Ergernissen of ideeën paardensport

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:15

Zoveel ergernissen. :D

Ik irriteer me aan mensen die ontzettend arrogant doen/zijn veel te dure spullen kopen en er eigenlijk helemaal niks van bakken. Het is eerder zielig en hilarisch. :=

Mensen op stal die hun zooi niet opruimen.

Als iemand met z'n dure spullen pronkt, hou dat lekker voor jezelf want je wordt er niet beter van. >;)

Mensen die hun paard niet correct rijden, en dan bedoel ik: niet over de rug rijden, links en rechts trekken, alleen maar hard rondjes scheuren in 1 houding. Vreselijk. :x

Als het heel koud is en je tenen vriezen eraf in je laarzen. :brr:

En zo kan ik er nog veel meer opnoemen!

Sanne1994_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 19:50

Change3x schreef:
Zoveel ergernissen. :D

Ik irriteer me aan mensen die ontzettend arrogant doen/zijn veel te dure spullen kopen en er eigenlijk helemaal niks van bakken. Het is eerder zielig en hilarisch. :=

Mensen op stal die hun zooi niet opruimen.

Als iemand met z'n dure spullen pronkt, hou dat lekker voor jezelf want je wordt er niet beter van. >;)

Mensen die hun paard niet correct rijden, en dan bedoel ik: niet over de rug rijden, links en rechts trekken, alleen maar hard rondjes scheuren in 1 houding. Vreselijk. :x

Als het heel koud is en je tenen vriezen eraf in je laarzen. :brr:

En zo kan ik er nog veel meer opnoemen!

Go on! Ik zal mijn OP zo even aanpassen, maar Hoe zit het op het gebied van training en/of stalmanagement; gebruik van apps of digitale hulpmiddelen; vindbaarheid van ruitersport gerelateerde winkels; trainingen; duidelijkheid over regels etc?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 19:54

Een app waarin je tips en trics kan vinden lijkt mij erg handig.
Maar ook waarin je een trainingschema kan maken.
En aantekeningen kan maken. Maar bijv ook wedstrijduitslagen bij kan houden.
Em indd winkels in de buurt vind. En je ook op de hoogte houd van kortingen. Want ik zie ze nooit omdat ik mijn mail niet check.
En die je op de hoogte houd van bijv de grote fei wedstrijden.
En je je favoriete ruiter kan volgen.

Sanne1994_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 20:02

Lau schreef:
Em indd winkels in de buurt vind. En je ook op de hoogte houd van kortingen. Want ik zie ze nooit omdat ik mijn mail niet check.

Zoo dat wordt dan nog eens een app! Zou zoiets geld mogen kosten of moet het wel allemaal gratis beschikbaar zijn?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:15

Sanne1994_ schreef:
Lau schreef:

Zoo dat wordt dan nog eens een app! Zou zoiets geld mogen kosten of moet het wel allemaal gratis beschikbaar zijn?

Daar zou ik persoonlijk wel geld voor over hebben.
Maar je kan ook een mindere versie voor niks maken.

Sanne1994_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 20:43

Lau schreef:

Oke, mag ik vragen of je ook gebruik maakt van bestaande apps? zoals equesttrainee?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:50

Sanne1994_ schreef:
Lau schreef:

Oke, mag ik vragen of je ook gebruik maakt van bestaande apps? zoals equesttrainee?

Wel gedaan maar ik vond hem niet helemaal lekker werken.

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:58

Dit topic heb k nodig :')

- mensen die denken/doen alsof ze goed kunnen rijden maar het niet kunnen
- mensen die zich niet aan de bakregels houden
- mensen die niet uitkijken of rekening houden met andere ruiters in de bak
- mensen die hun paard niet onder controle hebben(geen stuur, rem of gas hebben)
- mensen die geen benul hebben van wat ze aan het doen zijn
- mensen die doorslaan in hun manier (zoals Lau zei)
- bevroren vingers
- te drukke rijbakken
- niet goed georganiseerde wedstrijden
- wanneer je de deken afhaalt van je zadel na het instappen en je zadel super koud is :')
- dat ik niet recht kan knippen (manen)

bibabennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:03

Jildau schreef:
Maar wat ik dan de grootste ergernis vind is dat die mensen ze zo naar het Z rijden. Dus eigenlijk erger ik me het meest aan het vreemde beeld wat een jurylid wenst te zien.

Precies! De jury kijkt alleen naar het 'plaatje', niet naar ontspanning en het juiste spiergebruik in de hele proef.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:13

Natalie36 schreef:
Mensen die voor veel te veel geld leuke paarden kopen en ze vervolgens binnen 3 jaar kapot rijden. Een nieuwe kopen, die ook kapot rijden en na 10 jaar en 4 paarden met een stalen gezicht beweren dat ze altijd zo veel pech hebben met paarden.

