Wat als geld geen rol speelt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liedjuh2

Re: Wat als geld geen rol speelt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:59

Als ik oneindig geld uit zou mogen geven aan mijn paard zou er eerst een goede auto met trailer komen. Daarna zou ik een nieuw mooi hoofdstel kopen en nieuwe rijkleding en laarzen voor mij zelf kopen.
Verder zou ik opzoek gaan naar een mooie pensionstal met de luxe voor de ruiter maar het comfort voor het paard. En investeren in goede lessen voor ons als combinatie.
Dus laat die Staatsloterij maar door mij gewonnen worden *D :D

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:33

Ik zou mijn bijrijdpaard kopen, paddock paradijs regelen en daar zelf bij gaan wonen, mooi albion zadel voor haar kopen, dure supplementen voor haar, mooie hengst erop zetten. En elke week lessen. Dan ben ik al heel blij!

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:43

Als ik toch met geld mag gaan smijten dan zou ik het wel weten hihi

- Ifor Williams trailer Eventa L met douche en toilet
- Andere trekauto (die ducato bus die ik nu heb kan dan echt niet meer :+ )
- goed allround sportpaard, mijn eigen is ondertussen toch al semi ingenomen door mijn dochter :')
- Nieuw zadel voor die bolle van mij waar mijn dochter goed in past. (bates pony voor de dressuur en een bates spring voor het springen en crossen)
- Nieuw springzadel voor die bolle voor mijzelf van Bates of Sommer.
- Uiteraard een nieuw dressuur en springzadel, hoofdstel met passend bit, peesbeschermers etc voor mijn nieuw paard aangezien die niet in het maatje fjord gaat passen :o
- Nieuw hoofdstel de PS of Sweden Jump Off Revolution
- Paar nieuwe laarzen

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:48

Ik zou nogsteeds een waanzinnig mak paard willen kopen, wat voor ras boeit me dan weer niet echt. Verder zou ik investeren in een superfijn zadel voor buitenritjes en gewoon het beste van het beste tuig. Oh, en ik zou een kast voor op stal laten maken, precies zoals ik het hebben wil.

Qua stal zou ik denk ik toch uitkomen op een eenvoudige boerenstal, waar mijn paard lekker veel buitenkomt. Ik zie mezelf en mijn man + stiefkind nou niet naar the middle of nowhere verhuizen omdat mijn paard dan zo leuk aan aan huis kan staan. En bovendien wil ik, als ik toch het geld ervoor heb, ook de vrijheid hebben om af en toe een leuk reisje te maken.

Verder zou er een trailer komen + trekauto + E-rijbewijs. Die vrijheid om ook elders buitenritjes te kunnen maken lijkt me heerlijk.

En geef toe, het is al fijn als je bij de zoveelste veearts rekening in korte tijd je niet hoeft af te vragen of je bankrekening dat nog wel trekt...

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:56

Als aller eerst een goed springpaard (misschien wel 2)
Dan huis kopen voor mij en mijn vader (en dan ons huis nu verhuren zodat hij later daar weer heen kan :P ) met (binnen)bak, stallen, weides etc.
Een super gaaf spring- en dressuur zadel, hoofstellen, dekens, halster, bescherming. Trailer en een nieuwe auto, en dan als ik 18 ben meteen mijn eigen rijbewijs halen. Ruiterbewijs halen.
Goede instructie voor zowel mij zelf als het paard!

En natuurlijk een dagje shoppen voor nieuwe laarzen, broeken, shirts, cap, handschoentjes, wedstrijdoutfit!

Dit is het ongeveer maar waarschijnlijk vergeet ik aardig wat

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:58

Dit huis en stallen met verlies de deur uit en een boerderij met inpandige stallen metbuitenluik, een 20x60 buitenbak, overdekte windbrekende 20x60 buitenbak, springveld en zeer veel hectaren land zodat ze in de winter gewoon het gras op kunnen, land kan toch wel rusten. Om het terrein een uitstap/crosstraject. Ergens in de buurt van het strand, kan ik het strand op in de winrerperiode.

Anderhalf Paards trailer de deur uit, vrachtwagen erbij dat ik die nooit meer hoef te lenen.

Trekker om al mijn land te onderhouden, bak slepen, ..

Voor alle paarden nieuwe zadels voor dressuur en springen.

Twee keer per week les dressuur en er keer springen.

Elke twee weken paarden laten masseren. En mezelf twee keer per week.

Goede fokmerries met veeeel predikaten. Kan ik mijn eigen toppers fokken.

Verder liever mooie degelijke kwaliteit spulletjes dan elke maand iets nieuws.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 16:37

Een boerderij met buiten en binnen bak, longerbak, stapmolen, springtuin en eventingtuin.
Natuurlijk genoeg weiland en luxe grote stallen met uitloop paddok.
Wss komen er dan ook 2 of 3 paarden meer bij. Plus pensionstalling
Voor elk paard opmaat gemaakte zadels en hoofdstellen.
Duren dekjes, peesbeschermers, dekens en enzo
Paardenvrachten waren met rijbewijs.
Voormezelf ook dure cap, air jacket en opmaat gemaakte rijlaarsen.
En natuurlijk grote internationale wedstrijden kunnen rijden.
Natuurlijk een stalhulp voor het mesten enzo :P
Volgens ben ik echt een heleboel vergeten.
Laatst bijgewerkt door nicole_floor op 01-10-15 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 16:42

