Laatbloeier, hoe meer uren op een paard maken? Kopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 16:58

Rex_Rolfo schreef:
Wil eigenlijk nog maar één ding meegeven: Over een half jaar overstappen van manege of leasepaard naar het commitment van een eigen paard is makkelijker dan als het tegenvalt van eigen paard terug naar manege/leasepaard te gaan.

Dat is ook een goed idee, mijn zus is ook begonnen met een leasepaard om te zien hoe dat ging met tijd en kocht daarna haar eigen paard.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 17:01

Snollygoster schreef:
Ik kan niet geloven dat iedereen hier zegt dat TS gewoon een eigen paard moet kopen.. Heb helaas zelf al vaak genoeg gezien dat het fout afloopt met mensen die amper ervaring hebben en overhaast een eigen paard kopen.
Als dit is wat je werkelijk gaat doen TS wil ik je alvast veel succes wensen en mag ik hopen dat je goede begeleiding zoekt.. ;)

Ik heb het ook vaak verkeerd af zien lopen bij mensen met wel 'veel ervaring'. Wanneer heb je dan genoeg ervaring? Ik denk als je dit met verstand doet en zorgt dat je open staat voor advies en dat ook inwint, en niet stront eigenwijs je eigen plan trekt omdat je het beter denkt te weten, je al een heel eind komt :) het gaat om je instelling denk ik.

Mareintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 17:25

Teckelgek schreef:
Weer eens super bedankt voor jullie reactie en meningen. ...Uiteraard zal ik voor mezelf en een eventueel paard een weloverwogen beslissing maken.

Veel succes en plezier!
Ik ben benieuwd naar je beslissing

Teckelgek

Re: Laatbloeier, hoe meer uren op een paard maken? Kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 13:09

Even een update :-)
Heel per ongeluk ben ik zaterdag tegen een verzorg tinker aangelopen.
De eigenaresse heeft het zelf nogal druk met haar andere paarden en geeft aan niet echt een klik met deze te hebben. Gelukkig klikte het tussen ons vrij snel en geniet hij van het borstelen en aanraken.
Dus de afgelopen week heerlijk getut, stallen gemest, gelopen, samen ook al even in de bak gereden en samen met de eigenaresse naar buiten geweest.
Het enige nadeel is nog even de afstand van mij uit want het is iedere keer toch een stukje rijden, maar zo krijg ik wel mooi inzicht en wat extra kilometers in de benen.

Daarnaast ga ik vrijblijvend op bezoek bij een pensionstal hier in de buurt. Deze was me geadviseerd door iemand hier op het forum en het eerste contact was erg prettig. Gewoon eens kijken wat de mogelijkheden en kosten op dat gebied zijn.

zebra89

Re: Laatbloeier, hoe meer uren op een paard maken? Kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:08

Wat goed zeg dat je een verzorgpaard hebt gevonden, kun je mooi wat ervaring op doen!!!