Ik denk eerder dat de paarden pech hebben gehad met de eigenaar maar dat is dan weer een opmerking waar je ruzie door krijgt :?

Die mensen vertel ik dat heel fijntjes........
Ja, dan worden ze heel boos en dan gooi ik vrolijk nog wat olie op het vuur }:)

Als ik mij erger aan paardenvolk, rijd ik ze overhoop. Aangezien ik nog niemand bewust overhoop heb gereden, erger ik me blijkbaar niet :)*

Ik verbaas me wel over hoe sommige mensen zich druk maken. Het totale gebrek aan relativiteit.
Joh, er geen miljoen mee gemoeid, waar maak je je druk om. Gebakken lucht........

Sanne1994_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 10:16

Janine1990 schreef:
Ja, maar het is ook enorm relatief. Daar moet je niets voor/tegen willen ontwikkelen. Paardenmensen willen nu eenmaal doorgaans geen commentaar ontvangen maar willen het maar wat graag geven. :P Live and let live is niet bepaald van toepassing :P

Maar van mij een materiële ergernis... Ritsen die kapot gaan door het water en zand dat er in komt. Bak is niet zo goed. Ik zou graag iets van een ritsbeschermer willen zien. Enkel een leren flap over de rits heen heb ik al laten doen, maar helpt niet voldoende. Misschien kan je daar iets mee?

Ben ik het mee eens hoor, maar sommige van die 'mensen die...' Hebben dus blijkbaar een gebrek aan kennis. Bijvoorbeeld het niet houden aan rijbaanregels is wel iets wat op te lossen is :)

Lau

Re: Ergernissen of ideeën paardensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:18

Oeh dat Is ook een goede voor in een app.
Rijbaan regels! En de knhs regelementen dan heb je die altijd bij de hand.

liespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:21

Ach, paardenmensen zijn net mensen he :)

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:41

mensen die denken bezig te zijn met NH , maar eigenlijk gewoon zichzelf en alle andere mensen om zich heen in gevaar brengen door als een idioot met alleen een neckrobe naar buiten te gaan . ( hiermee bedoel ik niet de mensen die correct NH doet en gewoon gecontroleerd met een neckrobe naar buiten gaan )

verder mensen die echt niet open staan voor een andere manier (zowel niet openstaan voor NH als andersom)

kwa app gebruik ik nu equilog , best tevreden over, maar trainingschema's invullen met herineringen zou ik nog wel erg fijn vinden.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 15:21

Oké dit is er een voor het wensenlijstje. Ik wil graag een thermometer waarmee ik de temperatuur van benen, gewrichten en hoeven kan meten. Niet dat het me nu zo vreselijk veel interesseert hoe warm of koud die zijn maar de verschillen wil ik wel kunnen meten.
Kan iemand zo'n ding ontwikkelen?

Edhunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 15:41

Juryleden die echt niet weten wat het verschil is tussen een een voor en achterkant van een paard.
Modepoppetjes die meer bling bling aan op hebben dan ze kunnen rijden.
En van die gasten die thuis alles top hebben , maar echt niet kunnen rijden ...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:10

Natalie36 schreef:
Oké dit is er een voor het wensenlijstje. Ik wil graag een thermometer waarmee ik de temperatuur van benen, gewrichten en hoeven kan meten. Niet dat het me nu zo vreselijk veel interesseert hoe warm of koud die zijn maar de verschillen wil ik wel kunnen meten.
Kan iemand zo'n ding ontwikkelen?

Dat bestaat al jaaaaaaren en heet een thermografische camera of warmtebeeldcamera: http://www.meetwinkel.nl/artikel/Thermo ... GwodQpUNww

en kost een paar losse knaken. Dit zijn de goedkopere; de betere en nauwkeurigere versies kosten een veelvoud, reken op 4k+

Ik kan je uit ervaring vertellen dat je erg weinig verschil gaat meten bij je paard.....
Ik kan beschikken over zo'n camera via mijn werk en die heb ik dus eens op m'n paard los gelaten...

Sanne1994_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 16:17

Hello People!

Sorry dat ik een tijdje niks van me heb laten weten!
Ik heb even bedacht wat ik met al jullie reacties (dank daarvoor) kan en heb al een aantal ideeën!
Hiervoor heb ik nog één keer (maar ik beloof niks :o ) jullie reacties nodig over het volgende topic:

WEDSTRIJDEN

denk aan regels, reglementen, mederuiters, wensen, ergernissen maakt niet uit!

