Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lil_shorty schreef:Kijk ik heb het geld niet om hem te laten castreren is vreselijk duur .
Ik dacht ik heb toch alleen hengstjes en ruinen dus geen merries .
En dierenarts zij valt wel mee .
En aangezien als hij weg moet ik er geen geld voor krijg wil ik er ook geen 500 euro of meer tegen aan gooien.
Ik bied hem een thuis maar was niet opzoek als je snapt wat ik bedoel
Shenavallie schreef:Lil_shorty schreef:Kijk ik heb het geld niet om hem te laten castreren is vreselijk duur .
Ik dacht ik heb toch alleen hengstjes en ruinen dus geen merries .
En dierenarts zij valt wel mee .
En aangezien als hij weg moet ik er geen geld voor krijg wil ik er ook geen 500 euro of meer tegen aan gooien.
Ik bied hem een thuis maar was niet opzoek als je snapt wat ik bedoel
Als je hem gewoon op het land laat castreren is het niet zo duur. In de kliniek betaal je inderdaad de hoofdprijs.
_Annemiek schreef:Ik krijg hier een naar onderbuik gevoel van.
Eigenaars zijn lekker makkelijk van het paard af en mocht je hem toch laten helpen ofzo dan zitten zij niet met de kosten en nemen ze hem terug zodra die ''beleerd'' is enzo.
gratis je paard laten opvoeden en als alles goed gaat nemen we hem terug.
en op bijstandsniveau?
Hoe betaal je de paarden, sorry maar wij werken samen en ik heb eigen bedrijf maar voor ik mijn bedrijf had kon ik niet eens 1 paard houden van 1 salaris.
Gentlegiant schreef:Een klophengst kan niet "gewoon" op het land gecastreerd worden
Even inlezen voor je een reactie plaatst
. Ik heb hem laten castreren omdat die bal toch niet meer ging indalen en een tumor kon worden.
DAt risico wilde ik niet. Evelijn schreef:Shenavallie misschien even opzoeken waarom het klophengst wordt genoemd... daar zijn niet even 123 de ballen er van af te knippen
) "verkeerd" in gedaald, zat dus wel vrij laag (niet in de buik) maar was niet in de balzak gedaald maar in de lies oid. Waardoor ze hem er dus "gewoon" uit hebben kunnen vissen en hebben kunnen castreren zoals de wel in gedaalde bal.
DA kwam regelmatig eens kijken (die komt regelmatig langs ons door want woont vlakbij). Wellicht daarom dat ie het gedaan heeft (gezien ie om de dag oid effe binnensprong.
) op deze manier. Maar hij is dus gewoon thuis op weide gecastreerd.
Gentlegiant schreef:Echt? Apart ik heb er een aantal jaar geleden voor geïnformeerd bij meerdere artsen en deze zeiden dat dit tegenwoordig nooit meer gedaan word ongeacht waar de bal zich bevind
Excuseer me

Shenavallie schreef:Evelijn schreef:Shenavallie misschien even opzoeken waarom het klophengst wordt genoemd... daar zijn niet even 123 de ballen er van af te knippen
Ik heb heel veel ervaring met klophengsten (zie ook eerdere post). Sommige (oudere) VA-en kunnen nog wel op het land een klophengst helpen. Het duurt soms alleen iets langer, maar het kan zeker.

Lil_shorty schreef:Hij staat momenteel bij de andere ponys in.
De eigenaren weet ik zker dat als het niet gaat dat ze hem ophalen.
Dus ik kijk het aan merk ik dat het niet gaat of het gedrag veranderd gaat hij gewoon terug.
Elin_ schreef:Lil_shorty schreef:Hij staat momenteel bij de andere ponys in.
De eigenaren weet ik zker dat als het niet gaat dat ze hem ophalen.
Dus ik kijk het aan merk ik dat het niet gaat of het gedrag veranderd gaat hij gewoon terug.
Ik vind je liefdadigheid goed hoor maar begrijp wel dat je niet merkt dat het gedrag verandert
het is im 1 klap mis, goed mis
kom je een dag erna op stal kun je 1 van je eigen paarden gewond aantreffen
ik hoop dat je begrijpt hoe ineens het gewoon slecht kan gaan..