Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mootje1980 schreef:Ik hoop toch niet dat ik de indruk heb gegeven dat ik de hobby 'niet meer leuk vind'. Ik heb er slapeloze nachten over en jank al bij de gedachten. Ik plaats een topic omdat ik er zo mee zit en me zo tekort vind schieten naar mijn meisje. Mijn insteek was, hoe kan ik haar houden zonder haar tekort te doen en wat zijn andere opties. Ik ben volop bezig met het nagaan van alle opties waarbij een afscheid de allerallerlaatste zou zijn, ik dacht dat ik daar duidelijk in was geweest. Ik weet niet of het zo bedoeld is, maar eigenlijk kwetst jouw post me wel een beetje.
Maar gelukkig heb ik komende week nog twee afspraken staan met potentiele bijrijdsters, is er een besparing mogelijk en heb ik nog een bezoek aan een rusthuis in de planning staan als noodoplossing. Maar vooralsnog ben ik weer voorzichtig positief.
Nogmaals dank aan de andere bokkers die zonder waardeoordeel meegedacht hebben in dit topic en de pb's. Ik zal een update plaatsen als er nieuwe ontwikkelingen zijn.
lor1_1984 schreef:wreckh schreef:En hem op een manege stallen, waar hij een paar lesjes mee kan lopen, bijv? Dan heb je minder hoge kosten, minder last van tijd tekort, maar hij blijft wel van jou.
Zou een optie kunnen zijn voor een gezond paard, maar het paard van TS is niet gezond.
Vind dit eigenlijk wel een mooie oplossing. Laat paardje 3x per week in de les meelopen, ga 2x zelf rijden en geeft dr 2 vrij dagen ofzo. Zijn op een manege zat meisjes die wel even met een paard willen wandelen denk ik
lor1_1984 schreef:Ik ken een paard van (bijna) 24 die een nieuwe carrière als manegepaard is begonnen en het super doet, beter dan toen hij nog privépaard was en af en toe een lesje meeliep.

hengstveulen schreef:Nou dan krijg ik nu heel bokt over me heen, maar dan zou ik toch kiezen voor inslapen, als je je het financieel niet meer kunt opbrengen, en zo´n "oudje" verplaatsen of aan iemand anders doen met haar kwaaltjes vind ik ook geen goed idee en heeft het dier ook niet verdient, maar ja dat is mijn mening
Starbreeze schreef:@dimple, uit interesse, wat dan? Ts geeft aan dat het paard fit is en het goed doet op de medicijnen. Waarmee dient dan nog meer rekening gehouden te worden?
ohjajoh6 schreef:Phoe, die lijst is zo ongeveer te lang om op te gaan noemen , wat PPID betreft, zo geld dat denk ik wel voor iedere serieuze niet te genezen ziekte....