Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lau schreef:hoogendroog schreef:Dat zo veel mensen nog van die hengstenkettingen gebruiken (zie de een na de ander op foto's van die fotoshoots). Het KWPN wil die dingen al tijden niet meer in de keuringsring zien, maar da's op Bokt nog niet helemaal doorgedrongen, geloof ik.
Die word alleen gebruikt omdat hij makkelijk weg te werken Is.
En totaal niet op de gemene manier waardoor hij is afgeschaft.
Ik erger mij aan de te ver doorgeslagen NH en parelli types.
Er Is niks mis met de methode maar sla asjeblieft niet door.
Elienee schreef:ik erger mij werkelijk dood aan al die naturals![]()
oh het is zoooo verschrikkelijk slecht om een bit in mijn paard zijn mond te steken en hoefijzers aan te doen.
weet je wat onnatuurlijk is? paardrijden..
kruipt nu onder een steen voor alle reacties die ik alweer ga krijgen![]()

Babootje schreef:Nicolle89 schreef:Ik erger me aan mensen die persee alles LOOS willen. Bitloos, boomloos. En vervolgens alles wat niet loos is haten. Dat is nog t ergste.
Hahaha ik ook.
En wat dan nog het ergste is is wanneer ze zó graag hun paard blootsvoets willen hebben ze het niet uitmaakt of die pijn heeft op zijn blote voetjes. Want ja, "hij moet er maar aan wennen". Natascha schreef:Waar ik me vaak aan erg is onzinnige praat over hoe "hoog in het bloed" hun paard wel niet staat als een soort überexcuus voor een onopgevoede knol.
Die mensen staan altijd mooi voor paal als ik dan kom aanzetten met een volbloed die zich wel weet te gedragen 

Natalie36 schreef:Mensen die voor veel te veel geld leuke paarden kopen en ze vervolgens binnen 3 jaar kapot rijden. Een nieuwe kopen, die ook kapot rijden en na 10 jaar en 4 paarden met een stalen gezicht beweren dat ze altijd zo veel pech hebben met paarden.
Ik denk eerder dat de paarden pech hebben gehad met de eigenaar maar dat is dan weer een opmerking waar je ruzie door krijgt
Majabeestje schreef:Aan het feit dat er bijna geen pensionstalling in de buurt te vinden is waar de paarden 24/7 buiten kunnen staan met schuilstal.
Overal 's nachts naar binnen.

moonfish13 schreef:Lau schreef:
Die word alleen gebruikt omdat hij makkelijk weg te werken Is.
En totaal niet op de gemene manier waardoor hij is afgeschaft.
Ik erger mij aan de te ver doorgeslagen NH en parelli types.
Er Is niks mis met de methode maar sla asjeblieft niet door.
Sja, hier ijzers en met (men)bit, maar wel 24/7 buiten met onbeperkt hooi en regelmatig Parelli en ander grondwerk.
Een boomloos zadel heeft hij ook maar dat is puur omdat ik op een onbespierde pony die weinig gereden wordt geen precies passend boomzadel ga kopen.
Hij loopt hier fijn onder en deze was niet duur.
Dus het kan zeker wel.
Maydayparade: wat is daar mis mee als het paard er niet onder lijdt?
Ik ben recreatiemenner die ook gewoon longeert en dergelijke.
De ene week doe ik veel maar nu ook even minder.
Daar heeft hij niks van hoor.
Het is alleen iets waarvan ik denk dat het voor veel mensen een toevoeging zou zijn. Eline91 schreef:Bram Chardon denkt daar trouwens ook zo over
"Als je 3 x pech hebt is het geen pech meer, net zoals 3 x geluk geen geluk meer is maar goed management en perfecte voorbereiding."
ikke schreef:Eline91 schreef:Bram Chardon denkt daar trouwens ook zo over
"Als je 3 x pech hebt is het geen pech meer, net zoals 3 x geluk geen geluk meer is maar goed management en perfecte voorbereiding."
Dat is gewoon een feit!
Onopgevoede paarden heb ik geen hekel aan, ik voed ze simpelweg op. In mijn handen gelden mijn regels, ga daar maar mee om..........

