Wat vinden jullie partners van paarden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LisaDiesel

Re: Wat vinden jullie partners van paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:00

Mijn vriend heeft vroeger paard gereden, maar heeft er echt niks meer mee. Als ik graag wil gaat hij nog wel eens met me mee, maar meneer is liever met zijn motoren bezig :))

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:07

Mijn man heeft niets met paarden. Toen onze jongste 5 jaar was, stelde hij aan me voor om te stoppen op de manage, omdat het zoveel geld kostte. Met de woorden erbij: Kan je beter een eigen paard kopen :) :). Dat heb ik met beide handen aangegrepen. Na een jaar of zes heb ik ook een dekking van hem cadeau gekregen. Financieel heeft dit nooit problemen gegeven, Wat ik uitgeef aan het paard, doet hij met zijn hobby :) 7 jaar lang twee paarden gehad, nu nog eentje (veulen, nu ruin van 9 jaar oud).

Birdieh83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:08

LisaDiesel schreef:
Mijn vriend heeft vroeger paard gereden, maar heeft er echt niks meer mee. Als ik graag wil gaat hij nog wel eens met me mee, maar meneer is liever met zijn motoren bezig :))

same here(hoewel mijn vriend niet heeft gereden...)
Ik ga lekker rijden met een lieve witte merrie en hij gaat met zijn motor een tour maken
Ideale deal!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:11

Mijn man vind paarden leuke dieren. Hij heeft er niet dat mee wat ik er mee heb....maar ja. Dat kan ook niet.

Hij rijd ook. Als mijn jonge paard wat meer onder het zadel is gaan we samen lekker het bos in.

Hij is overigens diegene dit mijn merrie voor me gekocht heeft.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:12

Ik mag mijn paard niet eens meer verkopen van mijn vriend. Hij was altijd bang voor paarden, maar door Detroit is hij het helemaal fantastisch gaan vinden. Krijg zelfs zo nu en dan een appje of ik in de avond wil gaan rijden, zodat hij hem dan kan uitstappen. :') daarnaast doet hij nu vrijheidsdressuur met mijn paard. _/-\o_

HermaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:18

Mijn vriend is hopeloos allergisch voor paarden (benauwd, niezen, snotteren, zere ogen), hij komt alleen kijken met rijden als ik buiten rijd anders blijft hij thuis. (Ik rij op een manege)
Thuis helpt hij wel met mijn 2 kleintjes, hij heeft ze ook samen met mij gekocht. En als het mooi weer is gaat hij wel is mee wandelen en dan wil hij persee de kleinste mee omdat hij zo leuk is :') en mn merrie toch alleen maar loopt te etteren :Y)

Afbeelding

Devitootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:24

Mijn vriend vatte het altijd zo samen: Ze zijn groot, onbetrouwbaar en ze stinken.

Maar hij gunt mij mijn hobby en ik betaal het zelf, dus financiën zijn gelukkig nooit een issue.
En inmiddels is hij volgens mij ook van mijn oude paardje gaan houden. <3
Als je echt van iemand houdt wil je toch gewoon dat die persoon gelukkig is,
ook als dat dan betekent dat je misschien iets minder tijd met elkaar door kan brengen?

P.S. Wel grappig dat ik hier vaker de hobby-combi vrouw-paard / man-motor zie langskomen. :D

LisaDiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:27

Birdieh83 schreef:
LisaDiesel schreef:

same here(hoewel mijn vriend niet heeft gereden...)
Ik ga lekker rijden met een lieve witte merrie en hij gaat met zijn motor een tour maken
Ideale deal!

Haha ja ik vind het ook ideaal! Geen gezeur dat hij je te weinig ziet , want hij is zelf ook druk bezig *D

Armitage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:32

mijn vriend had een rustig leven met zijn drie katten. de rust was over toen ik arriveerde met 5 honden twee konijnen. en een kudde shetlanders (hobby opvang/rusthuis hoe je het ook wil noemen). :D

samen hebben we nog een hondje genomen. Nu rijdt hij met de trailer om ponys op te halen of naar andere wei te brengen . hooi halen , mest kar gaan legen en weilanden mee onderhouden.

ik heb het heel erg getroffen met hem en de dieren ook. We hebben 5 maanden een Irish Cob in onze opvang gehad waar hij een enorme klik mee had en hij heeft er een keer opgezeten. Helaas is zij overleden aan koliek. mijn vriend is er bij geweest toen ze ingeslapen werd terwijl hij nog nooit bij een euthanasie had mee gemaakt. enorm respect voor hem.

ik vind het heel verdrietig want hij heeft het nog wel eens over haar en dat hij er een klik mee had.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:37

