Ik kan mijn paard niet bieden wat ze nodig heeft...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 08:04

Het zou voor mij ook niets zijn om de zorg uit handen te geven. Moeilijk hoor! Ik zou er toch alles aan doen om het paard zelf te houden/verzorgen. In laten slapen zou voor mij geen optie zijn.

miramii

Re: Ik kan mijn paard niet bieden wat ze nodig heeft...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:37

Al een geschikte oplossing kunnen vinden?

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 22:13

miramii schreef:
Al een geschikte oplossing kunnen vinden?

Nee helaas, nog niet. Zoek nog steeds een bijrijdster. Ik heb wel een eventuele pensioenplek gevonden waar ze voor 180 (exclusief dierenarts ed) zou kunnen staan op ongeveer 20 minuten van mijn woonplaats. Maar dat is pas de laatste optie. Ik wil haar liever gewoon op haar stekkie laten staan en iemand vinden die me helpt.

Cadeautje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 16:55

Hoop dat ik een kleine bijdrage kan leveren: ik kreeg gisteren van een dierenarts deze tip - van de cushing medicijnen kan je ook de menselijke variant laten voorschrijven. Dat scheelt 50% in de kosten! Het is schandalig dat de geneesmiddelen industrie zoveel extra vraagt voor de variant voor paarden maar hij is dus 2x duurder (in geval van nood mag je me pb-en voor de naam vn de arts die bereid is het voor te schrijven).

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 17:16

CarolineCF schreef:
Hoop dat ik een kleine bijdrage kan leveren: ik kreeg gisteren van een dierenarts deze tip - van de cushing medicijnen kan je ook de menselijke variant laten voorschrijven. Dat scheelt 50% in de kosten! Het is schandalig dat de geneesmiddelen industrie zoveel extra vraagt voor de variant voor paarden maar hij is dus 2x duurder (in geval van nood mag je me pb-en voor de naam vn de arts die bereid is het voor te schrijven).

Maak dat liever niet bekend,de dierenarts neemt een giga risico.Klopt dat pergolide helemaal niet zo duur is,behalve als een pharmaceutische maffia genaamr boeringer ingelheim het in een roze doosje stopt met een paardenkop erop.

frosty117

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 17:22

Prascend is geregistreerd voor paarden en dat maakt dat je wettelijk gezien niet zomaar het voor mensen geregistreerde middel mag voorschrijven (de dierenarts dan). Zelfs als het dezelfde werkzame stof bevat mag dit namelijk niet.

Cadeautje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 20:01

@frosty117 Daar trekken gelukkig niet alle dierenartsen zich iets van aan. Want het is inderdaad dezelfde werkzame stof.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 20:03

CarolineCF schreef:
@frosty117 Daar trekken gelukkig niet alle dierenartsen zich iets van aan. Want het is inderdaad dezelfde werkzame stof.

Maar dat maakt niet uit want dat mag de dierenarts dus helemaal niet doen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 20:12

Sterker nog; DA kan er zijn baan, praktijk alles om kwijtraken, ik geloof dat die boetes niet misselijk zijn dus ik zou dit maar stil houden als je DA je lief is!

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 20:54

Bedankt voor je reactie ohjajoh. Maar pas idd op wat je zegt want als jou DA tegen de lamp loopt is het jammer voor iedereen die hij nu op deze manier helpt.
Gelukkig heb ik nu ook de mogelijkheid om pergolide te gebruiken, maar over hoe of wat houd ik mijn kaken stijf op elkaar.