Gewoon ZIJN bij je paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 19:20

Rondhangen in de wei en lekker tussen ze in staan niksen en dan liefst een uurtje of meer daar mee doorgaan.

lisanS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 19:24

Ik wandel altijd met haar, het is een minishetlander dus rijden gaat niet met mn 1,70 :=, (meestal in de zomer) ga ik gewoon bij haar liggen in de wei op een kleedje ofzo. Ze loopt ook vaak los in te tuin, en vooral in de zomer is ze dan gewoon overal bij :)

Pris1994

Re: Gewoon ZIJN bij je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 10:00

Ik wandel heel veel met haar en dan gaan we ondertussen naar wortels zoeken, heerlijk vind ze dat. Ook gewoon lekker gek doen, als er een leuk lied op de radio is maak ik gerust een paar danspassen voor der neus en zing ik naar haar. Heerlijk om dan haar koppie te zien, helemaal vrolijk en blij <3

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 10:06

Tegenwoordig doe ik dit ook steeds meer,wandelen of gewoon in de stal zitten oid..Vragen mensen jullie ook zo vaak of je niet op dat paard kan rijden?Zeg altijd maar jawel hoor en loop gewoon door :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 12:01

Door een beetje vrijheidsdressuur te doen tijdens het uitmesten van de wei, ze kan nu bijna de berggeit doen. :=

Leentje_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 12:53

Wandelen is geweldig, gaan binnenkort 8 kilometer wandelen zodra alles gesmolten is

Aariekanarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:18

lekker gwn in de stal zijn bij je paard en knuffelen, kijken hoe hij/zij eet. lekker niks doen :D

NH_ELF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:09

Lekker op m'n gemakje een beetje mesten tussen ze door en dan af en toe even knuffelen en kriebelen. Wat ik ook heeeerlijk vind in de zomer is lekker met mijn studieboeken in de wei gaan zitten, of liggen, 2 gaan dan lekker op een metertje of 10 staan grazen en bij 1 zijn er 2 opties, of hij probeert me constant om te duwen, of hij gaat er lekker naast liggen (en dan niet rustig, maar als in.. hoi mens, PLOF) heerlijk ^^ . 's nachts heb ik er ook nog wel eens een handje van om lekker in een hoekje van de wei te gaan zitten bij ze, lekker sterren kijken haha.
En overdag kijken hoe ze aan het eten, spelen, kroelen en rennen zijn met elkaar, hoe ze echt paard kunnen zijn. geweldig, ik kan nog wel even doorgaan zo haha, mijn favoriete tijdsbesteding bij de paardjes, lekker ontspannen voor alle partijen.

Eva1521

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:07

Lekker in de stal hangen en veel wandelen :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:16

pleiada schreef:
Tegenwoordig doe ik dit ook steeds meer,wandelen of gewoon in de stal zitten oid..Vragen mensen jullie ook zo vaak of je niet op dat paard kan rijden?Zeg altijd maar jawel hoor en loop gewoon door :+

Oja zo vaak al gehoord en de vraag gekregen of er iets mis is want je moet er niet naast lopen als je erop kan zitten := en wat ben ik blij dat ze alle 4 nu bij mij aan huis staan. Lekker zelf doen wat ik wil, knuffelen, tutten, wandelen en de langste verhalen vertellen die ik wil. Heb al maanden niet gereden door de verhuizing en reed ik daarvoor ook al amper maar geen commentaar meer van andere en gek aangekeken worden door stalgenoten die het raar vinden dat ik uren in de wei bij de paarden zit "dan kan je toch ook rijden? zonde van je tijd" _O-

daizy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:18

heel vaak lekker poetsen verwennen ! echt een band met je paard hebben <3 <3

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 09:25

Alleen een keer komen om te poetsen of te wandelen bij je paard behoor gewoon tot de standaard verzorging bij mij dan :) Mijn voorkeur is wel rijden/trainen. Ik ben niet echt iemand die van te lang tuttelen houd alhoewel als ik met andere vergelijk ben ik wel trager met poetsen en opzadelen := ... Maar ik houd het geen uren vol haha paard ook niet dus we zijn een passende combie. Gewoon even een knuffel in de wei waardeer ze ook wel. Paarden in groepsverband zijn wel anders dan op stal, zijn niet zo afhankelijk van je en eerst vond ik dat wennen die omschakeling maar nu vind ik het heerlijk. Ze moet met haar weidegenoten 24 uur optrekken en met mij 1 tot 3 uurtjes per dag, dus vind belangrijk dat ze zich prettig voelt in de kudde :)

Leentje_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 19:23

Nieuwe manier ontdekt van nietsdoen....

Gewoon in de bak op een krukje gaan zitten voordat je begint met werken. Ideaal, ze brengen de bak niet met het werk in verband.

Nog een leuke, over de staldeur hangen

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:49

Die van mij hoeven nog niet te werken maar soms parkeer ik ze in de bak of longeerring zodat ik de paddock op m'n gemakje kan doen (staan 24/7 buiten). Vinden het altijd gezellig als ik erbij kom hangen. Ook op het paddock hekje gaan zitten of 1 van de slowfeeders en dan koppie kroelen vinden ze ook heerlijk.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:51

Ja hoor, ik spendeer vele uren bij mijn paarden met gewoon samen zijn. Vinden we heerlijk!! :D

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:51

Gewoon lekker in de bak hangen, kan uren bij hem zitten en Gijs geniet er ook helemaal van :)

xLeonietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:04

Ik vind het heerlijk om bij ze in het weiland te liggen en een beetje foto's te maken en genieten van de paarden. <3
En nu heb ik het geluk dat mijn verzorgpony lange manen heeft en dus kan je daar heerlijk mee vlechten }> . En verder lekker wandelen en een beetje spelen in de paddock.

Ohja en ik kan de hele dag door zingen bij de paarden. Ik zing bij het poetsen, wandelen, knuffelen, uitmesten etc. maar ook bij het in en uit stappen <3 .

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:30

in de zomer zette ik mn tuinstoel altijd in de wei.. lekker zonnen. drankje erbij.. en geluid van een grazend paard is erg rustgevend.. En in de winter bij sneeuw ed ging ik lekker een kopje chocomel drinken in het hooi als paard lekker met de deken op stond te kauwen. Of in de stal zitten bij een liggend paard.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:48

Als ik de hele boek op orde heb, dus stal schoon, gevoerd erc. Etc. Ga ik vaak gewoon even bij ze zitten en kijken hoe ze van hun hooi staan te plukken en genieten van hun (moeder en dochter) gedrag. Soms echt heel erg moeder, soms het guppy dat ze eigenlijk zelf nog is :+: