Gewoon ff verhaaltje!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-01 08:21

We hebben een veulentje, "April" (vandaar mijn nickname Pril). Een ongelooflijk lief beesie. Ze is nu 10 maanden en we hebben haar nooit afgespeend! Aan de andere kant, ze heeft er nog nooit een probleem van gemaakt als we haar moeder voor een buitenrit uit de wei haalde. Soms gaat ze los of als handpaard mee, maar in de wei achterblijven met de andere paarden vind ze ook geen probleem. Ook laat ze zich gewillig aan het halster meenemen naar de stal zonder haar moeder. Ze drinkt dus wel nog steeds melk (ze moet zich zo`n beetje dubbel vouwen om bij de uier te komen!) maar ik denk dat dat geen probleem is aangezien haar moeder goed doorvoed is en niet opnieuw gedekt. Beetje verwent is ze wel, vandaag wou ik haar in de stal zetten omdat ik haar ging bekappen, weigert ze de stal in te lopen! 4 hoefjes in het zand (beton in dit geval). Dus ik maar proberen met aaitjes, lijn om d`r achterhand, maar know way, mevrouw had andere plannen. En ik maar tandenknarsend m`n geduld bewaren. Op een gegeven moment pakte ik wat biks en wat denk je? Dat varken wist niet hoe hard ze de stal in moest rennen, hoezo verwend? Ik had het touw niet eens vast! Met kappen gedroeg ze zich ook netjes, beetje ongeduldig alleen. Volgens mij gaat zij later echt een goedzak worden (net als haar moeder). Zo vriendelijk, en is gek op aandacht! Ik wil wel een foto van haar plaatsen hier, heb alleen geen idee hoe dat moet. Ben niet zo wijs met computers.....

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-01 12:09

Hoi!

Klinkt echt als heel leuk en lief beessie die April van jouw!!! Ben benieuwd naar haar foto's!! Kijk op forum algemeen voor de uitleg over hoe je foto's moet plaatsen of stuur een mail met de foto's die je hier op wilt hebben naar Bart of Heike toe, dan regelen zij de rest!!!