Sheldon schreef:Nou Safina het is pertinent niet waar dat ik bij alles: "Ja maar roep" Ik probeer uit alle adviezen een scenario samen te stellen wat in mijn ogen het beste kan werken. Dus inderdaad ik roep niet meteen Jaa dat ga ik doen.Er zitten ook adviezen bij waar ik niet veel mee kan, nogmaals gaan praten zit er bijvoorbeeld niet meer in en hulp aanbieden ook niet. En dat ligt niet aan mij. Jullie hebben gelijk als jullie zeggen dat dit gedoe me mijn stalling gaat kosten. Als ik actie onderneem wordt het hommeles en als ik niks doe kan ik het niet aanzien. Nou dan onderneem ik liever actie.
Er zijn twee dingen die ik als eerste wil doen, 1 de stalgenoten mobiliseren (we hebben het er eerder over gehad om met z'n allen met weg te gaan) 2, nogmaals voorleggen bij de pensionbaas. Van dit soort dingen komt praat in het dorp en dat is iets wat hij echt niet wil.
Inmiddels is de mevrouw en haar kind op vakantie dus de komende weken is het rustig en hebben we mooi de kans om de koppen bij elkaar te steken,
Nou, super dat je nu een concreet plan hebt!
Wat wil je eigenlijk bereiken? Dat die mevrouw van jouw stal vertrekt? Dat die mevrouw geen paarden meer mishandelt? (Dat lijkt mij namelijk niet zo realistisch. Iemand daarin veranderen is heel moeilijk). Dat die mevrouw een duidelijk signaal krijgt dat haar gedrag niet normaal is? In de hoop dat ze zich wat vaker inhoudt? Of heb je een ander doel voor ogen?
Het helpt waarschijnlijk wel als je een duidelijk doel voor ogen hebt als je je stalgenoten succesvol wil mobiliseren.