Erbij zijn of niet, wat zouden jullie doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Erbij zijn?

Ja
79 (45%)
Nee
93 (54%)

Totaal aantal stemmen: 172

Nala

Re: Erbij zijn of niet, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 09:26

Ja dat klopt wel, ze komt volgende week donderdag terug en wil volgend weekend afspreken om erover te praten. Even nadenken hoe ik het het beste kan brengen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 09:33

Ik zou het afkappen. Lijkt er ook aardig op dat ze jouw voor de stalling wil laten betalen, omdat ze zelf die kosten niet weer op zichzelf wil nemen (na 2 maanden geen stalling te hebben hoeven betalen, omdat het dier weg was).
En als ze zo door blijft gaan met je te pushen via whats app; dr terug appen dat je niet alleen het niet wil doen vanwege tijdgebrek (studie etc), maar ook omdat je geen vertrouwen meer in dr hebt.
Met dat laatste zal ze flink gepikeerd zijn waarschijnlijk, maar dan ben je wel van dat gepush af. Want dat is voor jou ook niet prettig om zo in een hoek gedrukt te worden.
En niet denken; dat is onbeschoft om dat haar zo recht voor zn raap te appen, want wat zij doet is veel onbeschofter. Dus ik zou als ik jou was even flink hard zijn tegen dr.

Zowel jij als dat dier zijn niet haar speelballen hoor.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 09:37

Inderdaad, afkappen.
De eigenaresse heeft blijkbaar een flink (financieel) probleem. Dat kan jij niet oplossen. Laat je niet chanteren door je gevoelens, hoe moeilijk dat ook kan zijn t.o.v. de pony.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 09:39

Ik zit vooral met het vertrouwen issue door het feit dat ze 2 maanden geleden zei geen rode cent meer voor haar te hebben, en nu opeens weer wel en dat die 20 euro per 8 weken genoeg zijn. Dat kan toch niet?

Het zal moeilijk zijn haar weer te zien maar niks met haar te doen. Van de andere kant is het inderdaad wel fijn om te kunnen zien dat het haar goed gaat.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:01

Eerlijk? Als het nu alweer een groot probleem is, ook nadat gebleken is dat ze haar beloftes niet nakomt. En solt met je gevoelens..

Waarom denk jij dat dat beter wordt als je er wel voor kiest? Jammer voor het paard. Maar het is niet anders. Je hebt er nog 2.

Ga nu voor de verstandige keuze voordat er nog meer gevoel en schuldgevoelens bij komen kijken.

Laat haar haar eigen problemen maar handelen.

marisje2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 11:50

Ik zou eens flink de waarheid vertellen en je gevoelens zeggen en hoe je erover denkt..

Zovan het is jouw paard niet de mijne en dus ook jouw kosten ervoor.
IK verzorg je paard alleen en jij vraagt er kosten om? had je eerder moeten bedenken dat kan je niet opeens maken naar al die tijd!

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 11:59

sasja0705 schreef:
En wat vinden die anderen eigenaren en de stal eigenaar ervan? En hoe oud is de eigenaresse van het paardje? Want hier wil iemand jou gewoon manipuleren en van jou diensten (en ook geld gebruik maken zolang) het HAAR uitkomt

Ik quote mijzelf even,want ik vind dit wel belangrijke vragen. ..

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 12:05

Sorry sasja, compleet over heen gelezen!
De meeste mensen op stal halen gewoon hun schouders op, en zeggen dat zij wel vaker zo'n gekke ideeën heeft en dat het ze niet uitmaakt. Ze is ook niet echt deel van stal, en misschien net een keer per maand een kwartiertje op stal.
De eigenaresse van stal vind het net als ik vooral rot voor het paard.

De eigenaresse van sharelle is denk ik rond de 28.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 12:31

Het is sneu voor het paard,daar geef ik je gelijk in maar het is nog vervelender voor jou en paard als je er nu weer op ingaat. Zij heeft profijt van (jij traint het paard en neemt kosten over) maar jij weet niet waar je aan toe bent en dat arme paard wordt van her naar der geslingerd. Wat is trouwens de reden dat ie na 2 maanden terug komt ? Of heb ik hier over heen gelezen?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 12:44

Het staat inderdaad wel ergens. Volgens de eigenaresse betaalde de nieuwe eigenaresse de stallingskosten op de nieuwe stal niet en de rest van het aankoopbedrag ook niet.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 13:11

Maar klopt dit ook ? Of heb je dit alleen van de "oude" eigenaresse? Het rammelt gewoon aan alle kanten.
Last but not least: als zij het paardje verkocht wegens geldgebrek is zij dan wel nog weer welkom op de stal?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 13:14

Ik heb het alleen van de oude eigenaresse.

