Erbij zijn of niet, wat zouden jullie doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Erbij zijn?

Ja
79 (45%)
Nee
93 (54%)

Totaal aantal stemmen: 172

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 16:07

Tjee wat raar allemaal. Ik wilde net mijn ja stem toelichten toen ik de rest vh topic las (misschien kun je de titel nog aanpassen of een nieuw topic openen met het nieuwe probleem? Dit om verwarring te voorkomen)

Ik zou zeggen: trek je handen ervan af, kijk of je een ander leuk dier kunt verzorgen, want je geeft al zelf aan dat je hier mentaal niet tegenop gewassen bent. Dus om jezelf te beschermen...trek de stekker eruit.

Wel super rot voor zowel jou als je verzorgpaard :(:)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 16:11

Het rotte is juist dat zij een van 3 was op dezelfde stal. Ik verzorg de andere twee nog steeds maar zij komt dus nu terug.

Tweede topic: [PP] Nog een kans geven of niet?

Yenni

Re: Erbij zijn of niet, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 16:37

Ts ik heb alleen jou post's gelezen en ook het nieuwe topic maar ik snap het eigelijk niet meer. Zou ik een pb kunnen krijgen?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 16:42

Je hebt pb

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 19:56

Ik zeg hoe zeer het ook doet, niet doen. Als ze zo aan het pushen is zit er iets achter. En als ze je al vaker vervrlend behandeld heeft niet doen. Want dat gaat ze gewoon weer doen. Het zal wel vervelend zijn maar ik zeg niet doen

marisje2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 20:05

Ik heb hetzelfde meegemaakt.. Heb de dag ervoor ruim de tijd genomen voor alles wat ik nog wou doen. En het is al langer dan een jaar geleden 06-10-2014 is deze lieverd weggegaan. Het enige wat ik miste is een fotoshoot!

Dat is leuk en dan heb je een herinnering!

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 20:06

marisje2003 schreef:
Ik heb hetzelfde meegemaakt.. Heb de dag ervoor ruim de tijd genomen voor alles wat ik nog wou doen. En het is al langer dan een jaar geleden 06-10-2014 is deze lieverd weggegaan. Het enige wat ik miste is een fotoshoot!

Dat is leuk en dan heb je een herinnering!

Situatie is veranderd. ;)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 20:09

Denk dat je inderdaad gelijk hebt. Ik heb het geluk nog twee verzorgpaarden te hebben, dus vervelen zal ik me zeker weten niet. Ik heb het toen voor mezelf afgesloten, en zal het ook zo laten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 20:10

Waarom zet de eigenaresse dat paard niet ergens 24/7 op een weide, vaak goedkoper en ze bespaart geld. Jij kan haar eventueel verzorgen, gratis.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 20:22

Ja, dat gratis verzorgen wordt m dus niet met haar, zo blijkt. En het betaalde verzorgen wil/kan ik niet.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 07:10

Mmm tweede topic dus geen succes ivm slotje.

Ik weet niet of je nog lastig wordt gevallen, anders zou ik haar ook nog (eventueel na een korte duidelijk uitleg van jou) blokkeren op WhatsApp, zodat ze jou geen rotgevoel meer kan geven.

Ik neem aan dat je ouders ook op de hoogte zijn? (Voor het geval ze echt echt vervelend wordt)

Geniet van je andere verzorgpaarden!

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 07:22

nanda1980 schreef:
Mmm tweede topic dus geen succes ivm slotje.

Ik vermoed dat ze het verkeerde topic op slot hebben gegooid :=

Heel lastig TS! Zelf zou ik toch afstand nemen van dit paard. Ik snap heel goed waar je doorheen moet met de eigenaresse, en ze blijft je anders denk ik manipuleren en een schuld gevoel aan praten.

3 verzorg paarden is sowieso erg veel. Misschien kan je het daarop houden als je de eigenaresse niet wilt confronteren met wat je eigenlijk vind? Is ook moeilijk om daarin echt eerlijk duidelijk te maken hoe je erover voelt.
Maar aangezien je haar nog wel blijft zien, voor het gemak?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 07:31

Iemand die je zo gebruikt en manipuleert,kon van mij de boom in.
Er is geld nodig en daar ben je dan wel weer goed genoeg voor.

Lekker je andere 2 paarden verzorgen en je centjes in je zak houden,dat kun je straks mooi gebruiken voor je rijlessen.
Laat ze maar lekker een ander zo gek vinden om op te draaien voor een deel van de kosten,manipuleren en weet ik veel wat.Ik kan er slecht tegen als mensen op emotie gaan spelen.

Het is een leuk paard,je hebt er een leuke tijd mee gehad en dat is nu klaar.Hoe moeilijk ook,een verzorgpaard is nu eenmaal geen eigendom en er kan altijd een moment komen dat je (onverwacht) afscheid moet nemen.

