[VOLG] Een nachtmerrie wordt werkelijkheid.. Othello...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sas_88

Re: Een nachtmerrie wordt werkelijkheid.. Othello...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 00:27

Fijn dat je hem op een andere plek kan brengen en met de medicatie start! Ik duim voor je dat hij snel meer wil gaan eten.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 07:04

Hij pakt zijn ruwvoer nog steeds matifg, maar hij is ook echt onrustig, gisteren met Sunny en Othello naar een kleine stukje gras gelopen war dichtbij is, wat waren die 2 blij om elkaar te zien, als Sunny bij hem in de buurt is is hij een stuk rustiger, maar Sunny breekt de stal af als hij lang op stal moet, dus daarom staat de merrie BO langs hem
Gisteren een gevoerde regen deken voor Othello gaan halen zodat hij het niet koud kan krijgen als hij buiten staat

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 09:12

Kunnen jullie niet wisselen met de paarden, Sunny en Bo allebei een halve dag er naast bv?

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 09:32

Dat zal wel kunnen, zometeen weer even een klein stukje met Sunny lopen en Othello

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 09:44

Sas_88 schreef:
Fijn dat je hem op een andere plek kan brengen en met de medicatie start! Ik duim voor je dat hij snel meer wil gaan eten.

Er wordt niet met medicatie gestart :n
Twijfel zelfs of dat ooit de bedoeling geweest is...

Heb gisterenmiddag wederom tevergeefs op een pb van TS gewacht, terwijl ze wel online was -O-

Ik trek me terug uit dit topic.

Sorry Othello :(:)

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 09:53

Zonde dat je niet op aanbod gaat van Shirley! :(

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 10:19

Shirley schreef:
Sas_88 schreef:

Er wordt niet met medicatie gestart :n
Twijfel zelfs of dat ooit de bedoeling geweest is...

Heb gisterenmiddag wederom tevergeefs op een pb van TS gewacht, terwijl ze wel online was -O-

Ik trek me terug uit dit topic.

Sorry Othello :(:)

Arm paard, jammer dat er niks met het super aanbod van Shirley word gedaan.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je er klaar mee bent!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 10:25

Wat ontzettend triest, arm paard!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 10:37

ik snap totaal de beweegredenen niet van TS om niet met medicatie te starten,die ook nog kosteloos word aangeboden...hoezo pas 16...(op die leeftijd deed ik mijn opleiding tot groom/instructrice :7 )
Op die leeftijd kun je prima nadenken en beslissingen nemen,als je genoeg grijze massa hebt.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 10:42

Even heel cru gezegd (ik blijf nu even niet meer op mijn vingers zitten).
Dit gaat in ieder topic zo al jaren achter elkaar.
Iedere keer is er weer wat met het arme paard, stalhouder de boeman, jaja ze doet haar best, moeder werkt tegen, da vind het onzin, paard gaat verhuizen.

Tot het volgende topic, er blijkt niks verandert te zijn.

Ik zie hier de paarden alleen maar als verliezers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 10:46

Ik word zo triest van dit topic, arm paard. Jeetje, wat een hoop excuses. Kijk hé, ik heb geen moeder maar wel een partner die totaal niets van paarden weet en zelfs als leek ziet hij wanneer het goed mis is met de mijne. En ja, soms zijn er beslissingen die ik neem, zoals naar de kliniek gaan en opereren, waar hij vragen bij heeft. Maar als ik dan gewoon rustig uit leg waarom het nodig is, dan maakt hij daar geen punt van. Hij weet ondertussen ook wel dat ik geen onnodige behandelingen of onderzoeken laat doen. Ik geloof nooit dat de moeder van TS een onmens is, die een behandeling zou weigeren mits het goed uitgelegd wordt.

acanthus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 10:47

Ts is er weinig mee geholpen om een 16-jarige met een andere 16-jarige te vergelijken, maar dat terzijde: het draagt zo weinig bij.

Wat de beweegreden ook is, het is spijtig voor het paard.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 12:16

Ik begrijp er niets meer van? Hoezo wordt er NIET met medicatie gestart? Of geeft TS haar opstuur-adres niet door zodat @Shirley de zakjes niet op kan sturen? Het is nota bene gratis!

Wat gaat er nu dan wél effectief gedaan worden aan de problemen met Othello?!? Want met alleen een gevoerde regendeken aanschaffen, TS, heb je de belangrijkste struikelblokken alsnog niet aangepakt....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 12:49

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 15:26

Tssss, dit ga je toch niet menen... Krijgen de kritische bokkers hier dan toch gelijk? En ik hoopte nog wel zo van niet...

