Ik denk in geval van Othello dat het ook kiezen is tussen 2 kwade. In de box aard hij slecht waardoor hij zeer slecht eet en dus eigenlijk alleen maar achteruit gaat In een kleine weide zal de genezing mogelijk wat langer duren. Maar als hij daar weer eet en zich prettig voelt denk ik dat dat ook wel belangrijk is.
Overigens heeft mijn paard met een grote wond ook snel weer op het land gestaan. En zelfs de dag dat de hechtingen eruit gingen heeft ze op het land gestaan. Maar ze was wel erg rustig hoor
Dik vet balen... De wond is voor de helft uitgescheurt, weer gehecht, en donderdag gaat Othello verhuizen, na een anderen plek waar een paardje staat die ook gewond is, kunnen ze samen revalideren en sunny gaat ook mee Als gezeldschap,hele kleine bestrate paddock met schuilstal, zo dat hij ook naar buiten kan, want Anders gaat het echt niet meer, flinke tegenslag maar we zetten door
Jet
Geplaatst: 21-09-15 20:02
Zonde, weet je ook hoe dat uitscheuren is gekomen? Wel mooi op zich dat het weer gehecht kon worden, dan moet het toch wel heel kort geleden gescheurd zijn. Wanneer komt de DA weer verband wisselen? Is dat nog voordat hij verhuist of daarna?
We weten niet hoe het komt, hij is wel heel druk momenteel, vanochtend Sunny even de stal mee ingenomen, Othello alleen maar aan het hinneken, hij mist echt zijn maatje, sunny morgen maar weer eens maast hem zetten Ben blij Als ze donderdag samen kunnen met alleen eem draadje ertussen, da komt naar de nieuwe stalling toe
Jet
Geplaatst: 21-09-15 20:23
Als hij van Sunny rustiger wordt, zou ik die gewoon tot donderdag, tot ze samen kunnen verhuizen, er naast laten staan. Niet zo leuk voor Sunny misschien, maar wel zo goed voor Othello en die moet juist nu opknappen. Ik denk dat het voor Othello nog erger is als je Sunny dan weer wel bij hem in de buurt zet en dan weer niet, die snapt niet dat het voor Sunny zielig is als hij niet naar buiten kan. Ik zou Sunny er even aan "opofferen" en die er gewoon 24/7 naast laten staan.
Ik ben met mijn paard dit jaar 5 keer in de kliniek geweest, de shet is slechts 1 keer thuis gebleven omdat paardlief toen maar voor een controle en biopsiename weg moest. De andere keren was de kleine gewoon mee en stonden ze daar samen op stal (tijdens de opname van vorige week mochten ze tijdens de dag in een paddock). In de kliniek stonden ze er zelfs op dat de kleine mee kwam om de stress bij de grote te verminderen (kleine ging zelfs mee naar de onderzoeksruimte op zijn grote vriend te steunen). En ook al staan de mijn normaal nooit opgesloten, toch gedragen ze zich voortreffelijk als ze dan al eens in een stal staan. Ik zou trouwens mijn ziek paard nooit de extra stress, gescheiden worden van zijn vriend, aandoen. In mijn geval is het trouwens stress voor beide dieren als ze uit mekaar gehaald worden, mijn 2 kleven echt aan mekaar.
dat is ook zo bij die van mij, ze zijn gehecht aan elkaar maar gisteren was Othello alleen maar aan het hinneken toe hij Sunny zag, het zijn echt beste maatjes maar even op terug te komen op gisteren, ik kon gisteren niet bij Othello zijn toen de DA er was, aangezien ik in de problemen kwam door werk, da had spoedgeval en was uitgelopen, en ik moest om 5 uur werken, ze was er om kwart voor 5 maar toen moest ik gaan anders had ik een officieele waarschuwing van mijn werk, en met 3 waarschuwingen lig je eruit, de wond is open gescheurt, op een een gedeelte dicht, de rest is open, ze had het geprobeerd te hechten maar dat lukte ditkeer niet, dat had ze mij verteld via sms, donderdag gaat hij om en Sunny gaat dan mee, Othello heeft dus ook weer zijn been in het verband, op een zwelling tegen te gaan, we zijn weer terug af, dus nu een anderen aanpak voor hem, en zo kan hij hopelijk genezen, nu maar weer eens voor de maagbeschermers gaan vragen, want ze was er niet van overtuigd dat hij maagproblemen heeft, maar we gaan het weer eens proberen, en hopelijk krijg ik dit keer mijn moeder ook mee in het verhaal van zijn maagproblemen.