Laat haar maar in haar sop gaarkoken :o

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 07:42

MorganeR schreef:
Ik word nu ook op WhatsApp doodgegooid met berichtjes als "ik dacht dat je het leuk zou vinden" "dat geld heb je toch wel voor haar over" "jullie waren zo leuk samen" "maar sharelle houdt echt van je!" "jij vond het toch ook altijd leuk?"
door dat gepush twijfel ik nu nog meer...

Praat met de eigenaar en zet afspraken samen op papier zou ik zeggen.
misschien wil de eigenaar het paardje wel houden maar zijn de kosten haar momenteel wat hoog en heeft ze zoiets van, als jij nou wat mee betaald kan hij wel blijven staan.
door communiceren worden vaak een hoop dingen duidelijk en kan je misschirn goed afspraken maken

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 07:51

Nijland, het probleem is dat het 8 maanden geleden ook zo begon. Ze vroeg eigenlijk geld maar deed dat bij mij toch niet, nadat de eigenaresse van stal duidelijk maakte dat dat echt not done was, aangezien het toen ook mijn derde verzorgpaard werd en het paard meer profiteerde van mijn training dan ik van haar. Toen kwam er ook opeens "kun je niet toch (meer) gaan betalen, je vind haar toch leuk, je hebt toch een band met haar, je wilt haar toch niet kwijt..."

Daarom weet ik zeker dat het niet bij deze 20 euro per 8 weken zal blijven, zelfs als we het zwart op wit zetten.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 08:06

Misschien heb ik het gemist maar zijn jou andere 2 verzorgpaarden van de zelfde eigenaar? Of heeft zij dus alleen deze?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 08:08

Alle 3 van andere eigenaren, dat was ik inderdaad vergeten te vermelden.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 08:16

En wat vinden die anderen eigenaren en de stal eigenaar ervan? En hoe oud is de eigenaresse van het paardje? Want hier wil iemand jou gewoon manipuleren en van jou diensten (en ook geld gebruik maken zolang) het HAAR uitkomt

ClaudiaDer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 08:22

He getsie, wat een rotsituatie.
Zelf zou ik het niet meer doen, zeker niet als je nog twee toppers hebt staan.
De reactie van de eigenaar vind ik zelf een beetje vreemd en daarom zou ik het ook niet meer vertrouwen, die berichtjes zijn echt not done.

Misschien is het een optie om haar te vertellen wat je hier ook verteld? Geen zekerheid ivm rijlessen en studie, dat je niemand teleur wilt stellen?

In ieder geval, heel veel succes :(:)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 08:27

Ik zou het bij de twee andere verzorgpaarden houden. Zeker nu je 18 wordt wil gaan studeren, auto rijden en andere zaken.
Je hebt dalijk gewoon de tijd niet om 3 paarden volledig te verzorgen.
Dus een dikke nee verkopen. Geef ze niet 1 vinger, dan neemt ze heel je hand. Wordt je over een poosje weer teleurgesteld omdat het paard weer weg moet omdat het geld op is.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 08:33

ClaudiaDer, helaas krijg ik dan gewoon berichtjes terug als "ach kom, zoveel is het toch niet..." "dat kun je toch makkelijk doen, zo'n klein beetje geld" "je hebt toen ook 3 paarden gedaan hoor"

ClaudiaDer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 08:41

Ach jeetje, dan zou mijn eerste reactie zijn: maar als het niet zoveel is, waarom kan jij het dan zelf niet missen?
Maargoed, ik zou er ook wel heel snel flauw van zijn :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 08:42

MorganeR schreef:
ClaudiaDer, helaas krijg ik dan gewoon berichtjes terug als "ach kom, zoveel is het toch niet..." "dat kun je toch makkelijk doen, zo'n klein beetje geld" "je hebt toen ook 3 paarden gedaan hoor"

Ik zou antwoorden: Als het niet zo veel geld is betaal je toch lekker zelf?

blackpromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 08:47

Je kunt ook gewoon zeggen dat je situatie nu veranderd is omdat je 18 bent geworden en daardoor geen tijd meer hebt voor 3 paarden. Daarbij is het aan jou om te bepalen of je het er voor over hebt en niet aan haar.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 09:21

MorganeR schreef:

Misschien wordt het gewoon tijd om te zeggen dat je geen tijd/zin er in hebt en als ze niet stopt met berichtjes blokkeer je haar toch gewoon op whatsapp. Probleem opgelost. Je zult toch zelf de keus moeten maken. Zolang jij niet duidelijk bent dat het niet gaat doen, zal ze bezig blijven. Je hebt het zelf aardig in de hand of ze je kan bombarderen met berichten.