Auw! Paard op mijn tenen gestaan! :'(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 13:32

HorseyDude schreef:
Als het goed is komt in nov weer de jaarlijkse PGB-lijst in de bus voor 2016. Kunnen we weer met bedragen puzzelen... Nee, het is geen vetpot op mijn rekening! :(

Je PGB is niet voor dit soort zaken, maar alleen voor het inkopen van zorg...
Bij andere uitgaves dan zorg ben je illegaal bezig en kun je flink in de problemen raken wanneer ze er achter komen.

Edit: iemand anders was me voor :P

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 13:44

Ayasha schreef:
jeetje wat een paniekerig gedoe. Als ik voor elke keer dat mijn voet/teen blauw was naar de dokter moest... Tuurlijk doet dat even pijn als 500kg op je tenen gestaan heeft maar wat een gedramatiseer.

Nou nou mag het iets minder. :o

TS ik heb 2 x paard op voet gehad, en 2 x 6 weken in het gips gezeten.
1x keer paar dagen mee gelopen, kan zeggen dat ze niet blij waren dat ik niet gelijk gekomen was.
Zou toch maar eens een afspraak maken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 13:49

lifaya schreef:
purny schreef:
Als je je pgb gaat gebruiken voor schoenen ben je illegaal bezig. Je pgb is alleen beschikbaar voor het inkopen van zorg. Je kan bijvoorbeeld wel telkens een bedrag apart leggen

ik denk dat dit anders is als je al begeleid woont. Ik weet niet hoe de situatie van TS is maar je hebt genoeg mensen in begeleid wonen zitten die geen familie meer hebben (of iig contact) en dus niemand die voor de kosten van kleren en spullen betaald. Wel hebben zij een wajong/uitkering neem ik aan, maar al het geld word dan wel door iemand anders beheerd. Ik neem dus aan dat als hij stalen neuzen zou kopen het gewoon van de uitkering is.

Nee hoor, je PGB is niet bedoeld voor schoenen te kopen. Dit is bedoeld voor het inkopen van je zorg.
Snap je nou waarom er zoveel is gefraudeerd in het verleden? Mensen gingen allemaal andere dingen kopen ipv de zorg.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 13:54

HorseyDude schreef:
ilaan schreef:
Daarnaast neem ik de topics van ts altijd met een korreltje zout.

En bedankt dames, heel aardig van jullie. Fijn dat ik het weet. -O- Laat knullie maar pijn lijden... ;(

Hier ook, komt mede door je hoofdletters, geschreeuw en msn taal in je titels

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 14:23

purny schreef:
Nee hoor, je PGB is niet bedoeld voor schoenen te kopen. Dit is bedoeld voor het inkopen van je zorg.
Snap je nou waarom er zoveel is gefraudeerd in het verleden? Mensen gingen allemaal andere dingen kopen ipv de zorg.

ik heb ook PGB gehad en mijn broertje heeft PGB en een Wajong, ik weet hoe het werkt. lees even het laatste wat ik schrijf :P Ik denk dat als het gekocht word, het van de uitkering afgaat en niet de PGB :) Maar dat het op een gezamenlijke rekening staat en beheert word door iemand anders

purny

Re: AUW!!!!!! Paard op mijn TENEN gestaan! :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 14:23

Oh ja dan is het een ander verhaal. Eventjes geld sparen dus HD!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 18:14

Bij mij is het zo dat ik elk jaar een vast bedrag krijg van het hoofdkantoor van de ASVZ, en dat verdeel ik dan weer onder met hulp van mijn persoonlijke begeleidster in vakjes. Dus zoveel voor internet, zoveel voor kleding, zoveel voor reizen, zoveel voor vakantie (anyways, you know the drill!). Dat wordt dan allemaal ingevuld, dan gaat het naar de teamleidster toe, die controleert het allemaal, maakt nog wat correcties her en der, en dan gaat het op de grote stapel bij de andere cliënten (want zo worden we thuis genoemd.)

Als alles verzameld is, gaat het naar het hoofdkantoor in Sliedrecht waar de grote baas zit. Die krijgt alle aanvragen binnen van alle woningen. Ook DAT wordt gecontroleerd en komt (na goedkeuring) de handtekening eronder en wordt er een copie terug naar thuis verstuurd.

Dit alles duurt zo'n week of 4-5. Ook gaat bij ons rond de feestdagen de grote kluis op slot, dan kan er even geen geld worden aangevraagd want dan wordt alles berekend van DIT jaar. Dus het totaalbedrag van hoeveel er is uitgegeven dit jaar.

zusi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 18:19

Biebz schreef:
Jilletje schreef:
Ja :+
Tuurlijk doet het pijn maar als je nog kan lopen zal het gekneusd en beurs zijn maar er zal niks gebroken zijn denk ik.

Dat je nog kan lopen wil ook niet altijd wat zeggen :+

Ik ben het met biebz eens
Ik had me elleboog gebroken en me hand op drie plaatsen kon alles nog gewoon bewegen maar was zekers wel gebroken !!!

Dus dat zegt helemaal niks ...!!!

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 18:23

Ts, ik hoop voor je dat het meevalt!

Ik ben gisteren in volle galop van mijn paard gevallen in het bos en die is ergens in het proces op mijn voet gaan staan. Niet dik, niet blauw, kan er op lopen (wel als een zombie van de walking dead, aldus mijn zusje) maar ik kan niet uit de hoek van 90 graden komen zonder een hele scherpe pijn. Daar ga ik maandag ook maar even naar de huisarts denk ik :(

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 00:26

_xManadisx_ ik heb laatst precies het zelfde gehad, was met iemand op de fiets en nog een ander paardje naar buiten toen die van mij waarschijnlijk van een duif ofzo schrok, vloog hij in volle galop weg op een pad waar hij MOEST stappen ivm boomstronken, dikke tak in mijn gezicht, bloedneus, en toen hield het pad ook nog op, er was een t-splitsing en ik wou rechts maar hij wou links. Ik viel er dus af en ben er onder gekomen, hij is op mijn enkel gaan staan en heeft mij tegen mijn gezicht getrapt. Gelukkg niks gebroken alleen flink gekneusd

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 09:10

Dat klinkt ook erg pijnlijk! En een kneuzing hoop ik ook op :) zou heel fijn zijn!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 09:56

Pootje is weer heel en ik voel ook geen pijn meer! :) Ik dartel weer als een dolle kieviet! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 15:36

Praat erover met, als je die hebt, een begeleider en geef aan dat je goed schoeisel nodig hebt vanwege paardenvoetjes.