Inmiddels 2 keer gestart in het B en 4 winstpuntjes binnen, dus wij komen er wel. Ik kan het iedereen aanraden. Dat jonge paard komt vanzelf een keer....
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en ja we hebben wat iemand hierboven ook al noemde wel eens communicatie foutjes, gebroken lijn in galop wordt dan wel eens stukje appuyeren en als ik soms net z'n kont beetje terug wil zetten of m'n been verkeerd aanleg dan vliegen de wissels om mn oren
maar het zorgt wel ervoor dat je zo bewust wordt van alles wat je doet, enorm leerzaam! Zou het zo weer doen
S_en_Z schreef:Babootje schreef:Hier zou ik naar gaan kijken:
http://www.sporthorses.nl/advertentie/1 ... bH9VbeaSm4
Nog redelijk recent (2012 op de foto geweest).
Mooie prijs/kwaliteit verhouding
En hiernaar dus niet:
http://www.sporthorses.nl/advertentie/1 ... bH-AbeaSm4
En dat heeft voornamelijk te maken met de prijs.
Waarom niet? Ik heb Anke Wiggers op fb, volgens mij is zij ook een bokker en ik zie alleen maar leuke foto's voorbij komen. Volgens mij heeft ze bij ons op stal gelopen/gewerkt vroeger. Geen paard die het ZZ gaat halen maar wel een simpel/braaf paard waar ze alles mee doet.
Vergeet niet dat een RUIN boven de 11 jaar en pas M1/M2 geklasseerd geen 8.000 waard is he.. Imo vraagt ze geen raar bedrag, gezien de huidige markt/aanbod.
Dan zou ik m wel graag rondom op de foto willen hebben. Iris82 schreef:S_en_Z schreef:
Waarom niet? Ik heb Anke Wiggers op fb, volgens mij is zij ook een bokker en ik zie alleen maar leuke foto's voorbij komen. Volgens mij heeft ze bij ons op stal gelopen/gewerkt vroeger. Geen paard die het ZZ gaat halen maar wel een simpel/braaf paard waar ze alles mee doet.
Vergeet niet dat een RUIN boven de 11 jaar en pas M1/M2 geklasseerd geen 8.000 waard is he.. Imo vraagt ze geen raar bedrag, gezien de huidige markt/aanbod.
Nou voor mijn gevoel vraagt ze te weinig eigenlijk.Dan zou ik m wel graag rondom op de foto willen hebben.

Dan snapt ze gewoon even niet wat ik in hemelsnaam wil, dus dat heb je ook gewoon met een hoger opgeleid paard als de ruiter. Zit gelukkig geen kwaad in en ik moet dat echt bij mij zelf zoeken en ben dus lekker aan het lessen. Dus evengoed heel leerzaam! 
ik trok aan de binnenteugel, maar paard deed alleen zijn hoofd naar binnen en ging maar niet van de hoefslag af
14 toen we hem kochten en echt volledig bomproof. Kon gerust achterstevoren zitten en dat heb ik ook genoeg gedaan. Ideaal voor mijn leeftijd toen (12 tot nu 17 maar nu helaas op pensioen). Hij kende wel schouderbinnen en sprong zijn galopwissels perfect maar aan de teugel lopen kon hij bij niemand wegens te sterk en dat heb ik samen met hem geleerd. Lis_Ol schreef:ik heb 7.5 jaar geleden mijn ruin gekocht, die was toen 13, bijna 14 jaar oud en was net enkele keren gestart in het Z1.
ik reed zelf met mijn vorige paard L1 en heb er zoveel van geleerd en uiteindelijk hebben we samen ook nog meer geleerd (ZZL) Als ik het over mocht doen had ik het weer gedaan. Overigens is hij nu 21 jaar en mag vanaf september gaan genieten van zijn welverdiende pensioen.
Nou wil niet zeggen dat elk paard het volhoudt tot op deze leeftijd, dus misschien heb ik ook daarin erg veel mazzel gehad
ik heb nu sinds vorige week een jong en onervaren paard (5 jaar) en ik weet zeker dat ik 7.5 jaar geleden de handigheid nog niet had gehad om deze door te rijden.