Wat vinden jullie partners van paarden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:29

Leuk om te lezen, best verschillende relaties.
Mijn vriend had ook niks met paarden, maar wel dierenvriend. Uiteindelijk begonnen met een shet bij vrienden. Toen kwam ons huis met lap grond, shet bij huis, maar die kun je niet alleen houden, dus nog een shet erbij. Maar ja, mennen kon ik niet en ik wilde graag rijden...
Toen hij overstag was wilde hij een bont paard (ik niet, maar uiteraard bereid daar concessies in te doen :D ) en toen stuitten we op het tinkerras. Een aantal bekeken en overtuigd dat het ras goed bij ons paste. Samen op zoek: hij keek naar het knuffelgehalte en ik naar de klik bij het rijden en toen kochten we Sirocco (nu al 9 jaar geleden).
En hij zegt nu wel eens dat hij wel een pension zou willen :+ Wie weet in de toekomst <<)

Pastis

Re: Wat vinden jullie partners van paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:42

Ooh, mijn partner heeft er helemaal niets mee. Het kost te veel geld, ik stink en het kost me te veel tijd als ik naar paardlief ga. Maarrr, hij laat het me ondanks al z'n gegrommel wel doen omdat hij ook wel ziet dat het zijn meisje gelukkig maakt.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:58

Ik heb een relatie gehad met een jongen die er echt helemaal niks mee had. Ik mocht van hem ook niet over paarden praten en hij ging echt bij hele hoge uitzondering, en veel gezeur vanuit mij een keer mee naar de manege of stal. En daarna kreeg ik natuurlijk MAAAAANDEN te horen dat hij een geweldige vriend was omdat hij met mij mee was geweest.
Dat ging natuurlijk niet goed op lange termijn.

Toen kreeg ik een relatie met een jongen die mijn passie voor paarden prima vond, af en toe meeging om te helpen op stal(hij woonde niet echt in de buurt) en ook wel interesse had in mijn hobbie. Maar zelf wilde hij er niet mee en had hij zijn eigen passie(vissen, haha). Hij begreep mijn passie niet echt, en ik de zijne niet.

En nu heb ik een relatie met een jongen die, toen ik hem leerde kennen, heel veel interesse had in mijn paard en mijn passie. En vanaf het moment dat ik hem voor het eerst meenam naar de kudde waar mijn paard in staat, is hij verkocht. Hij geniet met volle tuigen van de rust, de ruimte, de aanwezigheid van de dieren, de nieuwsgierigheid, het onderlinge respect en de affectie die ze zoeken. Hij vind het heerlijk om lekker te knuffelen, de paarden te masseren, na te denken over opvoeding en hij hanteert zelf zijn grenzen bij de paarden. Ik hoef me echt geen zorgen om hem te maken als hij alleen in de kudde met jonge hengsten staat. Vertrouw dat volledig.
Nadat hij een aantal keer met me mee was geweest begon bij hem het fantaseren over zwoele zomeravonden samen op onze eigen paarden, lekker door het bos of op de heide of het strand. Picknick spullen mee, genieten van de rust. Hij bekijkt veel advertenties voor paarden die hem op het oog bevallen en vraagt dan aan mij een wat gedetailleerdere mening over waar hij dan op moet letten als hij zulke dingen bekijkt.

Hij is er heel serieus mee bezig en vindt het echt heerlijk. en DAT vind ik nou weer heerlijk.
Nooit durven hopen dat ik een jongen zou ontmoeten, die mij ook leuk vindt, die zo into paarden is.

Ik vind dat echt heel tof.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:05

Grappig om al die verschillen te lezen.
Mijn vriend vond paarden eerst best interessant en wilde zelfs wel leren hoe je een paard opzadelt etc.
Totdat ik van een paard viel (waar hij bij was) met een ziekenhuisopname als gevolg, hij een keer met een paard aan het halster liep en het paard met hem gewoon een hele andere kant op liep en ik een keer omver werd geduwd door een schrikreactie van het paard (ook waar hij bij was) met een bloedneus en dikke lip als gevolg.
Door die dingen bij elkaar vindt hij paarden nu alleen maar onvoorspelbaar en gevaarlijk. Helaas.. En hij wil er ook niet erg de moeite voor doen om zich in paardengedrag te verdiepen. Vindt het saai om mee te gaan naar de paarden en mee te kijken, etc.
Ik vind het zelf heel erg jammer, zeker nu ik een eigen paard heb, maar ik kan hem moeilijk dwingen.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:21

Afbeelding

Ken zo in de hunk paarden kalender hahah!

