Oh Joy Joy Joy!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Oh Joy Joy Joy!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-03 08:35

Onze paarden staan elke dag buiten in de paddocks, het zijn grote met hout omheinde stukken waar we de tussenscheidingen met schriklint hebben afgezet, dit om blessures te voorkomen als ze een keertje naar elkaar trappen. Op deze manier hebben ze toch op een veilige manier veel contact met elkaar.
Toen ik woensdag thuiskwam werd ik al verrast… Ozep stond gezellig bij Jonkvrouw te leuten, dat kan op zich niet zo heel veel kwaad, Jonkvrouw is niet zo ‘speels’ dus het was netjes gebleven bij wat kroelen en frutten. Lovers
Hoe Ozep ‘ontsnapt’ was begreep ik echter niet, hij flikte het tijdens de vorst nog wel eens, toen had hij een halsstuk op waardoor hij zijn kop onder het lintje kon doorgooien en er onderdoor kon stappen. Met die vorst en het halsstuk geleidt de stroom niet goed genoeg en hij bleef dus vrij van schokken. Nu kreeg hij het echter ook voor elkaar zonder halsstuk en met vochtig weer? Terwijl ik nog even gevoeld heb ( :| ) en het geleid dus echt als een speer.
Maar goed, Ozep weer netjes terug gezet en verder was er niets aan het handje. Hij had wel honger aangezien hij vrij snel na het buitenzetten bij Jonkvrouw is gaan staan. Zijn eigen hooi lag dus nagenoeg nog onaangeroerd en dat van Jonkvrouw hebben ze dus gedeeld. Vork

Kom ik gistermiddag thuis, het eerste wat ik zag was een dikke paardenkont met 2 witte benen in de voorste paddock, de paddock van Simbaatje…
En ja hoor, Ozep was weer onder zijn eigen lintje door geglipt en vervolgens is hij waarschijnlijk vanuit de paddock van Jonkvrouw Simba gaan provoceren.
Die hebben met zijn tweetjes altijd de grootste pret (daarom mogen ze ook niet meer bij elkaar of naast elkaar staan) en met het steigeren naar elkaar is natuurlijk het lintje gesneuveld. Schijnbaar waren ze snel op elkaar uitgekeken en zijn ze met Jonkvrouw aan de gang gegaan.
Die stond toen ik thuiskwam in een hoekje met haar kont naar die 2 rotzakken toe. Eenmaal dichterbij bleek Jonkvrouw zich aardig druk gemaakt te hebben, ze heeft nauwelijks conditie waardoor ze als een gek aan het zweten is gegaan. Haar hele koppie zat onder de witte plukken en ook onder de deken was het 1 groot, nat, zweetplukken festijn.
Snel dus Jonkvrouw gepakt en die lekker onder de lampen gezet en vervolgens die 2 eikeltjes uit elkaar gehaald. Sigaar

Wel blijken nu dus die Rambo dekens weer een uitkomst!
Wat ben ik blij met die dingen, Ozep en Simba hadden over hun hele hals natte bulten… Ze hebben dus lekker aan elkaar gekluift, ook op de deken waren natte plekjes maar alles was nog helemaal heel! Cool
Echt ongelooflijk, want ze zijn als beesten tekeer gegaan, de paddocks waren vrij hard maar nu zijn de duinen er niets bij. Van de Bucas van Jonkvrouw (miskoop van het jaar) waren de bilriemen afgeknapt, waardoor dat rotding dus gelijk scheef was getrokken. Verder zag je daar dus wel duidelijk strepen op van slaan en steigeren, maar verder zitten er geen scheuren in.
Jonkvrouw had verder een heel klein wondje op haar kont, Ozep en Simba zijn echter helemaal heel, hebben hun ijzers nog en alle beentjes waren (ook vanmorgen) nog helemaal dun. Alleen Ozep zijn staart is iets uitgedunt, hoewel die behoorlijk kort is heeft hij er met het steigeren schijnbaar toch nog opgestaan.
Achteraf had ik hiervoor getekend, want ik heb die Ozep en Simba vorig jaar nog wel eens geprobeerd om bij elkaar in de wei te zetten… Dan stonden ze ieder in een uithoek en tegelijk sprongen ze dan in een fikse galop aan, zo hadden ze een hele diagonaal om op snelheid te komen, precies in het midden troffen ze elkaar en daar zetten ze zich af om in elkaar te springen.
Grapjassen…


essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 09:11

Misschien is hij zo slim dat hij eerst zijn hele hals onder het draad door steekt, en dat dus alleen zijn rug met deken het draad raakt. Met deken voelt hij er vast niet veel van.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 09:20

