Wedstrijd-debuut met stoere Friese merrie [naam]!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:46

Snorlex schreef:
Ik woon +/- 5 km van de paarden van TS en wil best eens met eigen ogen gaan kijken hoor.
Vertekenen de foto's en zitten we (incluis mijzelf) ernaast?

Dit zou naar mijn mening veel te ver gaan....maar kan me voorstellen dat het "jeukt" ;)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:48

slimmerik schreef:
Snorlex schreef:
Ik woon +/- 5 km van de paarden van TS en wil best eens met eigen ogen gaan kijken hoor.

Dit zou naar mijn mening veel te ver gaan....maar kan me voorstellen dat het "jeukt" ;)

Als het in overleg is met de TS lijkt me het geen probleem, als een (nieuwe) zadelpasser erbij laten kijken een stap te ver is, is dit misschien voor hen een fijne oplossing.

slimmerik

Re: Wedstrijd-debuut met stoere Friese merrie Elske!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:49

Nee dan zou ik het geen probleem vinden....

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:52

Liselot schreef:
jessdaniels schreef:
Ik zal dit nog maar even quoten ;)

Dus er mogen alleen nog "oeh en aaaah" reacties geplaatst worden... :x

Tsja, blijkbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:57

Nog even een foto van [naam], die 183 en 174 punten gehaald heeft. :)

Afbeelding

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:57

slimmerik schreef:
Snorlex schreef:

Fijn dat je de helft van mijn post quote en vervolgens alleen daar een mening over geeft :roll:

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:01

Absoluut geen aanval naar jou Snorlex. Je geeft toch inderdaad aan dat dat jou ook te ver gaat? Inderdaad ongelukkige quote. Sorry! Was door mij bedoeld om het andere bokkers uit het hoofd te praten :o

TS wat een mooi dekje heb je op Elske en mooie witte handschoenen!!! +:)+ wauw!!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:10

slimmerik schreef:
Inderdaad ongelukkige quote. Sorry!

Ah, dan no hard feelings ;)

Bericht is gepost met het idee "we kunnen heel hard blijven springen maar uiteindelijk is het aan TS".
Dat is soms jammer, maarja :Y)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:12

Liselot schreef:

TS gaat zelf ook verder over de zadelkwestie, dus ik zie niet in waarom mensen er geen vragen meer over mogen stellen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:17

jessdaniels schreef:
Liselot schreef:

Tsja, blijkbaar.
Is het aan jou om dit te vermelden?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:37

Vol verbazing heb ik dit topic zitten lezen. Een bokker laat vol trots foto's zien van hun eerste wedstrijd samen. Deze wedstrijd is zeker niet perfect verlopen, maar ze zijn trots op hetgeen wel gelukt is. Vervolgens volgens pagina's aan commentaar op het zadel, de houding van de ruiter en de aanwezige spanning. Ik vraag me dan af, ging bij al die bokkers die commentaar geven de eerste wedstrijd meteen perfect? Vast niet! Ik rij ondertussen ongeveer 18 jaar wedstrijden en ik kan je vertellen ook de wedstrijden die gewonnen werden verliepen niet perfect. Er viel altijd wel wat aan te verbeteren. Voor mij blijft het plezier in het paardrijden het belangrijkste. Ik hoop dan ook dat Maarten zich niet laat afschrikken door al dit negatieve commentaar en vooral het plezier voorop laat staan. En jah natuurlijk zijn er verbeterpunten, maar die blijven er altijd! Lekker door oefenen dus met deskundige mensen om je heen. Laat je vooral niet gek maken.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:39

@Sussie85; ik denk dat je de essentie van de discussie een beetje mist. Niemand heeft er problemen mee dat het niet perfect gaat, het is de eerste wedstrijd en het mag gewoon, al rijd je het WK. Probleem is wél dat mensen al topics lang opmerken dat het zadel slecht ligt en in serieuze mate het paard hindert. Met het commentaar wordt niks gedaan. Dát is wat het gros van de Bokkers frustreert. Niet het feit dat de wedstrijd bijvoorbeeld minder lekker ging dan gepland :)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:40