Blijkbaar is ze wel weer welkom, maar ik denk dat dat eerder aan de reputatie van het paard dan aan de reputatie van de eigenaresse ligt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 13:17

Ik zou hier geen tijd en energie meer in steken. Ga verder lekker aan de gang met je twee (evt drie) andere verzorgpaarden en laat haar links liggen.

Het is of gratis of niet, en zeker niet op de manier waarop zij het denkt te doen. :n

Pharootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 13:23

Ik zou erbij willen zijn. Het is een keer gebeurd dat ik geen afscheid heb kunnen nemen van een diertje wat me heel erg dierbaar was en dat was geen pretje. Baal er nu nog steeds van dat ik nooit dag tegen haar heb kunnen zeggen.

Plus dat ik het fijn zou vinden om de nieuwe eigenaar te ontmoeten en te weten waar het dier terecht komt.

EDIT: Dat gemanipuleer over de kosten zou me echt heel erg snel weggejaagd hebben. Vind het een vreemd verhaal en zou daar eigenlijk heel snel klaar mee willen zijn.

marisje2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 14:02

Pharootz schreef:
Ik zou erbij willen zijn. Het is een keer gebeurd dat ik geen afscheid heb kunnen nemen van een diertje wat me heel erg dierbaar was en dat was geen pretje. Baal er nu nog steeds van dat ik nooit dag tegen haar heb kunnen zeggen.

Plus dat ik het fijn zou vinden om de nieuwe eigenaar te ontmoeten en te weten waar het dier terecht komt.

EDIT: Dat gemanipuleer over de kosten zou me echt heel erg snel weggejaagd hebben. Vind het een vreemd verhaal en zou daar eigenlijk heel snel klaar mee willen zijn.

Het gaat nu niet meer over dit!

Het paardje komt donderdag terug en de eigenaar wilt nu dat zij er geld voor gaat betalen

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 14:07

Als het allemaal zo moeizaam gaat en je nog 2 paardjes verzorgen kan, waarom stop je er dan niet gewoon mee?

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 14:22

Pfoe, hoe bedoel je: 'Ik probeer mn oude verzorgster weer even voor mn wagentje te spannen en dr ook nog eens even de hoefsmid te betalen zodat ik die kosten niet hoef te maken!'

Schaamteloos gewoon := Jij verdient wel beter TS! Zo'n verzorgpaard wil je toch niet? Ook al is het zo'n lief paard, je zegt zelf dat je het geld ook niet makkelijk kan missen dus de keuze lijkt me snel gemaakt. Je hebt 2 andere verzorgpaarden dus ik zou daar lekker je aandacht aan geven en daar lekker van genieten :j

thesound

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 17:14

Ik zou erbij willen zijn..

Je kan dan zien hoe heet baasje is, de paarden daar en als de nieuwe eigenaresse ziet hoeveel verdriet je ervan hebt mag je vast wel wat vaker langskomen/ verzorgen

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:29

MorganeR schreef:
Ja dat klopt wel, ze komt volgende week donderdag terug en wil volgend weekend afspreken om erover te praten. Even nadenken hoe ik het het beste kan brengen.

Is het misschien een idee om je ouders hier bij te betrekken als je besluit om met haar af te spreken? Ik denk dat als je afspreekt, je er verstandig aan doet om hier niet alleen in te staan. Wat ik nl uit jouw berichten lees, is dat ze behoorlijk manipuleert en op jouw gevoelens in probeert te spelen.
Maar joh wat vervelend, ook met name dat het paard waar het om draait dus super lief is, maar uiteindelijk ben jij de dupe (mmm vreemde zin :D ).

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 22:45

Man wat is dit moeilijk... Die continue strijd tussen wel voor paard-niet voor eigenaar. Nu is het opeens weer dat ik helemaal niks zou moeten betalen, al weet ik bijna zeker dat dat er wel aan zit te komen.

Krijg vragen als "wil je dat arme ding dan nu echt helemaal negeren alsof ze niet bestaat?"

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 23:05

Emotionele chantage, meid... Sta daar toch boven.

Maar t is jouw geld, als jij graag geld stopt in een bodemloze put, je je graag laat bespelen en alsnog met lege handen achter wil blijven: ga je gang :j

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 23:10

Ja, ik heb het geloof ik nu ook gewoon goed duidelijk gemaakt. Dat ik echt niet zo'n bitch ben dat ik sharelle compleet negeer, maar dat meer dan een aaitje/knuffel/snoepje er gewoon niet meer in zit.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 23:12

T paard zal echt niet denken: ach arme ik, ik besta niet meer :D

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 23:15

Nja, misschien herkent ze me wel en snapt dan niet waarom ik haar negeer, mocht ik dat doen.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 23:20

ik zou erbij blijven gewoon om je grote vriend te laten weten dat alles oke is en je niet hoeft te missen , anders blijft de pony naar je zoeken als hij bij de nieuwe eigenaresse is .... neem vooral wat leuke foto's en beloon je pony nog even. :')