Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lil_shorty schreef:Kijk ik heb het geld niet om hem te laten castreren is vreselijk duur .
Ik dacht ik heb toch alleen hengstjes en ruinen dus geen merries .
En dierenarts zij valt wel mee .
En aangezien als hij weg moet ik er geen geld voor krijg wil ik er ook geen 500 euro of meer tegen aan gooien.
Ik bied hem een thuis maar was niet opzoek als je snapt wat ik bedoel

Gentlegiant schreef:Als ik in ts d'r berichten ga kijken lees ik vanalles waar ik gelijk bij denk waar ben je mee bezig
Je leeft op bijstands niveau... Wat als er wat gebeurd wie gaat dat betalen je kunt je geld wel anders gebruiken denk ik?
Als je klop hengst je andere pony's in puin slaat?
Geloof me z'n horror senario wil je echt niet
En ergens praat je over "zij" "haar" en n merrie naam wat van jou is krap 2 maanden terug
Maar hier zeg je geen merrie te hebben
Bekende hengstenhouders in de trant van voor jou bekend of voor heel Nederland bekend
In t eerste geval kan ik me dat echt niet voorstellen nml die hebben geen verzorgertjes of kleine kinderen die met de paarden het een en ander doen
Sorrie maar dat soort uitspraken kan ik mij heel erg over opwinden... Laat dan de oorspronkelijke eigenaar lekker verder zoeken naar een ander baasje. Het paard hoeft nl. nog helemaal geen klophengst te zijn. Kimnl schreef:Een hengst met kleine meisjes is zwz gevaarlijk. Een klophengst of hengst, het blijft een man met testosteron. En dan is die ook nog eens erg jong, en zal gaan puberen, waarbij de hormonen van slag gaan en dus weer extra gevaar. Ik zou mijn kinderen (die ik overigens nog niet heb) absoluut niet met een hengst laten lopen.

_Reneee schreef:Kimnl schreef:Een hengst met kleine meisjes is zwz gevaarlijk. Een klophengst of hengst, het blijft een man met testosteron. En dan is die ook nog eens erg jong, en zal gaan puberen, waarbij de hormonen van slag gaan en dus weer extra gevaar. Ik zou mijn kinderen (die ik overigens nog niet heb) absoluut niet met een hengst laten lopen.
Dat is onzin hoor, ik heb een hengst die echt heel erg goed is met kleine kinderen. Kwestie van opvoeding. In mijn ogen is een hengst/klophengst net zo als ieder ander paard. Je moet gewoon altijd opletten met kinderen en dieren...
Qua gezondheid - als het waar is dat de bal een tumor kan vormen - zou ik wel kiezen voor castreren TS. Navragen bij je DA dus. Maar verder zou ik het gedrag aankijken, de ene hengst is de andere niet. Nu is die van mij gewoon belachelijk braaf, maar je hebt er altijd etters tussenzitten.
[ [url=m/QEGoC5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5kZBVk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gentlegiant schreef:Maar dit heeft toch geen zin je hebt oogkleppen op en wilt alleen maar dit paard erbij
Meid je weet niet waar je mee bezig bent en vind je totaal onverantwoordelijk
Dacht eerst zelfs dat je een meisje van 12 was ipv een moeder van in de 30
Lil_shorty schreef:Vind het jammer dat mensen niet goed lezen .
Ik laat al me paarden helpen als ze wat hebben wie denken jullie voorntje te hebben .
En de bijstand naar voren te halen erg jammer .
Ik heb een baan vaste baan maar zit inderdaad rond bijstand niveau dus net boven zodat ik geen uitkering heb.
Ik heb een ongeluk gehad waardoor ik niet meer uren kan werken .
Misschien in de toekomst wel .
Me vriend heeft nu geen werk toekomst wel neem ik aan.
Ik heb me paarden aan huis staan bij me vader dus geen stallings kosten .
En een potje voor de da .
En heb nog nooit een dier laten creperen .
Ik zou hem laten helpen als ik wist dat het helemaal zou helpen en ik geld voor hem krijg als hij terug gaat .
Maar dat is niet het geval dus wil ik het zo aan kijken .
Gaat het fout gaat hij terug .
En weet zeker ze doen dat wel .
En doen ze het niet zou ik hem wel laten helpen maar verkoop ik hem
Weidebloem schreef:Gentlegiant schreef:Maar dit heeft toch geen zin je hebt oogkleppen op en wilt alleen maar dit paard erbij
Meid je weet niet waar je mee bezig bent en vind je totaal onverantwoordelijk
Dacht eerst zelfs dat je een meisje van 12 was ipv een moeder van in de 30
Iets meer Gentle zijn zou hier niet misstaan. Ik denk dat TS er nog niet zo naar gekeken had als wij nu doen. Misschien komen onze adviezen te laat voor haar beslissing, maar er zijn nu in ieder geval meerdere scenario's geschetst en hebben volgens mij TS wel degelijk aan het denken gezet.