Mijn vriend had echt niks met paarden. Toen we samen kwamen was mijn Haflinger er al. Nu gaat hij wel eens spontaan (of als ik vraag) mee naar stal (Niet bij huis, Pensionstal) Aait zelfs wat andere paarden op stal. Wedstrijden gaat hij altijd mee. En sinds kort heb ik haar voor de wagen staan. Geweldig vind hij dat. Hij is volledige groom als we op pad gaan met de wagen.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:42

Mijn vriend was eerst als de dood voor paarden en had nog nooit een paard van dichtbij meegemaakt.
Maar hij is wel ontzettend naar mijn pony toegegroeid. Stapt er soms zomaar op en ben ik mijn pony weer kwijt, komt veel mee kijken en is op wedstrijd mijn groom en voorlezer :)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:43

In het begin vond mijn vriend het nog wel grappig. We hebben weleens samen een ritje gemaakt, voornamelijk op vakantie. Maar we hebben er ook een periode erg veel ruzie om gemaakt. Paarden kosten teveel geld en vooral veel teveel tijd... Inmiddels ben ik van twee naar één paard gegaan en hij had verwacht dat ik heel veel tijd zou overhouden toen mijn oudje overleed, maar dat valt (hem) tegen. Ik pas mijn rijden zoveel mogelijk aan aan zijn onregelmatige diensten en heb voor minimaal 1x per week een bijrijder. En er komt geen tweede paard, voornamelijk omdat mijn relatie dan waarschijnlijk meteen voorbij is. Aan de andere kant heeft ie me enorm gesteund toen ik mijn paard heb laten inslapen en weet hij dat ik zonder paarden niet gelukkig ben. Het is van twee kanten wat concessies doen. Meestal gaat dat goed.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:46

Hij heeft mij aangespoord een paard te kopen omdat ik mezelf niet meer was :D zelf geeft hij er niks om maar zeurt nooit dat ik iedere dag (soms meerdere keren per dag) bij 'dat paard' zit :)

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:47

Hier verkondigde vriendlief blijkbaar altijd dat zijn vriendin/ vrouw geen paardengek mocht zijn (schoonouders hebben altijd paarden gehad en hij heeft grotendeels tegen zijn zin leren paardrijden).
Laat ons zeggen dat hij zijn mening herzien heeft :-p en volledig bijgedraaid is: staat vrolijk stallen te mesten en is dikke maatjes met mijn paardjes.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:48

Mijn vriend gaat regelmatig mee, of komt uit zichzelf langs :j
heeft mij ook aangespoord om uiteindelijk mijn eigen paard te kopen. Hij is hartstikke trots dat ik nu een eigen paard heb en ik ben hem al les aan het geven 8-)

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:48

Yeah, leuk topic!! Was zelf ook al erg benieuwd namelijk!

Toen ik mijn vriend ontmoette, werd enkele weken later mijn pony ingeslapen. Hij was daarbij en vond het heel erg voor mij.

Toen kwam het afronden van de studie in beeld, stage, afstuderen, samenwonen en een eerste 'echte' fulltime baan en paarden zijn al die jaren niet in beeld geweest. Vervolgens weer verhuisd, van de kust naar de Veluwe, eigen zaak gestart, huis gekocht, etc etc. Vriendlief kende mij dus inmiddels langer zonder paard dan met, niet handig. :+

Uiteindelijk kwam er tijd (strak plannen :o ) en geld voor een paard. En we wonen hier zo mooi, dus zag steeds weer paarden om me heen. Vriendlief vond het eerst niets, moest eerst maar eens gaan verzorgen en dan zouden we verder praten. Zo gezegd, zo gedaan. Hij gaf direct aan dat hij in al die jaren (6 jaar), mij nog nooit zo ontspannen en blij had gezien, dus dat paard kwam er gauw :D .

Ach, hij baalt volgens mij weleens als ik weer eens niet thuis ben, ik het paard meer kus dan hem (haha) en al mijn verhalen tegenwoordig over paarden gaan, maar niets van dat alles kan tegen mijn blije hoofd op. Het heeft in alle opzichten gezorgd voor meer plezier en ontspanning en dat is het allemaal waard, zegt hij zelf! Hij gunt het me en stimuleert het. Maar dat ik tegen het paard praat, dat kan hij niet echt begrijpen. :') 'Het' paard, noemt hij overigens wel bij naam en hij vraagt elke dag hoe het gaat. Ook neemt hij regelmatig wortels en appels mee tijdens het boodschappen doen <3 .

