Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toen kwam er nog een eigen hoofdstel, zodat ik niet elke keer dat bit hoefde te verwisselen.

. Ik vind het wel lief van haar, maar ik zou het zelf niet doen. 
)
Maarja,...
) t maakt misschien wel verschil dat k iedere wk op dezelfde rijd al 4 jaar lang
k heb 2 dekjes voor dr, verder veel poetsspullen, anti-klit, babydoekjes, hoefvet enz, halsters + touwtjes. Peesbeschermers+strijklappen en zo'n singel voor een zweetdeken. Ik koop deze dingen niet omdat de manege geen goede spullen heeft, alles past prima enzo, maar gewoon omdat k t leuk vind om bijpassende spullen te hebben
haha...
Als er een manegepony overlijd, dan gaan de spullen (zadel en hoofdstel) gewoon weer naar een nieuwe pony! Oké, het is natuurlijk duur om weer nieuwe spullen aan te schaffen, maar je gaat toch geen spullen gebruiken die niet eens goed passen op de pony?
Ik vind het niet gek dat de manegepony's hun oren plat in de nek steken als je het zadel op zijn rug legt, of gaan draaien als je het hoofdstel in wilt gaan doen... Sommige pony's hebben al de oren in de nek als je met het tuig aan komt lopen...Ik vind het echt gewoon zielig
Er zijn wel meer mensen die er zo over denken daar volgens mij, er zijn er al best veel die een eigen hoofdstel hebben aangeschaft, voor de wedstrijden vooral, maar sommige ruiters gebruiken het ook gewoon in de manegeles. Er zijn ook 2 pony's die luchtzuigen, word ook niks aan gedaan, tja, ze proppen allemaal sto in de voer- en waterbak...alsof dat helpt..De pony's worden ook helemaal bezweet op stal gezet (er zijn geen dekens of iets) en de dekjes worden ook misschien 1 keer in het jaar gewassen..De eigenaar denkt gewoon meer aan zijn geld voor zijn hengstenhouderij.. 

Snoevie schreef:hoi allemaal,
hier een kleine stelling: het is helemaal hip bij mij op de manege om voor je lievelingspaard een wedstrijdhoofdstel te kopen,of een mooi zadeldekje(liefst van ANKY nog)
ik moet toegeven,dat ik mezelf soms wel moet inhouden in de ruitersportzaak,want ik vind het stiekem toch wel erg leuk om soms wat extra's voor mijn lievelingspaard te kopen.
wat vinden jullie?onzin,of af en toe toch wel leuk?
(uiteraard wel als het goed past natuurlijk)