Ik denk dat er iets heel gaafs uit gaat komen! *\o/*

Bedankt alvast!! <3 <3 <3

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:19

hoogendroog schreef:
Dat zo veel mensen nog van die hengstenkettingen gebruiken (zie de een na de ander op foto's van die fotoshoots). Het KWPN wil die dingen al tijden niet meer in de keuringsring zien, maar da's op Bokt nog niet helemaal doorgedrongen, geloof ik.

Een ketting ziet er nou eenmaal mooier uit dan een touw of teugels.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:21

Tabaluga12 schreef:
Betere richtlijnen en controle op paardenwelzijn (bijvoorbeeld huisvesting en leefomstandigheden te beginnen bijvoorbeeld op maneges op en controle op wedstrijden)

En een ergernis; (paarden)mensen die niet op ontvangen staan en niet willen blijven bijleren.

Betere richtlijnen jurering (gericht op welzijn) meer controle bij het losrijden.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:26

dat GESCHREEUW naar de paarden toe. wordt daar helemaal opgefokt en nerveus en agressief van.
hij gaat het niet beter of anders doen omdat jij harder schreeuwt hoor....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:03

quarterH schreef:
dat GESCHREEUW naar de paarden toe. wordt daar helemaal opgefokt en nerveus en agressief van.
hij gaat het niet beter of anders doen omdat jij harder schreeuwt hoor....

Dat soort mensen kijk ik altijd meewaarig aan; worden ze nog veel bozer }:)

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:51

Roodvos schreef:
Ergernissen:
- Mensen die zo vastgeroest zitten in bepaalde ideeën over hoe je een paard moet rijden dat ze niet meer open staan voor wat het paard nodig heeft.
- Mensen die andere mensen veroordelen omdat ze het niet net zo doen als zij.
- Mensen die het beter denken te weten dan de jury, zonder daarvoor een opleiding te hebben gevolgd.
Samengevat: Mensen die alleen zwart-wit kennen, en geen grijstinten.

Dit dus. Vooral punt nummer 2.
Ik heb mij op een stal vaak moeten verdedigen.
De vraag "goh, waarom doe jij het op die manier?" of een nette discussie kan er niet vanaf, maar wel hun adviezen opdringen.
Adviezen zijn altijd handig, de dingen die ik nodig vind neem ik mee, maar vertel je advies dan wel op een nette manier.

Verder heb ik mij ook enorm geërgerd aan een arrogant meisje met een nog arrogantere vader. Je kon geen moment rustig op stal staan of vader kwam op je af.
Even vertellen dat hij net terugkwam uit Houston voor zijn werk, en dat hij niet begrijpt dat er zoveel paardenmensen zijn met goedkope auto's of kleding want waar betaal je je paard dan van? :roll:
Meisje reed ook rond alsof ze de nieuwe Anky was. Jammergenoeg voor de pony moest hij elke dag braaf zijn rondjes lopen aan de slofteugel.
Ik heb trouwens niks tegen slofteugels hoor, wel bij verkeerd gebruik.

Oja ook erger ik mij aan mensen waarbij hun paard gaat staken, en ze niet naar de oorzaak zoeken maar gelijk het paard te koop zetten.
Nieuwe eigenaar ontdekt dat het paard vol mankementen zit en paard gaat vervolgens van hot naar her zonder de mankementen te benoemen.
Wees dan eerlijk naar de nieuwe eigenaar en het paard toe.

Elienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:54

ik erger mij werkelijk dood aan al die naturals :')

oh het is zoooo verschrikkelijk slecht om een bit in mijn paard zijn mond te steken en hoefijzers aan te doen.
weet je wat onnatuurlijk is? paardrijden.. _/-\o_

kruipt nu onder een steen voor alle reacties die ik alweer ga krijgen :evaw:

SolmyrkviJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 00:09

Ik zie veel ruiters die geen duidelijk beeld hebben van wat ze nou eigenlijk aan het doen zijn met hun paard of wat ze trainen.

Voor deze ruiter's (vaak particulieren van recreatief rijden tot M dressuur) zou misschien een training's-app een toevoeging zijn.

Bijvoorbeeld dat je het beeld van je paard en wat je er mee wilt in kan voeren (jong paard dat ingereden wordt, revaliderend paard wat opgebouwd moet worden, onderhoudstraining, opbouwende training na rust etc.) En dat je dan een voorbeeld van verschillende trainingsschema's krijgt en zelf een schema kan kiezen/opstellen.

Dit in combinatie met bijvoorbeeld een hartslagmeter en de mogelijkheid voor het noteren van resultaten lijkt mij een waardevolle toevoeging in de dagelijkse training.