Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
elenaMM77 schreef:maralyn schreef:Wat ik in mijn medicijnenkastje heb staan:
-Metacam (Tot een half jaar na openen houdbaar.)
- Thermometer.
- Vaseline.
- Betadine scrub.
- Pincet
- Verbanddoos voor mezelf.
- Drukverband en watten.
Daarnaast heb ik nog teershampoo maar dat valt niet onder de medicijnen.
Heb 3 halsters, en 3 touwen. Altijd voor als er nood is. Ook nog 1 extra (een oude stugge) op de kast.
Maar die metacam is neem ik aan voorgeschreven voor het een of ander?
neem aan dat je die niet standaard gewoon in je kast hebt staan en gebruikt naar eigen goeddunken?
tenzij je misschien professioneel bezig bent met een grote stal vol paarden, zou ik zelf nooit zomaar metacam gebruiken voor mijn dieren (ook al heb ik het ook in huis maar dan voor zowel bejaarde kat die het mag hebben als haar reuma opspeelt en voor mijn semi bejaarde hond met een chronisch verdikte blaaswand die hoogstwaarschijnlijk nooit meer van de metacam zal afkomen).. maar zou dat spul niet zondermeer gewoon als standaard medicijn in mijn medicijnkast hebben geloof ik.
lolotjeh schreef:Ik zie dat iedereen voor de wonden betadine gebruikt hebben jullie ook bij stil gestaan dat er mensen zijn die er niet mee kunnen werken wegens schildklier problemen??
Zelf gebruik ik een goede vervanger en is altijd te krijgen bij de drogist en apotheek dat is detol het is zelfs natuurlijk en zacht voor de huid maar tegelijkertijd maakt het de de wonden goed schoon en zonder enige gevolgen.
maralyn schreef:Nee zomaar geven doen we niet. Altijd in overleg met de da...