Vicky_Belle schreef:Hoe mensen naar recreatie-ruiters kijken, ik merk dat daar best soms denigrerend naar wordt gekeken want een échte sport is toch veel "moeilijker".
Ik heb ook vaak het gevoel dat de sport-ruiters geen rustig ritje rond kunnen wandelen met hun paard.
Er zullen er ongetwijfeld zijn die dat wel kunnen, maar die zijn volgens mij in de minderheid.
Nies_ schreef:Dat is niet echt van toepassing als je die beesten niet zelf in handen hebt. Mijn fjord was ook zo'n rot bok, maar die luistert inmiddels al jaren heel goed. Al blijft het toch anders dan wanneer ze van begin af aan al netjes zijn opgevoed.
Inderdaad 3x pech is geen pech.. Snap niet dat die mensen dat zelf niet in zien en daar niet gewoon wat aan doen zodat paard nummer 4 wel heel blijft.
Zelfreflectie is inderdaad erg lastig voor de meerderheid. Nies_ schreef:Zelfreflectie is inderdaad erg lastig voor de meerderheid.

Nies_ schreef:Majabeestje schreef:Aan het feit dat er bijna geen pensionstalling in de buurt te vinden is waar de paarden 24/7 buiten kunnen staan met schuilstal.
Overal 's nachts naar binnen.
Da's op zich wel een punt ja. En als ze dan 24/7 buiten lopen is er niet eens iets wat lijkt op een rijbak. Maar heel eerlijk is dat mijn probleem niet, want ik sta niet op een pensionstal
Vroeger voelde ik inderdaad de behoefte om eraan mee te doen, gelukkig niet meer.... MayDayParade schreef:Ik zie veel ruiters die geen duidelijk beeld hebben van wat ze nou eigenlijk aan het doen zijn met hun paard of wat ze trainen.
Voor deze ruiter's (vaak particulieren van recreatief rijden tot M dressuur) zou misschien een training's-app een toevoeging zijn.
Bijvoorbeeld dat je het beeld van je paard en wat je er mee wilt in kan voeren (jong paard dat ingereden wordt, revaliderend paard wat opgebouwd moet worden, onderhoudstraining, opbouwende training na rust etc.) En dat je dan een voorbeeld van verschillende trainingsschema's krijgt en zelf een schema kan kiezen/opstellen.
. Zo'n app waarin je kort tips of extra oefeningen kunt opzoeken zou ik erg handig vinden. Met dingen, zoals een eisenlijst waar een bepaald onderdeel aan moet voldoen, waardoor niet-paardenmensen ook van buiten de bak kunnen kijken/beoordelen of het goed gaat, aangezien ik zelf niet alles van mijn pony kan zien. NinaHagen00 schreef:MayDayParade schreef:Ik zie veel ruiters die geen duidelijk beeld hebben van wat ze nou eigenlijk aan het doen zijn met hun paard of wat ze trainen.
Voor deze ruiter's (vaak particulieren van recreatief rijden tot M dressuur) zou misschien een training's-app een toevoeging zijn.
Bijvoorbeeld dat je het beeld van je paard en wat je er mee wilt in kan voeren (jong paard dat ingereden wordt, revaliderend paard wat opgebouwd moet worden, onderhoudstraining, opbouwende training na rust etc.) En dat je dan een voorbeeld van verschillende trainingsschema's krijgt en zelf een schema kan kiezen/opstellen.
Ik herken dit probleem, ook wel bij mijzelf. Zo'n app waarin je kort tips of extra oefeningen kunt opzoeken zou ik erg handig vinden. Met dingen, zoals een eisenlijst waar een bepaald onderdeel aan moet voldoen, waardoor niet-paardenmensen ook van buiten de bak kunnen kijken/beoordelen of het goed gaat, aangezien ik zelf niet alles van mijn pony kan zien.