Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
miekie291 schreef:Wat een super gave foto's! En al die mensen die meteen beginnen te zeuren over mishandeling... Ik zie alleen maar paardjes met de oren naar voren die mee denken en mee werken!! Ze zien er top uit en na de show mogen ze eten en gaan ze weer lekker de kudde in.

Tillie20 schreef:Ik zie allemaal excuses. Sorry, maar calf roping is echt puur dierenmishandeling. Rodeo is enorm stressvol voor het paard. Daar kan je gewoon niet omheen. Fijn dat de dieren goed worden verzorgd, maar zoals ik al zei, dat doet niets af van het feit dat zo'n ervaring enorm indrukwekkend is voor zo'n dier(ik probeer het zo positief mogelijk te verwoorden..).
bigone schreef:Tillie20 schreef:Ik zie allemaal excuses. Sorry, maar calf roping is echt puur dierenmishandeling. Rodeo is enorm stressvol voor het paard. Daar kan je gewoon niet omheen. Fijn dat de dieren goed worden verzorgd, maar zoals ik al zei, dat doet niets af van het feit dat zo'n ervaring enorm indrukwekkend is voor zo'n dier(ik probeer het zo positief mogelijk te verwoorden..).
Ik ben niet voor of tegen rodeo maar zullen we het dan over de dressuurpaarden hebben die op het concoursterrein na dertig keer nog met vier benen de lucht in gaan als er weer een vlaggetje wappert!!
Hoezo stress, elk paard heeft stress als hij word bereden want hij komt dan in situaties die hij niet kent, als die paarden die achter het kalf aangaan zoveel stress hebben dan staan ze niet als een standbeeld stil op het moment dat de ruiter het zadel verlaat, dan vluchten ze. Dit zijn allemaal aangeleerde trucs, net als over hindernissen springen of een pirouette draaien.
Tillie20 schreef:bigone schreef:
Ik ben niet voor of tegen rodeo maar zullen we het dan over de dressuurpaarden hebben die op het concoursterrein na dertig keer nog met vier benen de lucht in gaan als er weer een vlaggetje wappert!!
Hoezo stress, elk paard heeft stress als hij word bereden want hij komt dan in situaties die hij niet kent, als die paarden die achter het kalf aangaan zoveel stress hebben dan staan ze niet als een standbeeld stil op het moment dat de ruiter het zadel verlaat, dan vluchten ze. Dit zijn allemaal aangeleerde trucs, net als over hindernissen springen of een pirouette draaien.
Als je zou lezen heb ik het over het rodeo onderdeel waarbij 'wilde' paarden bereden worden. En over calf roping.
Tillie20 schreef:Misschien moet je dan even mijn vorige posts lezen waar de TS juist op reageerde
Ik zou niet weten hoe je 'rodeo' in combinatie met mijn beschrijving voor het paard anders zou kunnen opvatten..?

Tillie20 schreef:Misschien moet je dan even mijn vorige posts lezen waar de TS juist op reageerde
Ik zou niet weten hoe je 'rodeo' in combinatie met mijn beschrijving voor het paard anders zou kunnen opvatten..?

Tendance schreef:Tillie20 schreef:Misschien moet je dan even mijn vorige posts lezen waar de TS juist op reageerde
Rodeo paarden zijn geen wilde paarden. Ze worden gefokt om te bokken. Het is het werk wat ze doen.
Een dressuurpaard springpaard, maar ook een rodeopaard wordt voor de betreffende sport gefokt.
Een dier wat meerdere malen meedoet aan de rodeo en keihard blijft bokken is in deze sport een dure, want die kan langer gebruikt worden voor de sport.
Iemand die zegt dat het wilde paarden zijn heeft zich duidelijk niet verdiept in de rodeo.