Suggesties en verbeterpunten HE2015

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:25

Ik vond het parkeren met de trailer best een drama,
Ten eerste wisten we de weg niet naar P1 dus een aantal keer gevraagd of we nog verder moesten rijden. Daarbij moest je eerst 5x roepen voordat de verkeersregelaars antwoord gaven (stonden te kletsen). Eenmaal op het terrein werden we gecontroleerd bij de ingang en daarna was het van zoek het zelf maar uit. Uiteindelijk een plek kunnen vinden, maar dan ook nog moeten vragen of je daar mag parkeren, omdat mensen alles hebben uitgestald..
Verder andere platen of rubber erover. De platen waren zeker nodig. Ik moest met mijn paar gewoon een paar keer erover heen omdat de trailers of vrachtwagens zo dicht bij de platen stonden.

Verder wel een erg leuke clinic gereden en zaterdag zelf een leuke dag gehad. De punten waar ik tegenaan liep zijn hier al vermeld.

Briiet

Re: Suggesties en verbeterpunten HE2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:38

Vrijdag ben i voor het eerst naar he geweest.
Was een mooie gezellige dag.
Weet van te voren al dat eten en drinken daar duur is en dat parkeren geld kost.

Wc is een aandacht puntje mogen wel meer komen

Geluid was soms hard, viel weg.

Bij clinic over schouder binnen waard vond ik het erg jammer dat het paard dat al kon. En de clinic gever niet echt tips kon geven dus ook niet een duidelijk beeld gaf aan de toeschouwers.

Bij de rassen vond ik de ruimte voor de paarden op stal met kleine gras ruimte gevaarlijk. Die van mij zou allang weg gebanjerd zijn als die wat lekker rook.

Parkeren mag beter aan gegeven worden.

Toiletteren was inderdaad beetje weggestopt.

Verder mooi veel clinics en kraampjes.
Vrijdag was het mooi rustig dus geen opstopping in de loop paden maar ze waren inderdaad aan de krappe kant.

Nicolle89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:55

over het parkeren wil ik nog wat toevoegen

Je kon gewoon bij je entreekaartje online een parkeerticket erbij kopen. Dan kostte het parkeren minder! Dus dat is dan voor de bezoekers voor volgend jaar een tip.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:03

Mijn puntjes;

-Wij gingen vrijdag, toen we naar huis wilden gaan hebben we ruim een half uur in de rij gestaan terwijl deze dus echt niet lang was, alleen de tweede rij vanaf hetzelfde terrein kreeg elke keer voorrang, ook werd er 2x om een muntje gevraagd. Beter onderlinge coördinatie van de parkeerwachter dus.
- Betalen voor toiletten, dit jaar voor het eerst, want dit jaar waren ze schoon kregen we te horen, maar dat waren ze vorig jaar ook!
- dat catering op evenementen duur is kan ,maar de organisatie kan hier meer variatie in aanbrengen zodat je keus hebt.
- geluid in Knhs piste was langs de lange zijde op de tribune onverstaanbaar omdat alle luidsprekers op de korte zijde gericht stonden, daar waar geen tribune was 8)7
- graag volgend jaar een ander soort eindshow, elke keer vrijheidsdressuur achtige dingen heb ik nu echt wel gezien zeker gezien de vele shows die gedurende dag gegeven worden op dit gebied.

Positief vond ik de compactheid van het terrein en afstand parkeerterrein en ingang.
In de standje hebben we fijn kunnen struinen, sommige standhouders zouden veel meer kunnen doen, maar daar heeft de organisatie weinig invloed op. Ik denk hierbij bijv aan kramer die alleen maar een catalogus had.

elkedortmans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:11

Er was te weinig plek voor te veel mensen. Mensen liepen dwars door elkaar heen zondag ipv rechts aanhouden. Geluid had ook iets beter op gelet mogen worden.
En eigenlijk was alles wel te duur.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat in Deurne meer sfeer was.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:16

