Ik ben gesloopt
Mijn verslag:
Om half 8 was ik op stal om de auto in te ruimen en om half 9 reden we weg. Hij haperde even met laden, dus dat hebben we een paar keer gedaan tot hij braaf mee liep. Onderweg bijna geen last tot het laatste stuk, toen was hij het zat.
Daar uitgeladen. Achter de trailer staan was geen succes, dus zijn we verhuisd naar voor de trailer. Prima zo. Ik ben ff naar het terrein geweest en bijrijdster Melissa daarna ook. Jim was eigenlijk heel rustig. Ik moest me om half 4 melden bij de lounge. Omdat we zo ver weg geparkeerd stonden, besloten we op te zadelen, Jim mee te nemen en Melissa zou 'm dan vast houden. Bij het losrijterrein ging het compleet mis. Hij flipte van alle indrukken. De speaker, fluitje waar steeds op geblazen werd, paarden, mensen, tenten, ander paard dat flipte. Doodeng. Steigeren, naar voren springen, los willen rukken, over me heen. Toen weer terug naar het parkeerterrein waar hij iets kalmeerde. Rije geappt of ik me niet virtueel aan kon melden. Ik durfde hem niet bij bijrijdster te laten.
Dus toen kwam de hele groep naar buiten. Kennis gemaakt en afgesproken dat ik het aan de hand zou proberen. Er was er 1 met een heel braaf paard. Daar mocht ik aan plakken. Okee, proberen we. En toen kwam Bert. Bert was liefde op het eerste gezicht. Broodnuchter, kruising tinker/fjord en bomproof. Ik mocht Jim in Bert parkeren. Zo hebben we eerst rondjes achter Bert gewandeld en op een gegeven moment ben ik er op gegaan. Heel spannend. Alsof ik op een bom zat. Maar goed, Bert was onze reddende engel en de clinic hebben jullie gezien. Wel enorm op de handrem, want hij was nog steeds licht ontvlambaar. Maar goed, we hebben alle oefeningen gedaan, zelfs in draf.
Hij was echt compleet over de rooie. Zo in paniek heb ik hem nog nooit gezien. Beetje jammer dat ie het steigeren heeft ontdekt. Dat deed hij met laden op de trailer ook ineens. Werkpuntje. Want dat moeten we niet hebben
Ik was blij met mijn shanks. Niet bokt verantwoord. Maar zo nodig. Hij was echt niet te houden anders.
Maar ben wel supertrots dat hij zich uiteindelijk toch rond liet sturen! Al was het op de handrem.
Volgend jaar ben ik gewoon weer toeschouwer