Meegaan doet hij niet heel graag, paarden stinken namelijk teveel volgens hem!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:59

Mijn vriend en ik zijn 1,5 jaar samen en in een van de eerste weken heb ik met hem in de auto de afslag richting bijrijdpaard genomen met de woorden: "wil je Spot zien!" Euhh..
Spot, kruising Shire, was het eerste paard dat hij van dichtbij zag. Hij vond hem vooral heel groot en eng. :+ maar er bestaat geen liever paard en hij durfde hem te aaien en mee te gaan wandelen (op enige afstand van het paard).
Leo, mijn haflingermerrie, vond hij een fijner formaatje. Ware het niet dat zij een eersteklas draak is en een hare majesteit die je wel netjes moet vragen.
Met haar stond hij eindeloos te kroelen, liep zo de paddock in om haar te pakken en borstelen en hij ging altijd heel graag mee fietsen met een ritje. En de paardenliefde begon te groeien :j
Hij wil zelf leren paardrijden, western, en in de toekomst een eigen paard. Toen ik naar hem verhuisde heeft hij me gesteund in mijn beslissing en zelfs gestimuleerd om de pony te kopen waar ik spontaan verliefd op werd. Hij gaat zo vaak mogelijk mee, is vanaf het begin betrokken en loopt zó met Rock weg. Fantastisch om te zien en daar krijgt een meisje wel vlindertjes van hoor;

Afbeelding
(Een van de eerste dagen dat we Rock hadden, zit mijn niet-Paardenman daar dan met ons 'wilde' paard)

Toekomstdroom is samen kunnen rijden met onze eigen paarden straks. :j

Overigens rijdt hij al jaren motor en doen we dat nu ook samen :))

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:02

[

P.S. Wel grappig dat ik hier vaker de hobby-combi vrouw-paard / man-motor zie langskomen. :D[/quote]

Is mij ook al opgevallen, manlief (ikzelf overigens ook maar in veel mindere mate) rijdt ook graag motor.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:02

Toch wel een hoop mensen met geluk hier!

Ik heb helaas iets minder getroffen :+ Mijn vriend heeft er helemaal niets mee, en ook niets met de mensen op stal, niets met natuur....
Dus je zal hem nooit op stal treffen. Hij laat mij mn gang wel gaan hoor, en zeurt alleen maar over aanschaf van dingen (moet je nou alweeeer een nieuwe "iets") maar ik betaal alles zelf dus......

Bij echt wedstrijden is hij er wel, maar niet de hele dag, zeker niet als groom.

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:06

Hij is er zelf ook helemaal gek van geworden wat heeft geresulteerd dat we nu 2 paarden hebben :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:08

Mijn vriend is behoorlijk allergisch voor paarden dus een keertje mee zit er echt niet in. Hij krijgt het ontzettend benauwd, is echt geen pretje :n Hij heeft er dan ook niet zoveel mee. Hij vindt het prima dat ik het leuk vind en een hobby voor mezelf heb, aangezien we ook heel veel hobbys en vrienden gemeen hebben, maar ik merk wel aan hem dat hij soms een beetje jaloers is op m'n bijrijdpaard. Ze staat op een doe-het-zelf-stal en daar gaat gewoon veel tijd in zitten en dat vindt hij niet altijd even leuk :o Als er een voor mezelf komt wil ik dan ook op volpension staan, maar dat had ik al besloten voordat ik hem kende :D

Edit:
Devitootje schreef:
P.S. Wel grappig dat ik hier vaker de hobby-combi vrouw-paard / man-motor zie langskomen. :D

Zijn hobby is sleutelen aan auto's :D Ligt wel in hetzelfde straatje :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-10-15 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:09

Vriend heeft vijf paarden, ik heel bescheiden twee.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:19

Mijn vriend had niet wat met paarden maar is wel een dierenvriend en buitenmens.

Die combi met een vriendin die al een paard had toen we elkaar leerden kennen blijkt prima te werken.

Het kost veel geld en dat beseft hij ook maar gelukkig verdien ik dat zelf en heeft hij er geen kosten aan.

Hij gaat regelmatig mee naar stal of komt spontaan kijken.

Op stal sleept hij de bak. Mest de weide uit voor mij. En knuffelt met alle 4 de paarden. Heeft wel zijn voorkeur welk paard maar kan met allemaal overweg.
Helpt ook met binnen zetten.

Hij stelde laatst zelfs voor om Brandy voor de we wagen te laten beleren zodat wel samen op pad kunnen.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:22

Mijn vriend vindt ze eng, maar snapt wel dat ik daar mijn ontspanning vandaan haal :) Hij gaat heel zelden mee naar mijn bijrijdpaardje :')

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:25

Hij vindt het leuk had zelf al pony´s hij rijdt niet maar wil wel gaan mennen helaas is die lieverd overleden aan een darmgezwel de pony van me man.
Is nu een half jaar geleden hij was 2 jaar oud nu zijn we naar een nieuw paardje aan het kijken.