Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

SandraVerl schreef:Ik heb mijn paard nu 10 jaar en als we in de zomer kroelen, komt hij ook op die manier met zijn kont tegen mij staan. Nog nooit heb ik ook maar enig gebrek aan respect bij hem gemerkt, in tegendeel zelfs, iedereen die mijn paard kent vindt hem enorm attent en beleefd naar mensen toe. Paard weet trouwens zeer goed dat ik hem alleen maar op zijn kont kroel, wanneer ik daar zin in heb. Heb ik geen zin, draai ik me gewoon om en wandel weg. Opdringerig gedrag heeft hij al die tijd nog nooit vertoont. Ik zie gewoon een leuk filmpje en snap echt al die heisa niet.
M_nouska schreef:geerke schreef:huh...een jaarling voor de kar of lees ik iets verkeerd?
dat was ook mijn eerste reactie
)
Hanna_94 schreef:wortelsussie schreef:Klopt, dravers staan met 1 jaar voor de kar worden rustig beleerd en getraind. Zodra ze 2 zijn mogen ze koersen!
Leuk beestje, hoe heet ie?
En als ze 8 zijn mogen ze naar de slacht...
BravoT schreef:Ja een jaarling , dat is wel goed gelezen, dravers beleren we als ze 1 zijn en mogen met hun 2e al wedstrijden lopen.
Zal er maar even een korte verklaring bij geven voor jullie mij helemaal als een rampdebiel aanzien![]()
Hij gaat max. 2 x in de week voor de kar, je beleert eerst tussen de lijnen door erachter te lopen, dit weegt niks en leert ze sturen, als ze dit doen gaan ze voor de kar, wel 10 min, dit heb ik 5 x gedaan versprijd over 1 maand, toen heeft ie 1 maand vakantie gehad en heeft ie er 10 x voor gestaan, 2 x in de week en heeft daarna weer een maand vakantie gehad en die is volgende week afgelopen en ga ik hem weer paar keer rijden, 1 1/2 maand ofzo , 2 x in de week 15 min ofzo en dan mag ie weer met vakantie.
Ik ben zelf meestal niet al met 2 jarige in de baan, maar dit laat ik het paard zelf aangeven.
Melissa het is een hengstje genaamd Eloge Du Tresorier en is frans gefokt, en ik moet 400 tot 700 m over een weg die soms druk is en soms rustig ( dit hebben we uiteraard tussen de lijnen geoefend)
ff een foto van tussen de lijnen ( je doet dit met 3 man zodat ik niet gelijk aan het bit hoef te zitten, hun sturen dus en geleidelijk aan doe ik het zeg maar, dus tegelijk aan de linker longeerlijn en ik links aan het bit waardoor de link valt)
[ [url=m/OUypXE.jpg]Afbeelding[/url] ]
wortelsussie schreef:Haha nee zeer zeker niet! Jammer dat mensen dit denken over dravers maar dat is echt niet zo. Vele uitgekoerste paarden gaan als rijpaard weg.
Hanna_94 schreef:wortelsussie schreef:Haha nee zeer zeker niet! Jammer dat mensen dit denken over dravers maar dat is echt niet zo. Vele uitgekoerste paarden gaan als rijpaard weg.
Maar paarden die op 2 jaar al een kar trekken, zijn fysiek (en mentaal) helemaal op op hun 8ste... Spijtig dat veel mensen niet de moeite nemen om de anatomie van een paard te leren
Hanna_94 schreef:wortelsussie schreef:Klopt, dravers staan met 1 jaar voor de kar worden rustig beleerd en getraind. Zodra ze 2 zijn mogen ze koersen!
Leuk beestje, hoe heet ie?
En als ze 8 zijn mogen ze naar de slacht...