Oh wat ik nog niet heb genoemd en ik me het meest aan ergerde; de tijden waarop clinics begonnen.
Sommige clinics begonnen gewoon eerder! Terwijl andere clinics uitliepen (aan het begin van de dag bij de fokkerijwereld met de pas-de-deux).
Uitloop zul je altijd iets houden, maar 10 minuten eerder beginnen dan aangegeven staat in het programmaboekje vind ik niet kunnen (Bit piste en KNHS hal). Daardoor behoorlijk vaak het begin gemist van clinics, soms zelfs aangekomen terwijl de clinic bijna was afgelopen. Best jammer als je dingen op je programma hebt staan die je graag wilt zien of halverwege de clinic binnen komt en belangrijke informatie hebt gemist en daardoor de context niet meer goed begrijpt.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:17

Ohja, de parkeerwachters hadden beter ingelicht moeten worden, wij werden van p1 naar p2 gestuurd en van p2 naar p3 en toen weer van p3 naar p1

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:25

Ik vond het een erg fijne locatie, veel compacter! Mijn tip gaat over het parkeren, wij hadden kaarten via Agradi met een parkeermunt. Na 20 minuten in de file stonden we bij de verkeerde parkeerplaats want deze was alleen voor parkeerkaarten...
Qua stands en koopjes vond ik het juist fantastisch, nog nooit zo goed geslaagd en heb werkelijk honderden euro's bespaard :D Winterjas met 80 procent korting en een deken met 85 procent. Door al het shoppen niet veel van alle shows meegekregen maar wat ik gezien heb was leuk.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:45

Het parkeren en de pendelbus ging goed.
Qua opzet vond ik het in vergelijking met Deurne erg krap. Hierdoor leek het veel drukker. Deurne had veel meer sfeer.
Het programma leek veel op de programma's van vorige jaren (volgens mij zijn die darmen er ook ieder jaar). Veel demo's met een hoog Penny gehalte. Wellicht moet de organisatie vooraf de demo's checken, iemand die rondstapt op een Fjord is toch geen demo?
Kaartjes met de korting van de KNHS gekocht. Dertig euro vind ik echt teveel voor hetgeen wat wordt geboden.
De show aan het einde vond ik niets aan, heb het ook niet uitgekeken.

Ondanks de kortere reistijd ga ik denk ik volgend jaar niet weer als de opzet dezelfde is.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 23:04

Ben ik de enige die het iets te compact vond? In Deurne moest je af en toe wel een heel eind lopen om ergens te komen, maar hier kan je van de clinics die een baan naast je gegeven werden ook mee genieten.

De eindshow vond ik een aanfluiting. Het paard waar ze mee binnen kwam rijden leek wel onregelmatig en daarna deed ze met de rest van de paarden dezelfde kunstjes. Die kleine pony was nog het leukste.

Verder viel het me op dat er amper nog iets weggegeven wordt. Voorgaande jaren kon je je kont niet keren of je kon een gratis zakje voer van verschillende merken krijgen en tijdschriften. Heb dat nu amper gezien. Toch jammer, vond het altijd wel leuk om zo wat dingen te scharrelen.
Ik wilde ook een nieuwe regendeken en rijbroek. Voor beide niet geslaagd, heel weinig afwisseling. De enige broek die ik wat vond was met korting nog bijna €200,-. Nee dan ga ik wel naar divoza. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 23:19

Ik ging zondag met mijn zusje en heb echt een topdag gehad, lang geleden dat ik een evenement zo leuk vond. Natuurlijk zaten er clinics/demo's bij waar ik niets mee kon of die een teleurstelling waren op informatief gebied, maar als ik de informatieve/inspirerende stukjes bij elkaar optel, dan was het de prijs van het kaartje absoluut waard.

Minpunten waren er ook en daarin ga ik mee met alles wat hierboven werd gezegd. Daarnaast nog:

- op Horse Event kon je vantevoren een planning in PDF maken, maar als je eindelijk je schema klaar had, bleek dat je deze helemaal niet kon opslaan maar alleen kon printen (in elk geval in Mozilla/Firefox). Dus als je geen printer hebt zoals ik, dan heb je dat dus allemaal voor niets gedaan...

