikt je dood!

Eigenlijk vind ik het helemaal niet fijn, maar ik heb het zo druk met werken dat ik er gewoon niet aan toekom. Mijn vriend heeft het minder druk, maar die denkt er niet aan.

De taken die er overblijven zijn prima verdeeld:
ik kook en doe de was (strijken dus niet)
hij doet boodschappen en de vuilniszakken en de afwas in en uit de machine.
De tafel dekken en afruimen verschilt.

Het ergste vind ik het als het eten en het servies 's avonds blijven staan tot de volgende ochtend, en dat gebeurt vaak!

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 11:53

Manon 2 schreef:

Het ergste vind ik het als het eten en het servies 's avonds blijven staan tot de volgende ochtend, en dat gebeurt vaak!


haha, dat bedoel ik precies! Ik heb daar zo'n hekel aan! Maar het gebeurd zo vaak! En het ergste is dat je zo'n stapel krijgt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 12:28

Kyra"]
[quote="Manon 2 schreef:

Het ergste vind ik het als het eten en het servies 's avonds blijven staan tot de volgende ochtend, en dat gebeurt vaak!


haha, dat bedoel ik precies! Ik heb daar zo'n hekel aan! Maar het gebeurd zo vaak! En het ergste is dat je zo'n stapel krijgt.
[/quote]
en daarom heb ik een afwasmachine! want alles dat gebruikt is zetten wij i.p.v. op het aanrecht in de afwasmachine! ook al zijn we maar met 2en.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 12:29

Desiree"]
[quote="Kyra"][quote="Manon 2 schreef:

Het ergste vind ik het als het eten en het servies 's avonds blijven staan tot de volgende ochtend, en dat gebeurt vaak!


haha, dat bedoel ik precies! Ik heb daar zo'n hekel aan! Maar het gebeurd zo vaak! En het ergste is dat je zo'n stapel krijgt.
[/quote]
en daarom heb ik een afwasmachine! want alles dat gebruikt is zetten wij i.p.v. op het aanrecht in de afwasmachine! ook al zijn we maar met 2en.
[/quote]

ideaal! daarom wil ik er ook 1.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 12:55

Kyra"]
[quote="Desiree"][quote="Kyra"]
[quote="Manon 2 schreef:

Het ergste vind ik het als het eten en het servies 's avonds blijven staan tot de volgende ochtend, en dat gebeurt vaak!


haha, dat bedoel ik precies! Ik heb daar zo'n hekel aan! Maar het gebeurd zo vaak! En het ergste is dat je zo'n stapel krijgt.
[/quote]
en daarom heb ik een afwasmachine! want alles dat gebruikt is zetten wij i.p.v. op het aanrecht in de afwasmachine! ook al zijn we maar met 2en.
[/quote]

ideaal! daarom wil ik er ook 1.
[/quote]

Nee nee nee! Het is bij mij nog veel erger Mijn vriend moet dus de tafel afruimen de vaatwasser inruimen, maar hij laat het gewoon op tafel staan! Midden in de kamer dus. Sorry dames, maar ik win hier helaas Huilen

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 12:58

bij mij komt het nog wel tot de keuken...

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 13:03

daar kan ik ook niet tegen, ik zet het wel altijd in de vaatwasser.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 13:06

Ik zet het altijd in het gootsteenkastje in een teiltje,
die neem ik eens in de zoveel weken mee naar mijn ouders om het daar in de afwasmachine te doen...
Ben ik dan erger of juist niet aangezien het wel uit het zicht staat Cool

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 13:07

Sjuimpje schreef:
Ik zet het altijd in het gootsteenkastje in een teiltje,
die neem ik eens in de zoveel weken mee naar mijn ouders om het daar in de afwasmachine te doen...
Ben ik dan erger of juist niet aangezien het wel uit het zicht staat Cool


hahahaha, best wel erg ja!!! Ik doe het uiteindelijk wel, met de hand, zonder vaatwasser.

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 13:08

hmmm.... elke dag MOET ik wel stofzuigen, de broodkruimels zitten dan bijna op het raam met twee kinderen en een oppaskindje in huis + een springend konijn.
Elke avond dweilen, s'ochtends als iedereen onder de douche is geweest dan gooi ik wat allesreiniger door de badkamer terwijl ik me ondertussen aankleed.
Spul ingetrokken en dan sproei ik het met de douchekop met heet water er weer af.
Toilet idem. wel elke ochtend de borstel erdoor maar ook zo weer fris.
Mijn partner maakt na zijn dagelijkse scheerbeurt de wasbak schoon en gooit als ie het niet vergeet de was naar zolder.

Ramen zemen gebeurt eigenlijk alleen in de zomer, bovenverdieping laat ik door de glazenwasser doen eens per maand.

Verder hebben we een vaatwasser en een droger die erg veel overuren maakt evenals de wasmachine....strijken doe ik een keer per week ongeveer en dan alleen de kleding van de kids. dat van mij en mijn partner wordt per dag gesreken (tijdverspilling eigenlijk..)

Maar huishouden blijft vreselijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 13:11

Wassen: als de wasmand en de vloer van de badkamer vol zijn.
Stoffen: als iemand zo stom is geweest om iets te verplaatsen of met z'n vingers door het stof te gaan, want dan zie je 't pas echt goed.
Ramen zemen: als ze nog maar erg weinig licht doorlaten.
Vloeren dweilen: als het TE hard gaat knarsen onder m'n voeten.
Afwassen: doet de vaatwasser, die doe je vol als er niks schoons meer in de kastjes staat en alles op het aanrecht rondzwerft.

Welkom in de wereld van twee paardeneigenaren....

Het enige dat ik altijd doe is elke week m'n boodschappen en minimaal 4x per week gezond koken, want dat vind ik belangrijk. Huishouden niet, da's een noodzakelijk kwaad. Ook bij mij de tip om niet onverwacht langs te komen, verrrrry shocking.... Haha!

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 13:12

Ik sluit me Lielle aan. Mijn vriend doet de meeste dingen, afwas, ramen zemen, stofzuigen. Ik doe de boodschappen, koken en de was. Maar de was doen isvan wasmachine naar droger naar werkblad om het te pakken als je het nodig hebt. Het strijgoed ligt nu al 7 maanden te wachten tot iemand eens gaat strijken.
Ik ben wel goed in het schoonmaken van de auto, eigenlijk onze 2de huis, en de stal dat is in onze ogen een caravan.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 13:12

pffff ben ik even blij dat ik nog geen kinderen heb....
als ik zie hoe het gaat met twee volwassenen, kun je nagaan als er ook nog kinderen zouden zijn!