Wat vinden jullie het engste "obstakel"?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 20:12

Ik vind het ook een hele engen gedachte om op mijn mond te vallen.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 20:25

Kiara schreef:
Tjee, wat KAN er eigenlijk veel misgaan als je het zo leest. Ik heb nog niet buiten gereden met Kiara, heb haar sinds september. Mijn probleempje is namelijk dat ZIJ hoogst waarschijnlijk wel verkeersmak is, maar IK ben het niet!!


Dat komt nog wel in orde, geloof mij maar Haha! *LOL*

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 22:02

Apple schreef:

Flair (en ook een paar anderen), vliegers zijn een stuk minder eng als je er voor zorgt altijd achter de vliegeraar langs te rijden Lachen . Op die manier heb je nooit kans dat je in de lijnen terecht komt. Ook roep ik vliegeraars altijd even aan als ik langskom. Vraag of ze de vlieger even willen stilhouden of dat ze even willen wachten met oplaten van de vlieger. Meeste vliegeraars hebben hier volledig begrip voor Lachen . H


Ik probeer dat ook altijd maar je wilt niet weten hoe druk het af en toe is met vliegers, vaak zijn het dan ook nog van die mega dingen, en als ze hou maar 1 kant op gingen maar vaak zijn het van die dingen die ze sturen en dan ben je net achterlangs gegaan en opzij van ze en dan komt ineens die vlieger weer jouw kant op...
Vaak houden ze wel enigzins rekening met je, als ze al enige affectie met paarden hebben, maar de laatste keer stortte er toch een vlak naast Piropo in het zand...
Vragen heeft vaak weinig zin omdat er meestal aardig wat wind staat en de vliegers enorm veel herrie maken..

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 23:12

Vragen lukt inderdaad niet zo goed en vaak staan ze ook tegen het duin of bij de strandopgang....probeer daar maar achterlangs te rijden *LOL* (vissers lukt wel, die staan meestal bij het water Tong uitsteken )

karin schreef:
Ameretto is gelukkig bijna nergens bang voor. Op hem kun je aan een lang teugeltje over een viaduct over de snelweg, met daaronder toeterende vrachtwagens, en hij zal dan hooguit een beetje met zijn oor draaien. Wel heeft hij het niet zo op grote (zwerf)keien langs de weg. Vooral als ze er volgens hem gisteren nog niet lagen . Dan springt hij graag even met vier hoefjes tegelijk opzij, maar hij gaat er vervolgens wel langs.


Dit is net mijn paardje *LOL* (komt vast van de mama's Haha! ) Hij zal niet snel schrikken, maar hij heeft het niet op keien Echt grappig dat Retje dat ook heeft Haha!
Bij ons liggen er in het park van die grote keien en daar durfde hij in het begin niet eens langs...Haha! verder is hij heel dapper, al keek hij laatst wel erg raar naar een tekkel met jas aan Party!!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 00:16

Humpf, die vliegeraars in Den Helder zijn blijkbaar een stuk slechter te omzeilen dan de vliegeraars bij Katwijk Haha!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 08:59

Apple schreef:
Humpf, die vliegeraars in Den Helder zijn blijkbaar een stuk slechter te omzeilen dan de vliegeraars bij Katwijk Haha!

Ja dat weet ik wel zeker, heb heel veel op Katwijk en Noordwijk gereden (woonde daar Haha! ) maar hier is het erg, hier waait het ook harder Haha!

Gentle_Giant

Berichten: 2058
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 17:41

ik heb 3x een ongeluk met mijn pony voor de kar gehad. dus nu hebben we samen een trauma!! ik ben gelukkig al een heel end op de goede weg want ik heb mijn andere pony wel voor de kar beleerd, maar dat vond ik in het begin heel erg eng!!!! dat blijft er altijd inzitten.... met mijn 1e pony moet ik ook nog een lange weg...... zucht ..............

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 13:51

aan 2 kanten van de weg sloten en dan van die graafmachines/grote tractors.....op het strand ben ik nooit geweest met mijn pony....
maar tegenwoordig gaat het al wel beter met die tractors en zo want die komen erg vaak voorbij bij ons... en dan leren ze het vanzelf

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 13:57

Euhm...het tikken van stoplichten...
Mijn fjordje is echt super braaf buiten.. maar van dat getik van de stoplichten kan ie echt helemaal panisch worden Boos!..
En tja toch ook wel brommers hoor.. jongens op brommers die stoer proberen te doen..
Echt oer vervelend..

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 14:12

nou mijn haf is niet bang voor vrachtwagens opzich maar wel als ze gaan remmen en als ik er naast sta of ervor!dan wil ze zo snel mogelijk naar huis en draait om of rent zo de weg over meestal kan ik der nog redlijk houden en gaat t allemaalgoed!als t veuleneruit is gaat ze in training!bij de manege zit ook een recycling bedrfijf met vrachtwagens shovels enzo!1 keer per jaar gaanalle manege paarden erheen onder het zadel of voor de kar en dan trainen onder de shovels door enzop net zo lnag tot ze het niet meer ecng vinde!dus daar mag soraya ook ff heen!

de trein vind ik eng!soraya tilt haar voeten niet goed op en komt dus vaak in de rails nooit vast hoor mar t kan gebeuren nou en als er dan een treinaankomt!........nej liever niet!
t engste van allemaal vind ik nog dat ze uitbrekt ui de wei en dat ze dan onder eenauto komt!we wonen aan een best drukke weg!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 16:02

Oja laatst, het was ontzettend mistig en het vroor.
Boven de recreatieplas hangen hoogspanningskabels en die maakten een kabaal! Knetteren en sissen!
Dat vond Tinka ook eng. Moet ook zeggen dat het een raar geluid was, en had het nog nooit eerder gehoord bij die masten.

RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 18:14

ik ben bang dat als mijn fjord wegspurt hij de weg op rent en we dan een ernstig ongeluk krijgen (denk aan horsewisperer) en dat hij het niet overleeft...