Roodvos schreef:Ergernissen:
- Mensen die zo vastgeroest zitten in bepaalde ideeën over hoe je een paard moet rijden dat ze niet meer open staan voor wat het paard nodig heeft.
- Mensen die andere mensen veroordelen omdat ze het niet net zo doen als zij.
- Mensen die het beter denken te weten dan de jury, zonder daarvoor een opleiding te hebben gevolgd.
Samengevat: Mensen die alleen zwart-wit kennen, en geen grijstinten.
Dit dus. Vooral punt nummer 2.
Ik heb mij op een stal vaak moeten verdedigen.
De vraag "goh, waarom doe jij het op die manier?" of een nette discussie kan er niet vanaf, maar wel hun adviezen opdringen.
Adviezen zijn altijd handig, de dingen die ik nodig vind neem ik mee, maar vertel je advies dan wel op een nette manier.
Verder heb ik mij ook enorm geërgerd aan een arrogant meisje met een nog arrogantere vader. Je kon geen moment rustig op stal staan of vader kwam op je af.
Even vertellen dat hij net terugkwam uit Houston voor zijn werk, en dat hij niet begrijpt dat er zoveel paardenmensen zijn met goedkope auto's of kleding want waar betaal je je paard dan van?
Meisje reed ook rond alsof ze de nieuwe Anky was. Jammergenoeg voor de pony moest hij elke dag braaf zijn rondjes lopen aan de slofteugel.
Ik heb trouwens niks tegen slofteugels hoor, wel bij verkeerd gebruik.
Oja ook erger ik mij aan mensen waarbij hun paard gaat staken, en ze niet naar de oorzaak zoeken maar gelijk het paard te koop zetten.
Nieuwe eigenaar ontdekt dat het paard vol mankementen zit en paard gaat vervolgens van hot naar her zonder de mankementen te benoemen.
Wees dan eerlijk naar de nieuwe eigenaar en het paard toe.