Sussie85 schreef:
Vol verbazing heb ik dit topic zitten lezen. Een bokker laat vol trots foto's zien van hun eerste wedstrijd samen. Deze wedstrijd is zeker niet perfect verlopen, maar ze zijn trots op hetgeen wel gelukt is. Vervolgens volgens pagina's aan commentaar op het zadel, de houding van de ruiter en de aanwezige spanning. Ik vraag me dan af, ging bij al die bokkers die commentaar geven de eerste wedstrijd meteen perfect? Vast niet! Ik rij ondertussen ongeveer 18 jaar wedstrijden en ik kan je vertellen ook de wedstrijden die gewonnen werden verliepen niet perfect. Er viel altijd wel wat aan te verbeteren. Voor mij blijft het plezier in het paardrijden het belangrijkste. Ik hoop dan ook dat Maarten zich niet laat afschrikken door al dit negatieve commentaar en vooral het plezier voorop laat staan. En jah natuurlijk zijn er verbeterpunten, maar die blijven er altijd! Lekker door oefenen dus met deskundige mensen om je heen. Laat je vooral niet gek maken.

Het gaat ook niet om "perfect"...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:41

Het gaat er niet om dat dit de eerste wedstrijd is van ruiter en paard, het gaat erom dat het zadel voor zowel paard als ruiter onprettig is, dit op meerdere manieren en sommige heel fijn wordt uitgelegd, maar er niks mee gedaan wordt. Tsja, waar ben je dan mee bezig? Ik ben groot fan van Tineke en vind haar echt een top mens, maar van dit soort topics word ik wel droevig. Hoe kun je nou lol met je knol hebben, als de knol het allesbehalve leuk vindt?

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:47

Jennifuur schreef:
Met het commentaar wordt niks gedaan.

"Moet"hier gewoon even op reageren.

Er wordt toch ook niks gedaan door meerdere mensen met het verzoek niet door te gaan over het zadel?

Wat er ook gezegd wordt, gaat nooit goed zijn. Jammer, want worden verder erg fijne opbouwende feedback gegeven.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:51

Ailill schreef:
jessdaniels schreef:

Tsja, blijkbaar.
Is het aan jou om dit te vermelden?

Vermelden? Liselot stelt dat toch vast? :')

Gefeliciteerd met je verjaardag

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:54

risje schreef:
Jennifuur schreef:
Met het commentaar wordt niks gedaan.

"Moet"hier gewoon even op reageren.

Er wordt toch ook niks gedaan door meerdere mensen met het verzoek niet door te gaan over het zadel?

Wat er ook gezegd wordt, gaat nooit goed zijn. Jammer, want worden verder erg fijne opbouwende feedback gegeven.

TS gaat zelf ook verder over het zadel. Tevens vind ik het wel een beetje een scheve vergelijking maar dat kan aan mij liggen :D kijk, ze hoeven niks te doen met alle (talloze) adviezen, maar het wordt allemaal weggeduwd met halfbakken argumenten die eromheen draaien.

Ik vind inderdaad wel dat de toon in het topic (in vergelijking met andere topics) nog redelijk goed is, er staan ook echt goede dingen in.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:57

Lana is ook leuk zeg! <3

Ik vind maarten op Elske niet misstaan hoor.
Meeste friesjes zijn nou eenmaal niet heel groot.

Toch ben ik best benieuwd hoe groot Elske is en hoe lang Maarten :')

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:59

Sussie85 schreef:

Ik ga hierin mee .
Ik vind het in dit geval super. Ik heb vorig jaar (met 2.5 jaar rijervaring) ook een b debuut gemaakt. Dat was bij mij ook alles behalve ontspanning , nagefelijk etc. Dus ? Ik was super trots en ik denk dat dit ook bij maarten het geval is.
Tegen mij had je ook hoog en laag kunnen springen en ik had ook heel bokt over me heen gekregen als ik dat had geplaatst. Ik vind dat als je het niet met je eigen ogen ziet , je je er niet op de manier mee moet bemoeien als sommigen hier doen. Dit is namelijk echt niet oke .

Echt petje af hoor maarten !