- De twee hoofdacts waren allebei vrijheidsdressuur. Dat vind ik toevallig erg leuk, maar dat is wel een beetje een overkill, zelfs voor mij. Dan heb je al snel een overlap, helemaal als allebei de shows bestaan uit iemand die zonder hoofdstel dressuur rijdt en kunstjes doet. Daar zou de organisatie echt wel beter naar mogen kijken. Misschien is er ook iemand die een spectaculaire men-act kan (ik herinner me bijvoorbeeld nog steeds de Paard&Koets demo van een menner die midden in de bak stond en zijn vierspan met een lege koets enkel op stemhulpen in draf en galop de bak door dirigeerde)

- Beide showacts gaven ook 'clinics', maar eigenlijk was dat meer meekijken met het inrijden/loswerken voor de show dan dat er echt iets educatiefs gebeurde. Vooral bij Audrey Levezou, die liet haar paarden de kunstjes doen die ze later in de show ook gebruikte maar dat was het ook wel. Als je iets een clinic noemt, dan wil ik ook wel iets kunnen leren. Dus clinicgevers mogen echt beter nadenken over een thema, de les die ze mensen willen leren en hoe ze die het beste over kunnen brengen. (Dus dan niet rechtrichten met een al rechtgericht paard, gewoon kunstjes opsommen enz.)

- Wat ik niet handig vond was dat alle kraampjes of eten hadden, of eten en drinken. Je zou als organisatie de rijen voor alle eetkraampjes al flink kunnen verkorten door ook minstens 1 kraampje met alleen drinken neer te zetten; nu moest je als je dorst had namelijk in de rij voor broodjes/friet gaan staan en dat is zonde van iedereens tijd.

- Het terrein vond ik veel beter en overzichtelijker dan Deurne en de kraampjes waren leuk, maar er had nog iets meer variatie in gemogen. Wat ik bijvoorbeeld miste was een standje met barokke spullen, terwijl daar op het HE met alle barokke paarden zeker wel een markt voor is.

- En ja, van mij mogen er ook absoluut meer beurskortingen/freebies gegeven door de standhouders. Gelukkig snapte Buitenzinnig dat wel en dus heb ik op de beurs een Ghost zadel met een leuke korting kunnen kopen (alleen daarom was HE voor mij het kaartje al waard ;) ), maar naar mijn gevoel hanteerden veel standhouders precies dezelfde prijzen als altijd en dat is echt dom. Ik zag steeds weer mensen ter plekke de prijzen vergelijken met concurrerende webwinkels op hun Iphones en dan besloten ze dat ze het thuis wel bestelden. Geef 5-10% beurskorting en ze nemen het ter plekke mee, helemaal in dit digitale tijdperk. Ik denk dat je daar als evenement de winkels echt in mag/moet opvoeden, want de stands en kortingen die je daar kunt krijgen bepalen mee in hoe de bezoeker het evenement ervaart. Naar het Divoza tentenkamp waren ook nooit zoveel mensen gekomen als ze de normale prijzen hanteerden. ;)

- Ik weet dat HE hier zelf niets aan kan doen, maar my god wat heb ik me geergerd aan hondenbezitters die hun honden aan een lange (loop)lijn lieten rondlopen in de massa, die hun honden blind aan andere honden lieten snuffelen terwijl de zijzelf de andere kant op keken enzovoorts. Toevallig was onze leenhond erg braaf, maar wij hielden hem ook bewust kort en als we ergens naar een demo stonden te kijken dat zat/stond hij tussen onze benen in, maar er zat toch regelmatig bijna een andere hond bovenop omdat anderen hun honden gewoon wat lieten freewheelen zonder ze in de gaten te houden en dat was zelfs met onze hond niet altijd even handig.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 05:32

@xyzutu2: Er was een apart kraampje voor enkel drinken. Helemaal in de linkerhoek van het plein met eten. Naast de ambachtelijke frietjes. Werd je erg snel geholpen maar betaalde je wel 2,5 euro voor een blikje drinken.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 05:57

Ik ben er alleen op zondag geweest.

Ik vond het jammer dat het fokkerijgedeelte zo weggedrukt zat in een uithoek. Er liep geen directe wandelroute naar, je moest er gericht naar toe lopen om het te zien.
Zo vond ik La Place, met direct het hele 'eetplein', toch lastig te traceren. Het was dat we voor de zoveelste keer dezelfde route liepen en we het toen zagen. De schaduwdoeken in het midden vond ik super! Het was behoorlijk warm en op die manier kon je in elk geval even uit de zon.

