spullen voor een manegepaard kopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mariss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 20:10

Ik heb een poetskist, een wit zadeldekje en een longeerlijn (ook voor mijn verzorgpaard). Hoofdstellen en Zadels en dekens vind ik echt overdreven. Ik heb pas wel een heel leuk paars halstertje gekocht voor mijn verzorgpaard, maar dat si toch anders?

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 20:36

ja dat is waar,voor je verzorgpaard zal je idd eerder wat kopen denk ik

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 09:20

Voor een verzorgpaard iets kopen (dekje peesjes weet ik veel wat) oke maar dat ga je toch niet doen voor je lievelingspony?

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 09:51

ik heb zelf wel een wit dekje,maar dat is omdat het op wedstrijden verplicht is en de paarden zelf geen wit dekje hebben.

ikkiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 09:52

Ik was altijd al gek van paardenspulletjes
Toen ik nog op de manege reed heb ik nadat ik dat paard als bijna enige nog wilde rijden, een eigen bit gekocht. Daar liep ze veel lekkerder op Toen kwam er nog een eigen hoofdstel, zodat ik niet elke keer dat bit hoefde te verwisselen.
In die tijd had ik ook een verzorgpony, dus heb ik ook weleens eigen dekjes op mijn lievelingspaard gehad
Oja, ik had ook een eigen halster en touw, omdat zij zo'n groot hoofd had dat ze veel halsters niet paste.

Maar ik ging niet speciaal dekjes kopen en een hoofdstel om heerlijk uit te sloven
Ik vond het gewoon handiger met dat hoofdstel en bit.
Ik heb wel een aantal keer gereden met mijn ANKY pad, maar die was voor mijn verzorgpony. Wel heb ik een gelpad aangeschaft voor op de manege, puur om ze eens te verwennen. Intussen heb ik die aan een zeer gevoelig paard geschonken, en zelf een bontje voor m'n pony

pluklief

Re: spullen voor een manegepaard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 14:34

ik vind sommige dingen wel en andere geen onzin!

bij ons op de manege hebben we niet echt mooie shabrakjes en neem ik voor de wedstrijd mijn eigen shabrakje mee dat staat iets beter. ik vind zweetdekens onzin bij ons worden die 5 minuten opgelegd en dan weer afgetrokken de paarden worden dan meestal zo'n deken op gegooit en de bak gaan ze de bak uit terwijl ik vind dat je beter kan uitstappen wat onze les altijd doen.
poetspulen is wel handig om mee te nemen op de manege zit alles vol haren en is niet zo heel veel borstels

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 15:10

Iemand uit mijn les rijd altijd op het zelfde paard, want ze is snel bang. Daar heeft ze zelf een hoofdstel voor gekocht, een dekje en peesjes. Ze heeft een speciaal Ginger-budget . Ik vind het wel lief van haar, maar ik zou het zelf niet doen.

Oonax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:34

Ok, dat je wat borstels van jezelf koopt fzo (meestal zijn er te weinig op de manege) maar sommigen gaan toch echt ver hoor

Moest vorige week op een paard rijden dat al meereed in de les voor de onze... Lekker makkelijk... niet meer opzadelen ofzo! Niet dus! Mevrouw had haar eigen dekje op het beestje gelegd waardoor ik nog vlug om het manegedekje moest lopen zoeken, afzadelen,...
Dan stond ze erop dat zij ging aansingelen ipv van mijn pa want 'zij had meer kracht' (Een meisje van ongeveer 13 jaar )

M'n pa heeft toen ze weg was toch nog maar eens goed aangesingeld.

Iedereen was ondertussen al goed aan het instappen toen ik nog maar kon opstijgen Maarja,...

Ik zie eigenlijk het nut niet echt in van 'eigen spullen'

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 19:40

ach als je het leuk vind en het past,en geeft niet teveel gedoe......dan kan het geen kwaad denk ik hoor........
ik ken iemand die een bontonderlegger heeft gekocht inplaats van een gelpad,stond wel geinig.
alleen zijn die krengen best wel duur....