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:00

marleen_a_a schreef:
Sussie85 schreef:

Ik ga hierin mee .
Ik vind het in dit geval super. Ik heb vorig jaar (met 2.5 jaar rijervaring) ook een b debuut gemaakt. Dat was bij mij ook alles behalve ontspanning , nagefelijk etc. Dus ? Ik was super trots en ik denk dat dit ook bij maarten het geval is.
Tegen mij had je ook hoog en laag kunnen springen en ik had ook heel bokt over me heen gekregen als ik dat had geplaatst. Ik vind dat als je het niet met je eigen ogen ziet , je je er niet op de manier mee moet bemoeien als sommigen hier doen. Dit is namelijk echt niet oke .

Echt petje af hoor maarten !

Maar het gebrek aan ontspanning dat jij beschrijft, kwam dat bij jou ook (deels) door een ogenschijnlijk slechtzittend zadel? Dát is het dingetje dat er speelt, niet dat het er nog niet perfect uitziet.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:10

Maarten je hebt aan Elske echt een pracht fries!

Zoals vaker benoemd is er nog een hoop spanning zichtbaar, ik rij zelf ook een friese merrie en Elske doet me veel aan haar denken. Het lijkt aan Elske te zien dat ze erg voorwaarts is? Mag ik vragen hoe je daar op reageert? Hoe handel jij om Elske bij je te krijgen? Het lijkt alsof je nu in Elske haar tempo rijdt ipv het jouwe. Hierdoor lijkt er weinig controle te zijn vanuit jouw kant waardoor er enorm veel spanning is.

Heb je foto's van dressuur werk thuis?

Mag uiteraard ook via pb.

Alle begin is moeilijk! Respect dat je de stap naar het wedstrijd rijden al durft te maken ondanks dat je nog maar een paar jaar rijd!

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:18

Kan het niet terug vinden in je reactie.
Dus vandaar mijn vraag,is er tijdens het zadelpassen ook gereden door jou op het paard?

Hier iemand die ook een fries heeft,lastige rug,wisselend in de bespiering etc etc en die tijdens het zadelpassen echt een topzadel erop heeft liggen maar zodra er gereden word gaat het zadel bewegen dit omdat de fries in kwestie erg bewegelijk in haar beweging is (hmm vreemde zin maar hopelijk wel te snappen)

Dit is opgelost door een speciale gel kussen aan de voorkant.
Paard loopt nu veel beter.

Ander iets,laat eens iemand anders komen,een Gerrit Wijers of Agnes Kalk,Ines Lauwes.
Mensen bij jou in de buurt die net even anders naar de paarden kijken,mijn ervaring is dat ze soms net even de andere dingen oppikken die iemand die regelmatig komt niet meer ziet.
frisse kijk op de zaak.

Verder kijk eens of je eens wat zitlessen kan volgen.
Simpele dingen zoals voeten te ver in de beugels,benen optrekken waardoor je aan de teugels gaat hangen kan je dan beter oplossen en zal voor het paard een stuk fijner zijn. Nu hang je aan haar mond op veel foto's want je mist de steun.

Neemt niet weg dat het soms best leuk is om een onderlinge wedstrijd te rijden en zo wat feedback te krijgen maar op sommige foto's lijkt het best ''pijnlijk'' voor het paard.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:24

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:34

Jennifuur schreef:
@Sussie85; ik denk dat je de essentie van de discussie een beetje mist. Niemand heeft er problemen mee dat het niet perfect gaat, het is de eerste wedstrijd en het mag gewoon, al rijd je het WK. Probleem is wél dat mensen al topics lang opmerken dat het zadel slecht ligt en in serieuze mate het paard hindert. Met het commentaar wordt niks gedaan. Dát is wat het gros van de Bokkers frustreert. Niet het feit dat de wedstrijd bijvoorbeeld minder lekker ging dan gepland :)

Jullie weten nu allemaal dat ze zelf vinden dat het zadel goed ligt. Ze laten het schijnbaar zo en dat is hun goed recht. Waarom dan door blijven hakken en hem ter verantwoording roepen als een klein kind. Werkelijk, mijn broek zakt af van de bemoeizucht van zoveel mensen, die de TS niet eens in real live kennen.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:37

Weet niet of je het nou helemaal tegen mij hebt (omdat je mij wel quote), maar dat ik het probleem uitleg, betekent niet dat ik een enthousiaste aanhanger ben.