Leuk he, paardje houden... Haha!
Het is goed afgelopen, moet je maar denken...
Die Ozep kan je dus nu niet meer in de paddock achterlaten... Extreme duivel

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 09:28

Toch maar meer rijtjes lint spannen dan. Misschien dat Ozepje dan in zijn eigen paddockje blijft. Tenzij ie natuurlijk nog zo handig is om over zijn buik onder het onderste lintje door te schuiven Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-03 09:28

Ik heb speciaal voor Zeppes een lintje op kniehoogte er bij gemaakt }>

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 09:31

ze verzinnen altijd weer wat nieuws.Dat is zo leuk he van die paarden.

leef je droom, droom niet je leven.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 09:44

Leuk he paarden??!! geweldig die verhalen van jou, wel sneu voor jonkvrouw..mannen..je hebt er weer niks aan dat blijkt wel weer..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 09:59

Weet je wel zeker dat ie eronder door gaat? Die van mij springt er namelijk overheen.... Ook handig...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 10:01

Kleuters...

Je moet ze al haast 24/7 in de gaten houden. Nou ja, het houdt je van de straat moet je maar denken... Haha!

Ret is gek op springen, maar gelukkig heeft hij het nog nooit in z'n grote hoofd gehaald om over het draad te gaan (of er onderdoor te kruipen Haha!). Even afkloppen dan maar...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 10:05

Haha.. *LOL* Leuk verhaal Sjuim Haha!

Het lijkt me aan de ene kant wel leuk om van die ondernemende paarden te hebben, maar toch is het ook wel lastig Haha!

Heb iig erg gelachen om je verhaal! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 10:12

Hahaha
ik herken het!!!!!!
Kawa doet dat dus ook als hij alleen staat.
Ook zonder deken

Je ziet dat hij dan met die snorharen, waardoor hij maar weinig stroom door krijgt, de draad voelen.

Je ziet hem echt tellen.
tik.....tik......tik,floep eronder door.
Net voor de volgende tik Lachen

Dus ik ben benieuwd of die van jou het ook blijft doen.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 10:26

He slim paard zeg. Met je snorharen voelen of er stroom op zit doet die van mij ook. Alleen zit er altijd stroom op dus blijft hij dan maar netjes staan. Braaf beesje.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 10:43

Erg slim paard. Ik had ook zo'n pony. Hij was 1.50 en was binnen 3 seconden onder een schrikdraad ter hoogte van 50cm door. Die was ook zo slim. Alles om maar gras te kunnen vreten.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 10:52

Wat een verhaal zeg... Die Ozep is een stugge volhouder! Ben benieuwd of je hem nu definitief achter het draad kunt houden... Het is toch wat dat hij gewoon zijn hooi laat liggen?? Weinig paarden die dat zouden doen, denk ik... (eerst eten, dan zieken..!)

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 10:56

M'n merrieveulen (of jaarling nu zeker?) kruipt ook zo onder de stroomdraden door. Bij als die aanliggen of niet, ze gaat wijdbeens (:D) staan (om zo lager tegen de grond te zijn), staat wat te trappelen en ZJOEF!!!!!!! Eronderdoor!!!!!! ... en de hengst??????? Die staat erbij en kijkt er naar, maar die heeft ontiegelijk veel ontzag voor die touwtjes, zelfs zonder stroom erop!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 11:09

Floor heeft nog nooit ontzag voor stroom gehad. Zelfs niet toen we een paar keer als nood oplossing het draad gewoon tegen haar aan geduwd hebben. En Den wel hoor. Zelfs zonder stroom, met een dikke jas aan.

