Ik krijg vandaag een klophengst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 16:33

Ojajoh schreef:
quarterH schreef:
ik heb de eerste 2 paginas bekeken waar ze aangaf 'geen geld te hebben om hem te castreren'.

en jij denkt natuurlijk dat niemand jouw vraag stelde en zij daar geen antwoord op heeft gegeven :+

:D _O-

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 16:48

Hier al jaren een klophengst die als ruin geregistreerd is. Heber vroeger wedstrijden mee gereden, dan was het op het wedstrijdterrein echt 100% hengst. Thuis was het goed te doen. Hij is onvruchtbaar ivm te hoge temp. in de buik. Probeerde vroeger wel te dekken, maar geen resultaat. Ik heb hem met alleen ruinen, met merries en ruinen en zelfs met merries en een minihengstje gehouden. Ging allemaal goed. Wel dominantie in de kudde en af en toe btje knokken, maar geen echte problemen. Heel goed opvoeeen en rekening houden met vreemde merries.

Mijn wilde klophengst is nu 23. Als ik hem uit de wei haal is het een lammetje, loopt zo achter me aan. Onder het zadel is ie nog wel fel af en toe, maar das meer karakter dan hengstheid geloof ik. En ja, hengstige merries..... Mijn ervaring is dat je ze beter in 1 wei kan zetten dan met een draadje ertussen. De mijne is een notoire dradensloper, maar als ie er bij mag staat ie flink te snuffelen en draaien, maar hij springt niet meer.

Lil_shorty

Re: Ik krijg vandaag een klophengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 09:55

Tot nu gaat alles echt super goed.
het is een enorm rustig lief dier.
in de groep gaat het ook super.
en helaas lezen mensen totaal niet goed ,ga er maar helemaal niet meer op in .
hoop dat ze de tijd en moeite neemt me topic eens goed en zorgvuldig door te lezen inplaats zo klakkeloos en respectloos te reageren

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:36

Fijn TS dat het zo goed gaat!
Gewoon negéren die domme berichten.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:02

Zolang het goed gaat, zou ik het idd ook aankijken.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:36

Fijn dat het goed gaat! vind het heel dapper van je TS, zou zelf een andere keuze gemaakt hebben :o . Maar fijn dat het pony'tje een goed tehuis heeft gekregen waar hij met andere buiten kan staan.