Naar mijn eigen gevoel zat er weinig logica in de verdeling van de stands. Vorige jaren was er een duidelijk onderscheid in het winkelgedeelte en het informatieve gedeelte, ik had nu het gevoel dat alles overal stond.

Ik vond het op sommige punten behoorlijk eng qua hoeveelheid mensen en loopruimte.
Bij de groenhorst liepen we langs op het moment dat Jesse en Eva een clinic deden. Er stonden ontzettend veel mensen te kijken, logisch en begrijpelijk, maar al die mensen blokkeerden de doorgang op de normale wandelpaden. Ook werd de al krappe doorgang, daardoor nog krapper.
Een tip voor de volgende keer met zo'n krappe doorgang:
Splits het op aan beide kanten en laat eerst de ene kant oversteken, en daarna de andere kant.
Ik had soms het gevoel onderste boven gelopen te worden, maar dan is dat niet zo. Die mogelijkheid is er dan niet omdat het gescheiden van elkaar loopt.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 06:27

Ik vond het in een woord een CHAOS. Heel onoverzichtelijk, eerste gedeelte ontzettend druk, allemaal hutje mutje. Ik heb geen enkele clinic helemaal gezien omdat de opzet van het event in mijn ogen heel onduidelijk was. De fokkerij pas helemaal op het eind gevonden. Cross was bijna niet te zien, of ja allemaal stukjes. Eetgelegenheden waren er te weinig, belachelijk druk, super lang lopen zoeken waar we dan ergens drinken konden halen. En dat was weer half uur in de rij of ergens 3,50 betalen voor een blikje...

Wij hadden vrijkaarten, maar als ik hier 30 euro voor betaald had was ik niet blij geweest.. ik vind het dan ook niet meer voor herhaling vatbaar. Tot nu toe altijd geweest. Overigens waren wij er zondag en.hoorde van een collega dat het zaterdag minder drukwas

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 07:30

Ik vond alles op zich prima georganiseerd, maar dit was mijn eerste keer Horse Event dus ik kan het niet vergelijken met andere jaren. Wel vond ik dat de EHBO echt beter had gemoeten. Ik had een wespensteek en moest eerst naar de hoofdingang lopen (wat door de drukte al best veel tijd kost). Vervolgens moesten de meisjes van het secretariaat de EHBO nog opbellen en moest ik nog ruim 10 minuten wachten tot ze eindelijk arriveerden. Nu had ik niks ernstigs, maar stel dat je dat wel hebt, dan is zo'n langzame EHBO echt onverantwoord.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 07:48

Zondag;
- Veel van het zelfde. Vooral vrijheidsdressuur en dressuur. Niet echt spektakel. Western en marathon was matig vertegenwoordigd.
- Prijs. VEEL te duur. (wij hadden mazzel met VIP kaarten maar ik had de entree echt te veel gevonden)
- Rijen bij eetkraampjes (hadden wij ook geen last van maar ik vond het er vrij armoedig uitzien)
- Ijzeren platen bij de paarden. Welke gek verzint dat? Even serieus.
- Weinig koopjes. Vond de algemene uitstraling wel uitstralen om eens even goed geld te verdienen (organisatie maar ook de standhouders).
- Honden. Ik snap dat niet maar goed. Veel keren gezien dat honden mekaar aanvielen.

VIP was wel echt TOP geregeld.
Kleintje puntje: VIP Parkeerterrein was echt een end lopen en door de bagger moesten we.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 07:59

Ik vond het super. Goed geregeld, leuke standjes en clinics. Paar kleine puntjes:

- de eerder genoemde krappe doorgang zou wat breder kunnen.
- betalen voor de wc's vond ik niet heel fijn.
-misschien iets meer echte aanbiedingen, want er was veel te koop voor de normale prijs, kan me herrinren dat dat 3 jaar geleden anders was..? Maar misschien lijkt dat maar zo.

Volgend jaar ben ik er weer!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 09:57

Ik ben zaterdag en zondag geweest!

Ik snapte echt geen bal van die SGW/cross over het terrein, bijna niemand keek en het was vooral heel irritant. Ik ben ook al 2 keer op Boekelo geweest waar er ook een SGW over het terrein gaat. Het kan dus wel normaal geregeld worden.

