Maargoed, ik denk dat ik het opgeef. De ene keer geven we volgens jou goede tips en 2 seconden later zijn ze wéér waardeloos.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
BeSen schreef:Sorry sardientje, maar je gebruikt nu wel een beetje je leeftijd als excuus. En de waarheid is hard...
Maar ik denk dat als je eerst grondles neemt en dan stopt met rijden dat als het alle aal gelukt is je extra geniet van het rijden
sardientje schreef:Selina, ik vind dat je goede tips geeft, maar ook heel bot doet. miss is het een idee om wat aardiger te zijn of tenminste over te komen?
sardientje schreef:BeSen schreef:Sorry sardientje, maar je gebruikt nu wel een beetje je leeftijd als excuus. En de waarheid is hard...
Maar ik denk dat als je eerst grondles neemt en dan stopt met rijden dat als het alle aal gelukt is je extra geniet van het rijden
en trouwens, in deze topic zeggen ze allemaal: ik heb naar de leeftijd gekeken, dus ze moet begeleiding. bah
sardientje schreef:BeSen schreef:Sorry sardientje, maar je gebruikt nu wel een beetje je leeftijd als excuus. En de waarheid is hard...
en trouwens, in deze topic zeggen ze allemaal: ik heb naar de leeftijd gekeken, dus ze moet begeleiding. bah
) Heb met de pony geoefend door er steeds langs te lopen en vlák voor hij echt begint met trekken hem al af te leiden, schudden met het touw etc. Als hij echt doorzette kon hij een hardere afstraffing verwachten. Ik pik het niet als een pony echt door me heen loopt.
Een sterke haflinger van een paar honderd kilo van iemand die misschien 50 kilo weegt? Zo'n strijd voeren? Daarvoor heb je gewoon begeleiding nodig. Ook oudere mensen hebben nog begeleiding nodig. Maar door je leeftijd kan je nooit genoeg ervaring hebben opgedaan om dit alleen op te lossen. Dus is begeleiding krijgen de beste optie.
Selina schreef:Als jij bot reageert, krijg je botte reacties terug. Zo werkt het nou eenmaal. Jij zet je stekels op, dan reageren mensen daarop. Blijf jij vriendelijk, blijft de rest dat ook. En wijsneuzig doen op je 11e staat niemand![]()
Maargoed, ik denk dat ik het opgeef. De ene keer geven we volgens jou goede tips en 2 seconden later zijn ze wéér waardeloos.
heidy_wilco schreef:sardientje schreef:Selina, ik vind dat je goede tips geeft, maar ook heel bot doet. miss is het een idee om wat aardiger te zijn of tenminste over te komen?
Ze doet helemaal niet bot. Niemand trouwens. Het is alleen erg frustrerend dat iedereen je goede tips geeft, maar je er gewoon niets mee wilt doen.
En nogal makkelijk je leeftijd te gebruiken. Je bent oud genoeg om een verzorgpony te hebben en een topic op bokt te openen, dan ben je ook oud genoeg om de confronterende reacties te krijgen, die er alleen zijn om je te helpen. Ik vind je nogal brutaal voor je leeftijd.
MDJ schreef:In dat geval... Doet me denken aan een vriendin van me met haar haflinger. Zelfde verhaal, als ze met hem langs het hooi liep trok hij haar gewoon omver. Ik heb iets meer bij te zetten qua gewicht. () Heb met de pony geoefend door er steeds langs te lopen en vlák voor hij echt begint met trekken hem al af te leiden, schudden met het touw etc. Als hij echt doorzette kon hij een hardere afstraffing verwachten. Ik pik het niet als een pony echt door me heen loopt.
heidy_wilco schreef:sardientje schreef:Selina, ik vind dat je goede tips geeft, maar ook heel bot doet. miss is het een idee om wat aardiger te zijn of tenminste over te komen?
Ze doet helemaal niet bot. Niemand trouwens. Het is alleen erg frustrerend dat iedereen je goede tips geeft, maar je er gewoon niets mee wilt doen.
En nogal makkelijk je leeftijd te gebruiken. Je bent oud genoeg om een verzorgpony te hebben en een topic op bokt te openen, dan ben je ook oud genoeg om de confronterende reacties te krijgen, die er alleen zijn om je te helpen. Ik vind je nogal brutaal voor je leeftijd.
hamsterfan schreef:Maar waarom kan je niet 1x in de week in plaats van rijles een grondles nemen?
Inderdaad begeleiding is bij dit probleem een stuk beter dan dat je zelf aan de slag gaat. Je bent pas 11 en het is voor je veiligheid ook een stuk beter.
Haflingers kunnen soms echt verschrikkelijk zijn, maar die hebben ook een consequent iemand nodig.