- Opmaat gemaakt zadel
- Nieuwe rijlaarzen
- Nieuw stalcomplex thuis
- Welsh-A pony
- Mentuig
- Gratis Hooi
- Racreatief marathonkar

iets vergeten? :Y)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 16:50

hielkebro schreef:
- Opmaat gemaakt zadel
- Nieuwe rijlaarzen
- Nieuw stalcomplex thuis
- Welsh-A pony
- Mentuig
- Gratis Hooi
- Racreatief marathonkar

iets vergeten? :Y)

Iets voor je paard? :D

ejikas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:15

Als je alleen zou kijken naar spullen voor paarden

- paddock paradise aan huis met alles erop en eraan
- zwemvijver
- paar stallen voor noodgevallen
- op maat gemaakt dressuurzadel met hoofdstel
- op maat gemaakt springzadel met hoofdstel
- nieuwe rijbroek chaps alle ruiterkleding zegmaar
- uiteraard een vriendje(s)
- solarium
- was en spoelplaats
- overdekte bak/binnen bak
- samen clinics volgen van de beste instructeurs van de wereld :))

en er zijn waarschijnlijk nog veel meer dingen waar ik mn geld uit aan zou geven :$ :D

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:25

Paardenvrachtwagen, nieuwe bruine rijlaarzen, als toch alles kan een goed dressuurpaard erbij en dan voor beide een fijn op maat gemaakt dressuurzadel. :)

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 08:13

Tja, die trekking. Daarom was ik dit topic begonnen. Ik had mezelf al lekker zitten maken.
We hadden 10 euro. :') 't is een begin!

_sharonnn schreef:
Vanmorgen zou ik hebben gezegd; een plekje aan huis met alles wat mijn paard dr hartje begeerd, grote wei, veel vriendjes en een mooie inloopstal.

Nu zou ik zeggen; genoeg geld om de behandeling voor haar spat die wordt voorgeschreven te kunnen betalen.. :(

Oh wat een drama. Veel sterkte ermee! :(:) Dan is op eens alles relatief.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:16

Roos_M schreef:
Tja, die trekking. Daarom was ik dit topic begonnen. Ik had mezelf al lekker zitten maken.
We hadden 10 euro. :') 't is een begin!

_sharonnn schreef:
Vanmorgen zou ik hebben gezegd; een plekje aan huis met alles wat mijn paard dr hartje begeerd, grote wei, veel vriendjes en een mooie inloopstal.

Nu zou ik zeggen; genoeg geld om de behandeling voor haar spat die wordt voorgeschreven te kunnen betalen.. :(

Oh wat een drama. Veel sterkte ermee! :(:) Dan is op eens alles relatief.

Bedankt! Ja klopt.. We zullen zien hoe het loopt :)

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:24

Een huis met veel grond kopen met mijn vriend. 4/5 stallen bouwen. Dina kopen (paard waar mn vriend gek op is) mijn paard laten dekken, een overdekte hal bouwen en een grote (minimaal) 20x60 buitenbak vv agterberg. Genoeg weides voor paardjeslief. Een bonte stevige pony voor mam erbij kopen. Alle paarden tevens inzetbaar voor mijn toekomstige bedrijfje. Ohja en eenstevige auto voor de trailer. Trailer heb ik al maar de auto nog niet haha.

Tja wensen... eigenlijk ben ik al blij als ik mn bedrijfje kan startem en mn vriend en ik in klimmen eenhuisje kunnen kopen...

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:44

B-vrachtwagen (ik heb maar 1 paard en wil geen C-rijbewijs moeten halen)
Dan andere stalling: snachts op stal overdag 3 hectare voor haar en haar shetlandvriendje+ 2 binnenpistes en 3 buitenpistes voor mij.

En een privé verzorger die dierenarts is.

Voor de rest heb ik eigenlijk alles al. Ja misschien nog een wow zadel, maar dat komt er toch ooit.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 09:07

Het huis weet ik al helaas voor ons nu onbereikbaar ondanks dat ie nu waarschijnlijk voor een prikkie weg gaat.
Dat pand aanpassen zoals ik het voor ogen heb en zoveel mogelijk zelfvoorzienend.
Schoonmaakster en hulp voor de paarden en tuin ed.

De beneden vloer aanpassen voor vriend lief zijn auto hobby en een dikke auto voor de trailer en of kleine vrachtwagen.

Ik zou wel willen blijven werken .

Verder heb ik nog een paar paardjes die ik op het oog heb.
Een tinker merrietje, evt nog een shetlander er bij een quartertje/paint en een groter grover (shire oid) dier lekker makkelijk voor vriend lief.

Verder zou ik onze familie helpen ed met hun woonsituatie.
Ook zouden we op de vakanties gaan waar we al heel lang heel graag heen willen.

Op zich hoef ik hier geen miljoenen te hebben.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 09:12

Ik zou niets veranderen eigenlijk... Ik zou gek worden als ik niet zou hoeven werken, ik hou van de druk.. Het enige wat ik zou veranderen is misschien toch nog wat extra's studies daarnaast (die ik nu niet doe omdat ze niet 100% aansluiten met wat ik wil, maar wel interessant zijn (en duur :"))

Verder wil ik mijn paard nooit meer aan huis hebben. Dus een grote boerderij, tjah.. niets voor mij :) (Jawel, maar dan wil ik nog mijn paard op een pensionstal hebben staan :')) Misschien nog een weiland erbij voor de stal ofzo... Maar dat was het ook...

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 09:15

ik zou toch wat materiele dingen aanschaffen hoor!
Paard staat aan huis met veel weidegang.
Maar een goede bak, vrachtwagentje en n mooi passier hoofdstelletje zou ik best willen hihi.