Paard gekocht, maar wat moet ik allemaal halen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:42

Is alweer even geleden maar geloof dat wij dit in onze box hadden:
arniflor voor kneuzingen
calendula voor kleine wondjes
betadine (of scrub)
vaseline voor dichte schuurplekjes van bijv de teugel of de hals langs de deur opening
hoefvet
zadelvet
zadelzeep
kwasten
spons
diverse borstels (wasborstel, poetsborstels, massageborstels)
manenkam
hoevenkrabber
trekkammetje
poetsblokje
1 set bandages
halster&touw
elastiekjes
zweetmes
equistar
paardensnoepjes

Verder een extra halster&touw(en), extra zadeldekjes (handig om te wisselen voor les of bij nat weer oid), zweetdeken, kaptoom, longeerlijn, diverse zwepen, peesbeschermers, reserveteugels (op maat gemaakt want groot paard), zakken/emmertjes met porties slobber, liksteen en een vliegennetje.

Dingen als wondspray (acederm?), hydrocortiderm, hoefpasta (voor rotstraal) etc konden we vaak van stal gebruiken bij nood, verder in overleg.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 05:24

elenaMM77 schreef:
maralyn schreef:
Wat ik in mijn medicijnenkastje heb staan:

-Metacam (Tot een half jaar na openen houdbaar.)
- Thermometer.
- Vaseline.
- Betadine scrub.
- Pincet
- Verbanddoos voor mezelf.
- Drukverband en watten.

Daarnaast heb ik nog teershampoo maar dat valt niet onder de medicijnen.
Heb 3 halsters, en 3 touwen. Altijd voor als er nood is. Ook nog 1 extra (een oude stugge) op de kast.

Maar die metacam is neem ik aan voorgeschreven voor het een of ander?
neem aan dat je die niet standaard gewoon in je kast hebt staan en gebruikt naar eigen goeddunken?
tenzij je misschien professioneel bezig bent met een grote stal vol paarden, zou ik zelf nooit zomaar metacam gebruiken voor mijn dieren (ook al heb ik het ook in huis maar dan voor zowel bejaarde kat die het mag hebben als haar reuma opspeelt en voor mijn semi bejaarde hond met een chronisch verdikte blaaswand die hoogstwaarschijnlijk nooit meer van de metacam zal afkomen).. maar zou dat spul niet zondermeer gewoon als standaard medicijn in mijn medicijnkast hebben geloof ik.

Ik wel. En waarom is ook duidelijk.
Dit wordt gedeeld samen met een aantal van stal.
De dierenarts heeft dit ook gezegd.
"Mocht er iets zijn. Bellen of het gegeven mar worden. En zo ja? Er in met dat spul."

Nee zomaar geven doen we niet. Altijd in overleg met de da...

lolotjeh

Re: Paard gekocht, maar wat moet ik allemaal halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 05:56

Ik zie dat iedereen voor de wonden betadine gebruikt hebben jullie ook bij stil gestaan dat er mensen zijn die er niet mee kunnen werken wegens schildklier problemen??
Zelf gebruik ik een goede vervanger en is altijd te krijgen bij de drogist en apotheek dat is detol het is zelfs natuurlijk en zacht voor de huid maar tegelijkertijd maakt het de de wonden goed schoon en zonder enige gevolgen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 07:53

Ik heb ook schildklierproblemen, maar snap niet wat je bedoeld met er niet mee kunnen werken...............

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 08:03

lolotjeh schreef:
Ik zie dat iedereen voor de wonden betadine gebruikt hebben jullie ook bij stil gestaan dat er mensen zijn die er niet mee kunnen werken wegens schildklier problemen??
Zelf gebruik ik een goede vervanger en is altijd te krijgen bij de drogist en apotheek dat is detol het is zelfs natuurlijk en zacht voor de huid maar tegelijkertijd maakt het de de wonden goed schoon en zonder enige gevolgen.

Even handschoenen aan en dat probleem is opgelost toch? En dettol werkt toch net weer anders als Betadine. Hibiscrub is dan een beter alternatief (alleen zelfde probleem als Betadine slecht leverbaar op dit moment)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 11:04

maralyn schreef:
Nee zomaar geven doen we niet. Altijd in overleg met de da...

ahh gelukkig maar..

ik hoorde laatst namelijk dat er mensen zijn die op de een of andere manier buiten recepten om hun handen weten te leggen op metacam en het zonder overleg gewoon toedienen.. Hoe men dat doet, geen idee, want voor zover mij bekend is het absoluut niet zonder recept te verkrijgen (wat voor mijn hond dus weer jammer is, omdat ze hoogstwaarschijnlijk de rest van haar leven erop blijft staan en je dus altijd via de DA moet kopen en daarmee toch een slag duurder als bijvoorbeeld online.. maar wel begrip voor, het is gewoon behoorlijk belastende rotzooi, al werkt het als een tierelier).

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 11:12

Ik heb standaard betadine shampoo, thermometer, sudocreme, vaseline, groene leem (super bij wonden) en honingzalf qua medische spullen. Ook EHBO kistje voor onszelf in de kast :+ Wegwerp handschoenen zijn ook een must.

VeraaaBalloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 21:37

Iedereen bedankt voor de reacties, hier kan ik zeker wat mee!