Ik heel sterk het vermoeden dat de da meer een koeienboer (da) met maar bar weinig verstand van paarden. Want iedere da weet dat stress juist maagzweren kunnen veroorzaken.
Hoi TS ik wil je graag aanbieden om de wond een's te komen bekijken en eventueel zelf te behandelen.
Zelf mag ik me nu wel ervaringsdeskundige noemen op dit gebied en word in alles bijgestaan door een hele goede wondverzorger. Woon zelf bij je in de buurt en kan als je wilt komende zaterdag al.
Je kunt me altijd een berichtje sturen als je hier interesse in hebt.
Groetjes Natalie
Julu72
Geplaatst: 23-09-15 10:47
othelloster schreef:
Ja maar ze zei dat hij gewoon veel stress heeft
Maagproblemen en stress hebben wel met elkaar te maken, ook bij mensen...
(als jij gestresst bent, krijg je ook geen hap door je keel.... en een paard heeft vulling nodig in zijn maag om te voorkomen dat het maagzuur de maagwand aantast)
En buiten de stress kunnen ze ook van de Inflacam maagproblemen krijgen, staat gewoon in de bijsluiter. De mijne veranderde van een vrolijke kreupele pony in een triest hoopje, terwijl er verder niets veranderde.
Even een bericht aan sommigen Bokkers qls jullie mij alleen maar willen afzeiken dan doe dat bij een ander maar niet bij mij, hier zijn al genoeg problemen rondom in mijn omgeving, huishouden en andere situaties, ik vindt het maar uiterst laag hoe jullie doen, ik ben geen mens van 35 en kan daar dan ook niks aan doen, alles ik niet op alles inzicht heb dan is dat dan maar zo, zijn genoeg anderen die er niks mee deden en het beest er maar mee laten lopen, nathalie ik stuur je een PB bericht, ik ga voor vandaag hier niet meer reageren aangezien over 1,5 uur mijn hond wordt ingeslapen die ik al 13 jaar lang ken dus ik heb wel iets anders aan mijn hoofd dan bokt.nl
geerke
Geplaatst: 23-09-15 14:28
als je denkt dat dit afzeiken is dan heb je er niet veel van begrepen....sterkte met je hond,verdrietige beslissingen altijd
Dan is dat mijn fout, maar het komt erg bot over, was niet de bedoeling om stom over te komen
kitsunemimi
Geplaatst: 23-09-15 14:35
Hey TS, sterkte met je hondje Kijk,weetje de mensen hier proberen je alleenmaar hulp te bieden en advies te geven.
zelfs gratis medicatie en wondcontroles hardstikke lief toch?
Kijk als je 16(?) Bent is het leven nou eenmaal niet makkelijk en dat weet iedereen die 16 is geweest...zelfs als je 35 bent is t niet makkelijk.
maar probeer gewoon je koppie koel te houden soms is t allemaal even zwaar en zie je door de bomen t bos niet meer,en dat mag ook.
maar neem nou gewoon van de mensen aan.
en tuurlijk is de paardenwereld hard naarmekaar en krijg je soms op je donder of kritiek maar probeer ook in te zien dat deze mensen het beste met je voor hebben.en zelfs ervaring met dergelijke gevallen hebben.
en praat met je moeder schrijf haar desnoods een brief waarin je uitlegd hoe jij je erover voelt en dat je het als paardmens gewoon beter weet wat het beste voor othello is, communication is key