sylv_n_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:52

hoi
ik vind dat het wel kan zoals bij ons op stal zijn er nu een paar hoofdstellen zonder neusriem en dat vindt ik niet lkker rijden vandaar mijn eigen hoofdstel( niet nieuw gekocht)
en een dekje ach ja gewoon voor de leukigheid en peeskapjes gewoon voor de zekerheid vind het wel een fijn idee.
poetsspullen natuurlijk en halster ook altijd handig.
verder heb ik niet zoveel troep hoor
ik vind wel dat een manege paard er onder eigen spullen veel beter uitziet maarja ik vind het ook gewoon leuk om te hebben

groetjes

_Katinka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:01

@ Amaris: Is inderdaad niet zo leuk... Ik rijd ook met mijn eigen dekje, peesbeschermers en kogelbeschermers, maar de volgende mag daar ook nog gewoon met rijden. Ik ben daar toch een hele dag dus ik zorg wel dat ik mijn materiaal terugkrijg. Maar die peesjes en kogelbeschermers zijn vooral omdat ik elke week springles volg en dan vind ik het toch fijner als de paardenbeentjes wat beschermt zijn

Mariss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:25

Ik vind het niet echt raar als je b.v peesjes en kogelbeschermers hebt als je vaak springles neemt voor de bescherming, maar hoofdstel gaat mij gewoon te ver, een manege hoort zelf voor goede spullen te zorgen, jij hoeft geen uitrusting te kopen voor het paardje. En dekens vind ik ook onzin, daar hoort de manege toch ook voor te zorgen? Halster/halstertouw dat heb ik ook , poetskist, en een wit zadeldekje (voor wedstrijd) en een longeerlijn maar verder als dat ga ik ook niet.. en het is ook voor m'n vzpaardje. Maar een halster en halstertouw heb ik meer voor me vzpaardje want op de manege hebben de meeste pony's het niet nodig, maar al heb je ze nodig; er zijn bijna alleen maar paardenhalsters, dus het is wel handig om er zelf een te hebben (ik heb een verstelbare) Maar eerlijk is eerlijk; het is leuk om spullen te kopen en hebben. Maar eigenlijk zou de manege er zelf voor moeten zorgen..

NuggT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:36

Ik vind het een beetje onzin eerlijk gezegd.
Je gaat dan veel geld uitgeven aan een duur dekje ofz. en dan laat je andere het weer verpieteren. (dit hoeft niet zo te zijn hoor maar op veel maneges gebeurt dit)
Zou het erg zonde vinden, dan kun je nog beter iets leuks kopen voor je bijrijdpaard of verzorgpony.

Sjoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 20:27

Ik koop het niet speciaal voor een manege paard, ik gebruik het ook voor mn bijrijdpaard, en met dat manege paard spring ik ook buiten (oefenparcoursen) dus vind ik het ook al wel anders

suziehj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 20:43

ik vind t geen onzin hoor, heb zelf ook allerlei spullen voor mn lievelingspaard op de manege(klinkt zo penny haha ) t maakt misschien wel verschil dat k iedere wk op dezelfde rijd al 4 jaar lang k heb 2 dekjes voor dr, verder veel poetsspullen, anti-klit, babydoekjes, hoefvet enz, halsters + touwtjes. Peesbeschermers+strijklappen en zo'n singel voor een zweetdeken. Ik koop deze dingen niet omdat de manege geen goede spullen heeft, alles past prima enzo, maar gewoon omdat k t leuk vind om bijpassende spullen te hebben

Annetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:27

Ik vind het wel heel leuk meestal als ik dan in zo'n ruiterwinkel sta denk ik ooooooooeeehh die zou ik wel willen hebben voor m'n lievelingspoon!! Maar op hetzelfde moment bedenk ik me toch vaak van, ok later heb ik waarschijnlijk een eigen paard dan koop ik al die hebbedingetjes wel want de kans is (bij mij denk ik) niet zo groot dat mijn paard 't later ook past. En als ik iets zoek dat ik nodig heb voor een wedstrijd (dekje bijv.) kijk ik van of er nog mooie spullen bij marktplaats te koop zijn, is meestal heel wat voordeliger

Maarja dat is mijn mening hé!

groetjes

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 15:20

Bij ons op de manege (Meulendijks) hebben alle pony's en paarden gewoon hun eigen hoofdstel voor in de lessen en hun eigen wedstrijdhoofdstel! Wel hebben sommige mensen eigen dekjes en halsters enz. bij maar wat is daar erg aan?

lotte_kim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:14

ik koop alleen een wit dekje voor de westrijden maar dan omdat ik het bij alle paarden gebruik dus niet special bij 1 paard/pony

Jennnnn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:29

ik heb alleen eigen poetsspulletjes haha...

Thaamiejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:30

haaii...
een meisje die bij ons op de manege rijd die rijd altijd op haar ex-vzpony...
nu heeft ze twee dekjes voor hem gekocht omdat ze dat leuk vind... najah dat vind ik nog wel kunnen, bedoel het ziet er wel leuk uit... maar nu wou ze ook een nieuw hoofdstel en winterdeken voor hem kopen, heb haar dat tog maar even uit dr hoofd gepraat aangezien pony nog goed tuig had en anders ging dr zakgeld dr aan

Bke4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 19:23

Manegepaarden horen hun eigen spullen te hebben

Bij ons op de manege heeft elk paard zijn eigen materiaal, het enige wat je op manegepaarden kan gebruiken bij ons zijn je eigen poetsspullen, verder niets, ook geen zadeldekjes, eigen hoodstel, zadel, martingaal, getten, bandages,...

x_Charlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 19:33

Manegepaarden/pony's horen hun eigen goede paardenspullen te hebben inderdaad. Ik maak het woord goede maar even vet, want bij mij op de manege is dit echt waardeloos... Als er een manegepony overlijd, dan gaan de spullen (zadel en hoofdstel) gewoon weer naar een nieuwe pony! Oké, het is natuurlijk duur om weer nieuwe spullen aan te schaffen, maar je gaat toch geen spullen gebruiken die niet eens goed passen op de pony? Ik vind het niet gek dat de manegepony's hun oren plat in de nek steken als je het zadel op zijn rug legt, of gaan draaien als je het hoofdstel in wilt gaan doen... Sommige pony's hebben al de oren in de nek als je met het tuig aan komt lopen...Ik vind het echt gewoon zielig Er zijn wel meer mensen die er zo over denken daar volgens mij, er zijn er al best veel die een eigen hoofdstel hebben aangeschaft, voor de wedstrijden vooral, maar sommige ruiters gebruiken het ook gewoon in de manegeles. Er zijn ook 2 pony's die luchtzuigen, word ook niks aan gedaan, tja, ze proppen allemaal sto in de voer- en waterbak...alsof dat helpt..De pony's worden ook helemaal bezweet op stal gezet (er zijn geen dekens of iets) en de dekjes worden ook misschien 1 keer in het jaar gewassen..De eigenaar denkt gewoon meer aan zijn geld voor zijn hengstenhouderij..

Tja, verder heb ik een wit dekje voor de wedstrijden met mijn naam erop. Dat staat wel netjes!
Laatst bijgewerkt door x_Charlie op 18-05-06 19:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Ceasar2015

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 19:36

ik heb 2 halsters(pony) 2 halsters(paard) 1 van die halster voor me verjaardag gekregen andere avn me verzorgpony toen die met pensioen ging(ben ook heel zuinig op die was echt super pony:D) 1 halster gewonne bij divoza:D:P en 1 bij me paardje gekrege:P en die halster(behalve 1 die k voor me paard gebruik) gebruik ik wel voor manegepony's en borstels ook wel s(was ze wel) ik zou ook nog wel s wat lekkers ofzo kopen, maar zadel of hoofdstel voor een manegepony gaan kopen vink wel erg overdreven maar gewoon kleinigheidje oke

popcornlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 19:45

Bij ons op de manege, mag niemand een eigen zadel of hoofdstel voor een manegepaard gebruiken, dit om te voorkomen dat het beestje iedere keer met een andere bit e.d. in loopt.
Zelf heb ik wel een hoop spullen voor 2 paarden, maar dit komt omdat ik deze paarden zelf heb ingereden of hier mee bezig ben en hier dus ook zo'n 3/4 keer per week op rijd. Zo heb ik voor deze twee paarden een hoofdstel en wat dekjes met bijpassende bandages (voor de leuk), maar deze spullen worden ook door de manegeklanten voor deze paarden gebruikt wanneer ik er niet op rijd. Verder heb ik voor 1 van deze paarden een zweetdeken, die ook door iedereen gebruikt wordt.
Op deze manier zie ik er geen kwaad in om spulletjes te kopen voor een manegepaard. Zolang het paard maar niet iedere dag opnieuw aan een ander zadel of hoofdstel hoeft te wennen.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 19:47

Snoevie schreef:
hoi allemaal,
hier een kleine stelling: het is helemaal hip bij mij op de manege om voor je lievelingspaard een wedstrijdhoofdstel te kopen,of een mooi zadeldekje(liefst van ANKY nog)
ik moet toegeven,dat ik mezelf soms wel moet inhouden in de ruitersportzaak,want ik vind het stiekem toch wel erg leuk om soms wat extra's voor mijn lievelingspaard te kopen.

wat vinden jullie?onzin,of af en toe toch wel leuk?

(uiteraard wel als het goed past natuurlijk)

Ik vind het onwijs leuk! vooral doen! zadel zou ik niet aan beginnen, maar een hoofdstel, schabrak en bijpassende bandages is helemaal leuk.