Er was gratis drinkwater dus dat kon je gewoon pakken, dat had ook duidelijker aangegeven kunnen zijn. Eten kon je zelf meenemen. WC vond ik alleen wel erg duur en vies. Mijn zusje wilde naar de wc en toen kwam een volledige deur op haar af. Die heeft ze gekopt :') Ze is 12 en durfde daarna eigenlijk niet weer zo goed naar de WC.

Veel echte koopjes waren er niet, de echte koopjes was vooral hele oude rommel. Geen partij opkoop helaas. Op dat gebied kan een voorbeeld genomen worden aan paard 2015 in hardenberg. Misschien lokale winkels een plek aanbieden? Ik mistte wat voor de mini's, voor het mennen en partijen opkoop dus.

Nou hadden wij super goedkope kaartjes door vrijkaartjes (gemiddeld 10 p.p) en gratis parkeren maar voor 6 euro verwacht je idd vriendelijke parkeerservice, meer begeleiding en geen modder en glibber platen.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:07

Nicolien schreef:
Oh wat ik nog niet heb genoemd en ik me het meest aan ergerde; de tijden waarop clinics begonnen.
Sommige clinics begonnen gewoon eerder! Terwijl andere clinics uitliepen (aan het begin van de dag bij de fokkerijwereld met de pas-de-deux).
Uitloop zul je altijd iets houden, maar 10 minuten eerder beginnen dan aangegeven staat in het programmaboekje vind ik niet kunnen (Bit piste en KNHS hal). Daardoor behoorlijk vaak het begin gemist van clinics, soms zelfs aangekomen terwijl de clinic bijna was afgelopen. Best jammer als je dingen op je programma hebt staan die je graag wilt zien of halverwege de clinic binnen komt en belangrijke informatie hebt gemist en daardoor de context niet meer goed begrijpt.

Ja dit was ik ook vergeten!
Wij hebben twee keer ergens gestaan waar bleek dat de show al was afgelopen. Erg jammer..

Jessica007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:27

Ik ben op vrijdag geweest. De verbeterpunten:

Parkeren
Beter aangeven hoe en wat. Wij hebben het bord P1 gevolgd, na een lange file daar eindelijk te zijn aangekomen bleek die parkeerplaats voor deelnemers te zijn en konden we weer terug de file in naar een andere parkeerplaats.

Stands / kraampjes
Weinig leuke aanbiedingen, vooral veel dure producten

Horeca
Veel te duur voor wat je er voor kreeg

Clinics
Veelal sloot de inhoud van de clinic niet aan bij het onderwerp. Zo zou Lammert Haanstra een clinic geven over trainen met balkjes aan de longe, maar in plaats daarvan draaide hij zijn standaard verhaal over hoe je moet longeren af. Er waren wel balkjes opgesteld, maar er kwam geen uitleg over het nut er van, op welke wijze neerleggen, afstanden etc. Ook bij een clinic in de KNHS hal was dit het geval: ipv uitleg over het onderwerp werd er gewoon een les gegeven aan de deelnemers. Leuk, maar ik kwam voor uitleg over een bepaalde trainingsmethode, niet om mee te kijken met een individuele les.

Eindshow
Niets spectaculairs of vernieuwends gezien. Van een eindshow die zo groots werd aangekondigd verwacht je toch wel meer.

WC's
Als ik 30 euro entree betaal, verwacht ik gratis schone toiletten

Geluid
Slecht verstaanbaar of juist weer veel te hard

Op zich hebben we een leuke dag gehad, maar ik denk niet dat ik volgend jaar weer ga.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:41

De puntjes die ik gezien heb begonnen al bij de ingang.
Ik had 2 kaarten gewonnen dus had er geen last van, Maar zag verschillende rijen bij de kaarten verkoop/muntenverkoop.
Misschien een idee om kaarten en muntenverkoop te scheiden, Omdat de meeste hun kaarten on line kopen.
( Bij kaartverkoop wel de optie om een parkeermunt erbij te kunnen kopen. )

De wc's waren erg smerig.

Vond het eten en drinken erg duur.