<3

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:22

Ik heb het ook super getroffen. De mijne doet alles. Kak scheppen, voeren, binnen halen dekens wisselen, groomen op wedstrijd. Vraagt voor een buitenritje of ik de "martin gaus" nog om moet (martingaal :+ )
Zeurt nooit over het geld, krijg af en toe een mp advertentie toe gestuurd of dat niet een "leuke" is om de dierentuin uit te breiden. :Y)
Het enige wat hij nog niet doet is voorlezen op wedstrijden. Ach je moet wat te wensen houden he haha

hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:26

Zijn zusje had/heeft een paard, dus hij was er al iets aan gewend.
Nu staat mijn pony bij dat paard bij zijn moeder.
Hij helpt met het weiland en denkt mee, kan ook voeren etc. Alleen wel liever mijn ondeugende pony dan de drammerige merrie van zijn zusje. Rijd met de trailer indien nodig en zou zo meegaan opzoek naar een jonkie.
Zijn eigen hobby kost meer geld en tijd (op dit moment, oudere pony en 2 kindjes) dan mijn pony (zelfs als ik er 2 zou hebben). Hij bouwt nl crossauto's en rijd ook best fanatiek, is tot middernacht aan het sleutelen.

Ik gun hem zijn hobby , hij mij mijn pony.

Autocross en paarden zie ik in mijn omgeving ook heel vaak samen komen, hier bijna letterlijk, pony staat 5 meter van de werkplaats.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:05

Leo schreef:
[ [url=m/Ui4a13.jpg]Afbeelding[/url] ]

Overigens rijdt hij al jaren motor en doen we dat nu ook samen :))

kwijl..... :wow: daar wil ik ook wel een hobby mee delen... :') O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:11

Mijn vriend is helemaal dierengek, net als ik.
Hij is degene die onze nu 2,5 jarige als veulen moest en zou hebben en hij is inmiddels zelf ook aan het rijden geslagen :D

Ik zou ook gaan motorrijden maar ivm een ongeluk is dat helaas niet meer haalbaar.....

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:20

tS: wil je je vriendin overhalen paarden leuk te vinden of mag jij van je vriendin geen eigen paard?

Ik heb het goed getroffen, mijn vriendin is gelukkig ook paardengek en heeft (net als ik) een eigen paard! Is overigens ook een bokker :j kan iig niet beter en we zitten ook compleet op 1 lijn rondom het hoe en wat met paarden.

Quilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:22

Ik heb denk ik heel veel geluk met mijn relatie en gezin. Mijn partner en haar dochter rijden allebei ook. Mijn partner zegt altijd dat zij van paardrijden houdt en ik en haar dochter paardenmeisjes zijn. *D

We hebben nu sinds 6 weken een eigen paard. En omdat we alle drie de zorg op ons nemen is dat goed te combineren met het drukke dagelijkse leven. Mijn vriendin begint inmiddels ook een paardenmeisje te worden en wil eigenlijk ook elke dag wel mee, terwijl we eerst hadden afgesproken dat ik vooral degene zou zijn die de zorg op zich zou nemen.

Ik kan me voorstellen dat een partner, die niet van paarden houdt, opziet tegen de verantwoordelijkheid en kosten. Deze kunnen inderdaad behoorlijk zijn. Lijkt me wel lastig als je je passie niet kan delen binnen je relatie.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:25

Mijn vriend gaat soms vrijwillig mee naar mijn bijrijdpaard,

Dat is dan nog wel oke maar zijn handen uitsteken om een hooinet te vullen of om ze van de paddock naar de stal te brengen doet hij echt niet, Hij staat erbij en kijkt ernaar zegmaar

Hij heeft er zelf niks mee maar vind het voor mij ontzettend leuk omdat ik nu al 15 jaar met paarden aan de gang bent, hij heeft wel eens gezegd of ik een eigen paard niet erg leuk zou vinden maar ik weet zelf hoeveel tijd en geld erin gaat zitten wat ik momenteel niet heb

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:27

Ik heb 1 paard, mijn vriend heeft er 3. Ik ben wel de gene die meer rijdt. Hij rijdt denk zo'n 5x per jaar een bosritje.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:32

Mijn vriend had niets met paarden toen hij mij leerde kennen, maar was al wel gek op heel veel andere dieren. Ik reed in die tijd een keer in de week op 2 tinkers en hij ging wel eens mee. Toen we gingen samen wonen en mijn ex-verzorgpaard te koop kwam, kwam hij met het idee om haar te kopen <3 Ze is vorig jaar ziek geweest en toen ging hij naar haar toe om de medicatie te geven op tijden dat ik echt niet kon.

Inmiddels zijn we 7 jaar samen en heeft hij afgelopen mei zelf een vierjarige friese merrie gekocht :D Dat zegt genoeg denk ik :P :D

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:33

Mijn vriend heeft 2 paarden en ik 1 .... zegt genoeg toch ? ;P zijn er samen fanatiek mee bezig echt een topvriend !

Zizipicoleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:37

Hier ook een mazzelaar... Juist dankzij mijn vriend 'heb' ik een paard :D Hijzelf rijdt al van jongs af aan, terwijl ik alleen vroeger een paar lesjes heb gehad en daarna niks meer met paarden heb gedaan... totdat...! :D

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:37

Mijn vriendin was eerst heel bang voor paarden, maar nu vindt ze ze leuk! Ze is zelf ook begonnen met rijden nu. Ooit op een dag koop ik een eigen paard en dat vindt niet erg, zo lang ik maar genoeg tijd voor haar over hou. :o

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:39

Mijn vriend had niks met dieren tot hij mij tegenkwam }> inmiddels weet hij bijna net zo veel van dieren af als ik en springt hij bij waar nodig. De basisverzorging regel ik in principe. Sowieso gaat hij regelmatig mee naar de bossen met de hond, zo nu en dan fietsen en wanneer hij kan laat hij de hond uit.
Hij kan niet zo goed tegen kattenharen dus verzorging van de katten doe ik. Hij voert ze als ik hem vraag dat te doen.

Mijn paard is mijn hobby. Alleen bij de grotere beslissingen overleg ik met hem. Als hij tijd heeft, gaat hij wel 's mee naar stal om een rondje mee te wandelen in het bos. Ik heb hem ooit paardrijden geleerd maar daar heeft hij geen tijd meer voor. En bovendien heb ik nu een jong paard waar hij nog niet op kan rijden.

Wat betreft tijd proberen we dat altijd op elkaar af te stemmen.
Ik vind dat mezelf gelukkig mag prijzen met zo'n vriend <3 zou doodongelukkig zijn als mijn vriend mij niet zou steunen in mijn dierenliefde.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:49

Hier heb ik het "helaas" minder getroffen dan sommige voorbeelden.

Wellicht komt dat doordat ik niet 1 paard moet trainen maar 6... :+ Op zich vind mijn vriend het een prima hobby maar te veel geld en veeeeeels te veel tijd kosten. Helaas heeft hij als voorbeeld uit zijn vrienden/familiekring alleen mensen die paarden in volpension hebben staan en 3-4x per week naar stal gaan om te rijden. Ik heb 6 paarden aan huis staan dus moet minimaal 2x per dag naar stal en in het wedstrijdseizoen minimaal 4 paarden 5x per week trainen.

Hij geeft vaak aan dat ik de paarden moet verkopen en het op lange termijn niet haalbaar is. Het is nog steeds zoeken naar een tussenweg...

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:57

hij heeft de meeste paarden.... tja spreekt voor zich :D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:14

Knert schreef:
Leo schreef:
[ [url=m/Ui4a13.jpg]Afbeelding[/url] ]

Overigens rijdt hij al jaren motor en doen we dat nu ook samen :))

kwijl..... :wow: daar wil ik ook wel een hobby mee delen... :') O:)

Hahaha _O-

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:24

Melissa1996 schreef:
Deze foto zegt genoeg! *\o/* *\o/*
[ [url=m/XTKibM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb heel erg geluk dat mijn vriend ook van dieren houd. Paarden vind hij "wel" leuk en gaat ook wel eens mee. Sinds 1 maandje hebben we 2 veulens waarvan eentje min of meer voor hem, hij gaat dr af en toe lekker poetsen of mee wandelen

Huh, gaat deze nu weg? Na 1 maand?

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:55

Met stomme verbazing - mijn vriend vind bv. honden maar vies en stom, beetje een cultuurdingetje - heb ik ontdekt dat hij mijn paardje fantastisch vindt. Vanaf het eerste moment waren ze al weg van elkaar en liep hij zo met haar weg; als hij mee is helpt hij met van alles (ok, 9 van de 10 keer doet 'ie iets dan verkeerd, zoals het hoofdstel raar ophangen of zo iets), staat hij vol enthousiasme te kijken naar het rijden en is zijn zoontje ook weg van het paard.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:59

Mijn vriend heeft absoluut niets met paarden en is er zelfs bang van. Een tijdje geleden vroeg ik hem of hij me iets wou aangeven, maar hij kan zelfs niet naast een rustig paard naast komen staan, zelfs als heb ik het beestje goed onder controle.
Vind het wel jammer, maar bang is bang, dus niets aan te doen. Gelukkig vrienden genoeg die wel is mee door het bos willen gaan crossen! :o

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 18:22

toen ik mijn eigen paard had ging vriendlief wel eens mee. Heeft vroeger ook paardgereden. Vond het Wel leuk ook wel een paar keer op mijn fjord gereden. Maar hij heeft er verder niks mee heb mijn paard verkocht en rijd nu voor mensen, dat vind hij wel oke maar hij heeft er gewoon niet veel mee zelf.