Maar wel lekker iritant. Maar wees blij dat ze enkel dan bij elkaar staan en niet weet ik veel waar. Zie mijn verslagje over moeder en dochter......

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 11:25

Sjuimpje schreef:
Ik heb speciaal voor Zeppes een lintje op kniehoogte er bij gemaakt }>


Lintje op hoefhoogte erbij? Haha! Of gaat ie dan voor limbodanser studeren? }>

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 11:36

Ja, als ze eenmaal doorhebben hoe ze onder die afzetlintjes door kunnen zijn ze niet meer tegen te houden }> Fayette is er ook zo goed in. Die ging regelmatig aan de wandel toen ze nog in de opfok stond. Gezellig bij de buren op bezoek en dan bij voorkeur bij de merries met veulens Gewoon eerst kijken/voelen waar het minste spanning staat, aanloopje nemen, koppie omlaag, door de knietjes en hups we zijn aan de andere kant Haha! Terugzetten had nooit zin want je had je kont nog niet omgedraaid of mevrouw was haar eigen wei alweer uit Om de een of andere reden liep ze ook altijd alleen maar van de ene wei naar de andere wei. Ze is nooit op het erf gekomen of (nog erger) op de straat. Nu ze weer bij ons op stal staat doet ze het niet meer (erg strak gespannen lint en erg hoge voltage erachter Extreme duivel ) maar we moeten er echt constant aan denken om het electra erachter te doen want anders zit mevrouw letterlijk onder het draad door te vreten met het onderste draad (die op +/- 50cm. hoogte is gespannen) halverwege haar hals Lips are sealed Gelukkig kan ze dat maar op een stuk van de wei doen, om de rest van het weiland staan allemaal bosschages, bomen en bramenstruiken

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 12:12

Leuk hè paarden Tong uitsteken
Die van mij lopen in de buitenbak en gaan in groepjes eruit. De pony kan namelijk echt niet bij mijn ruin, dat wordt oorlog... Huilen
Die buitenbak komen ze echt niet uit, of ze zouden moeten springen Haha! Maar dat idee hebben ze gelukkig nog niet gekregen Lachen
op mijn vorige stal hadden ze ook schrikdraad en moest ik die twee van mij constant overal vandaan plukken...Knipoog Je bent dus niet de enige!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 12:22

Wat beschrijf je het leuk!
Yorghos is ook zo'n uitbreker, maar met dubbel lint (1x borsthoogte en 1x kniehoogte) blijft hij nu netjes op zijn eigen weitje. Daarnaast heb ik stroom afgetapt van de buurman (ja, met toestemming Haha! ) omdat hij geen ontzag had voor de tikken van ons paddestoeltje. Nu zitten we op het lichtnet aangesloten en haalt Yorghos het niet meer in zijn hoofd om te ontsnappen...

*edit: typfout*

* To Belg, or not to Belg *

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 12:46

*LOL* Ozep is echt cool! Jammer dat ze het altijd doen als je er niet bij bent, zo kan je niet eens even zien hoe slim ze dat aanpakken.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 12:53

hey
dat herken ik. ik kan Gigi alleen op de ene wei zetten, omdat daar overal dubbele draad is. De achterste en linkse wei kan hij ontsnappen. Hij loopt er dus ook gewoon onderdoor Scheve mond Stroom op of niet.
De laatste 2 weken heeft Victor, het belgisch trekpaard van 1m78 en 1300kg dit trucje ook ontdekt. Als er stroom opstaat, blijft hij mooi op de wei, maar als er geen stroom is, dan wandelt hij er gewoon rustig door
xxx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 15:28

Lang leve de Rambo dekens!!!
Het is echt de enige deken die ook bij ons heel blijft.
En net als de paarden van Sjuimpje gaan die van ons ook te keer, alleen bijna dagelijks.
Is Jonkvrouw alweer een beetje van de schrik bekomen?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 8 bezoekers