Kluisjes om evt spullen in op te bergen. ( Wij zijn eerder vertrokken i.v.m. de zware tassen )

Verder hebben wij erg genoten zondag.
Het terrein was erg mooi.
De pendelbussen waren goed geregeld.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:45

* Meerder ingangen maken zodat de drukte tijdens aankomst en vertrek beter verdeeld wordt.

* Parkeren ook iets beteren regelen, laat het aansluiten op meerdere ingangen en uitgangen. Zie vorige punt.

* Ik zou de volgende keer verkeersregelaars neerzetten op het kruispunt van de N-weg. Stuk veiliger en betere doorstroming.

* Kijk naar de prijs van het parkeren. 6 euro vind ik vrij pittig

* Geluid is zeker een puntje, of je hoorde niks of je werd doof.

* Eten, echt veel te duur. 10,50 kwijt voor 2 broodjes. Volgende keer neem ik zelf weer wat mee.

* WC, meer en gratis.

* Prijs kaartjes waren erg pittig, als je ze dan toch voor 50% korting gaat aanbieden zet de prijs dan op 15 euro en geen korting geven. Of enkel 5 euro vroegboek korting. Zeker weer in combinatie met de kosten van de wc en het parkeren. Even een rekensom. Voordat je binnen was had je al 30+6+2=40 euro uitgegeven. Tel hierbij de vervoerkosten nog even op. En dan zit aan de 50 tot 60 euro.....

* Meer acties promoten bij de kraampjes (bijvoorbeeld vroege vogels, op=op enz.)

* Hoofdact meer afwisseling. Was erg veel vrijheidsdressuur, zonder bit, zonder zadel enz. Een mooie finale qua mennen, friezen/tuigers enz. voor de kar (lekker kunnen klappen/stampen/juigen om je mening door te geven wie er in jou ogen mogen winnen) of een western wedstrijd of een spring wedstrijd.
Zo wie zo heb ik dit gemist op vrijdag, geen idee of het er wel was op zaterdag of zondag.

* Rassen prestatie had ik persoonlijk anders aangepakt. Namelijk 1 ras de ring in die meerdere dingen laten zien (mennen, onder het zadel, vrijheidsdressuur enz.) dan even een goede uitleg en hup de volgende de ring in. En dan niet even snel in 20 a 40 minuten. Maar gewoon 1,5 uur lang. Willen mensen best voor zitten. Kijk hiervoor naar Equitana.

Al met al zou ik wel gaan als er geen Equitana is dat jaar. Maar als ik moet kiezen tussen HE & Equitana ga ik toch voor het laatste. Veel groter qua shows en informatie en veel meer kraampjes met goede acties. En dan ben ik ongeveer even veel geld voor kwijt (ik ga met grote groep vriendinnen dus de prijs delen we)

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:27

Ik en mijn zus hebben een leuke dag gehad, van 9 tot 6 geweest op zaterdag.
Maar toch waren er wel een aantal verbeterpuntjes

* Ik vond de WC´s juist wel schoon, er liep een jonge meid die naar elk bezoek de bril en handvaten schoon maakte.

* Er was ruime keuze uit eten. En als je op een evenement bent betaal je dit soort prijzen.
ik vond het erg fijn dat het bijv een La Place stond, heerlijke broodjes en smoothies.

* De eindshows vond ik erg tegen vallen, paarden die er geen plezier in hadden en niet altijd deden wat er van ze gevraagd werd.

* Verschillende clinics waren met gevorderde paarden die alles al kunnen, hoe kan je dan nog tips geven.

* Het UITRIJDEN was 1 groot drama, we hebben 3 kwartier stilgestaan op het parkeerterrein, dat maakt je erg chagrijnig aan het einde van zo'n lange dag.

* Stands vielen erg tegen, weinig aanbiedingen, weinig echte leuke paardenspullen, het waren allemaal meer verkoop praatjes voor abbonementen etc.

Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:06

Citaat:
op Horse Event kon je vantevoren een planning in PDF maken, maar als je eindelijk je schema klaar had, bleek dat je deze helemaal niet kon opslaan maar alleen kon printen (in elk geval in Mozilla/Firefox). Dus als je geen printer hebt zoals ik, dan heb je dat dus allemaal voor niets gedaan...

Normaal gesproken kun je bij printen aangeven "print to file". Dus dan kun je het document gewoon opslaan.