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 15:40

Nou ik heb ze toch maar gelezen (of liever: me er door geworsteld), om een beter beeld van de situatie van en rond Othello te krijgen.
Hiervan ben ik geschrokken, het is het ene na het andere probleem, de meesten spelen al behoorlijk lang, er komt steeds maar geen oplossing, en effectief ingrijpen gebeurt al topics lang niet. Een eindeloos gesteggel rond een deken, een tandarts.... maar voor dit topic is het wel van belang dat ik uit de anderen al terug kan afleiden dat othello waarschijnlijk (als luchtzuiger) al veel langer problemen heeft met eten en het vermoeden toen ook al bestond dat er (mede) een maagzweer was.
Daar is ook toen niet op ingegrepen. Om wát voor reden dan ook. Noch door een tandarts, noch door een maagbeschermend medicijn. Ook nu weer niet, hoewel er door een bokker gratis proefzakjes maagbeschermer worden aangeboden.
De (niet-) handelwijze van TS is voor mij dus duidelijk geen incident, maar is structureel.
Ik ben dan ook bang dat we alleen maar meer topics van een steeds problematischer wordende Othello gaan zien(of erger) als TS en haar moeder (en stalbaas) het nu niet eens actief over een andere boeg gaan gooien.
TS: dóé nou eens écht wat voor Othello, het gaat allemaal niet vanzelf over. Neem nou ieg de waarschuwingen over die maagzweer eens serieus en zorg dat daar iets aan gebeurt. Anders kán hij niet echt opknappen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 16:18

Shalimar schreef:
Tssss, dit ga je toch niet menen... Krijgen de kritische bokkers hier dan toch gelijk? En ik hoopte nog wel zo van niet...

ik had ook even goede hoop....maar dat duurde maar even.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 16:44

Shalimar schreef:

Ik denk dat als je al eerder dit soort topics van TS gevolgd hebt, je automatisch argwanend en kritisch wordt wanneer er weer een nieuw soortgelijk topic geopend wordt... Is misschien niet leuk voor TS om oude koeien uit de sloot te halen, maarja... het is nou eenmaal zo.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 16:52

Wat wil je met dit topic bereiken als je niet ingaat op het advies van bokkers hier en je niet eens in gaat op het aanbod van Shirley? Of je moet helemaal voor dat beest gaan en hem alle medische hulp bieden die hij nodig heeft, of je kunt hem beter meteen inslapen. Klinkt hard maar al dat lijden en telkens ziek is geen leven, al helemaal niet als er niks/te weinig aan gedaan wordt.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 17:31

Arme Othello. Ik had gehoopt dat je het (notabene GRATIS!!) aangeboden medicijn zou aannemen. Waarom doe je dit niet? Ik kan hier echt geen reden voor bedenken!

Een paard hebben, of wat voor dier dan ook, is iets waar je zelf voor kiest.
Bij deze keuze komt verantwoordelijkheid kijken. Het paard is van jou afhankelijk, hij heeft niet voor jou gekozen, maar jij voor hem, vecht dan ook voor hem en laat dat arme dier niet aan zijn lot over!

Als hij er zo slecht aan toe is als hij er uit ziet op de foto's en blijkt uit je berichten, dan moet je hem helpen met voldoende en juiste medische zorg. Doe je dit niet dan gaat hij een onnodige lijdensweg tegemoet. Kan je jezelf nog recht in de ogen kijken als hij het niet gaat redden?

Je hebt voor hem gekozen. Accepteer de verantwoordelijkheid die daar bij komt kijken of zoek een nieuwe eigenaar voor Othello die wel bereid is om deze verantwoordelijkheid te nemen en hem de juiste zorg te geven
Dit paard verdient beter.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 19:00

Ts tot mijn verdriet lees ik dat je niks aanneemt betreft de maagzweren.
Ik was bang mn paard te verliezen aan maagzweren. Alles gaan gedaan en ze knapt nu eindelijk op.
Voor een kwpn van 1.61 woog ze nog maar 460 kg.
Ging er zelf aan onderdoor te zien hoe ze was.

Jij krijgt de kans om Othello te helpen. Notabene gratis en je slaat alles af. Heb echt medeleiden met Othello op dit moment.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 19:28

Ik heb zelf ook een paard waar altijd wat mee mis is. Dit wil niet zeggen dat ik het goedkeur wat TS doet en zegt maar sommige paarden hebben gewoon ongeluk.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 19:52

Bokkers even ho halt stop, hem Shirley net bericht, we willen wel gaan starten met de medecatie, had vergeten Shirley een bericht te sturen, dan hoef ik toch niet meteen zo een lading krietiek over mij heen te krijgen, ik ben eens mens iedereen vergeet wel eens iets, om dan al meteen zo tegen mij te doen, kom nou... Ik doe mijn best en morgen verder de wei plus schuilstal voor Othello klaar maken

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 19:54

terpentijn schreef:
Ik begrijp er niets meer van? Hoezo wordt er NIET met medicatie gestart? Of geeft TS haar opstuur-adres niet door zodat @Shirley de zakjes niet op kan sturen? Het is nota bene gratis!

Wat gaat er nu dan wél effectief gedaan worden aan de problemen met Othello?!? Want met alleen een gevoerde regendeken aanschaffen, TS, heb je de belangrijkste struikelblokken alsnog niet aangepakt....

Ik heb mijn adress doorgegeven en ingegaan op het bot, ben hals over kop vergeten terug te mailen omdat ik gisteren moest invullen op werk

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 19:55

Ik heb alleen bericht dat je het was vergeten (HOE IN VREDESNAAM??) maar nog niks inhoudelijks...