Ik ben vrijdag geweest en toen was het precies gezellig druk en de toiletten waren schoon. Ik wilde aan het eind van de dag nog even een frietje halen maar het plein bij Laplace was al gesloten. Misschien was er nog wel een food truck open maar daar heb ik niet meer naar gezocht. Het was irritant dat om 10 uur s ochtends de N-weg al vol stond. Toen ik na een half uur eindelijk op de toegangsweg stond snapte ik het wel. Op dat smalle weggetje reden ook die enorme dubbeldeks bussen terug en de auto's die naar het event reden stonden aan de kant bijna in de sloot om die bussen door te laten. Gelukkig was ik niet naar P1 gereden want het was mij ook niet duidelijk dat dat alleen voor kaarthouders was. Ik stond echt bijna bij de ingang geparkeerd, dus perfect. Aangezien die darmen, longen,doorsneden van benen enz., die trouwens erg interssant zijn, er ieder jaar staan, zou ik onderhand verwachten dat iemand eens Nederlands talige uitleg kaartjes zou maken. Handiger dan in het Duits. De eind show van Audrey Hasta Luego was slecht. Iemand schreef al in een ander topic dat het allemaal erg gedateerd was, haar kleding, tuigage en de kunstjes. Van de show van Alizee daarentegen kreeg ik wel kippenvel. Prachtig!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:19

Wat een fijn topic! Zal ook mijn bevindingen hier posten. Het was voor ons (zusje en ik) de eerste keer dat we op Horse Event waren en we hebben echt genoten. Wel waren er een aantal dingen waar we tegenaan liepen:

- Erg interessante clinics. Wat ik wel erg jammer vond was dat de clinics toch vaak wel erg kort duurde. 20 minuten is toch wel echt te kort. Ook vond ik de inhoud niet altijd kloppend met de titel van de clinic. Zoals "het rijden van de perfecte keerwending". De keertwending kwam kort aan de beurt en toen gingen ze al gauw over op andere oefeningen. En datgene wat er verteld werd over de keerwending, was niet inhoudelijk genoeg.

Clinic: bodybuilding met balkjes. Erg leuke clinic, degene die de clinic gaf was duidelijk. Clinic duurde wel een half uur, maar inhoudelijk had ik toch meer informatie willen zien. Het was nu meer een lesje voor de 2 clinic rijders i.p.v. informatief voor het publiek. Zo had ik bijv. meer willen weten over afstanden en dergelijke.

Clinic: Aan de slag met eenvoudige wissels en pirouettes: Leuke clinic, was helaas weer een erg korte clinic. Wat ik dan weer jammer vond was dat de helft van de clinic besteed werd aan een kür op muziek. Ik kwam juist voor de genoemde oefeningen en in 10 minuten kan je niet echt een fijne clinic geven over dit. Vond het rijden zelf tijdens de kür op muziek niet altijd even vriendelijk om te zien, paard kwam niet over als een happy athlete.

Clinic: Het lesprogramma van een paard: van eerste schooldag tot uni: Was een fijne clinic en werd goed gegeven. Five Star liep erg fijn, goed en fijn opgeleid dier. Wat ook weer een goed voorbeeld was voor hun clinic. Wat het denk nog wat interessanter zou gemaakt hebben, was een laag opgeleid paard laten zien. Nu hadden ze alles erg goed en inhoudelijk uitgelegd, maar konden dit niet in de praktijk laten zien op een goed bevestigd paard.

Clinic: Door wending met de juiste stelling en buiging: Wat kan Tineke Bartels en Imke toch leuke clinics geven! Informatief, af en toe een flinke lach en heel interessant. Heb er zeker veel aan gehad!

En zo kan ik nog wel even doorgaan haha.

- Op een gegeven moment waren we in de FNRS hal en liepen naar buiten (liepen dus tussen deze hal en de, niet bij HE behorende, KWPN hal). Stonden we opeens buiten Horse Event. Wilde we dus via buiten weer het terrein oplopen, werden we tegengehouden :') . Gelukkig genoeg bewijs dat we allang binnen waren, maar vond het wel vreemd dat dit zo kon gebeuren.

verder op sommige plekken echt giga druk en dikke files, maar dit is al eerder door meerdere genoemd.