[VOLG] Een nachtmerrie wordt werkelijkheid.. Othello...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Re: Een nachtmerrie wordt werkelijkheid.. Othello...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:11

Ts, vertel je moeder maar dat naar de kliniek brengen goedkoper is. 1 keer per 3 dagen dierenarts op de stoep kost hetzelfde als 3 dagen stalling.
Dit paard heeft dringend hulp nodig als het er zo bij staat, als hij er nu een koliekaanval overheen krijgt is de kans groot dat je naast veel geld ook je paard kwijt bent.
Ik zeg dat niet om je bang te maken maar omdat het de harde waarheid is, en waarschijnlijk is hij daar niet ver vanaf.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:13

Is het niet raadzaam om eens via google een stuk op te zoeken over maagzweren en de effecten daarvan, en die eens aan je moeder laat lezen?
Want vergeet niet, des te langer ze er zitten, des te lastiger ze weg te krijgen zijn.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 23:25

goed voer in ruil voor hulp, hij moet gewoon zorgen dat er goed voer is en met zn tengels van jouw paard afblijven. stront eigenwijs die man.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 23:37

othelloster schreef:
mijn moeder weet niet goed wat ze van alles moet vinden, ze heeft geen ervaring met de dieren, bekijkt ze liever op een afstandje, toch wilt ze zeker haar best doen en gunt ze hem het beste, ja dat is inderdaad een goed idee, toch maar weer eens aandringen, want hij moet het toch echt krijgen, verbaast mij niks als hij maagklachten heeft, veel te weinig ruwvoer, stress, luchtzuigen kan nooit goed uitpakken, maagverzuring is gewoon harstikke slecht, moet gewoon wat aan gedaan worden, morgen maar weer eens heen smsen naar de arts, om toch dat spul te Mogen geven

hoi je schrijft dat je moeder niet veel van dieren weet maar ze denkt wel dat Othello geen maagproblemen heeft en jij denkt van wel. Heeft je moeder die info van de dierenarts overgenomen?
Ontzettend goed dat je ze gaat verhuizen. als iemand zon paard gewoon in de kudde wil zetten moeten je maken dat je wegkomt daar.
Wat vreselijk wat er gebeurd is en wat ontzettend eng dat je zo gevallen bent. let aub op jezelf en luister naar je lichaam , dit is een waarschuwing als dit soort dingen gebeuren omdat je gewoon te moe bent. Veel sterkte.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 01:40

Lees alstjeblieft het topic dat ik je aanraadde.
Of in ieder geval een deel ervan.

En weet voor jezelf (of je moeder...) dus ook dat er goedkopere alternatieven zijn voor gastrogard.
(zelfde spul, maar soort illegale kopie zonder patenten)

Ik heb een ernstige, chronisch maagpatient.
En weet er dus -helaas- onderhand vrij veel van af.
1 van de zeer veel gehoorde "klachten" is onder andere luchtzuigen. Het is NIET zo dat de maagproblemen komen door het luchtzuigen.
Het is andersom. Luchtzuigen zorgt er deels voor dat de maagpijn minder wordt. En je ziet dus ook regelmatig/vaak dat maagpatienten luchtzuigen.
Dat zijn vaak paarden die altijd wat last van hun maag hebben, maar zo weinig dat het niet echt opvalt dat ze ziek zijn.
Tot het moment dat dat soort paarden stress, stalrust of medicijnen krijgen. Dan lijken ze ineens vrij ziek, willen slecht of niet eten, worden dof in hun vachtben ogen en gaan meer dan anders luchtzuigen....
Logisch, want de kleine maagirritaties die er altijd al een beetje zijn, worden in 1 klap heel veel erger. (en dat kan echt snel, in 1 dag is echt geen uitzondering)

Klinkt bekend voor je, denk ik?

Er zijn nog een hoop andere dingetjes waar je maagproblemen aan herkent.
Ik ken er meer dan 20 symptomen. Niet iedere maagpatient heeft die alle 20, maar vaak wel een aantal.
Als je wil kan ik wel een opsomming geven, en dan moet je voor jezelf maar kijken of je er nog meer herkent van Othello.
Ik gok dat die kans héél groot is.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 05:49

Wat vervelend allemaal.
Lees ik er nu overheen? Ik zie namelijk nergens dat TS zegt dat ze gaat verhuizen, alleen dat het paard het land op gaat?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 05:53

Je leest er overheen....

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 06:35

Even terug gelezen, idd. Wat super van je TS dat je gaat verhuizen

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 07:18

Respect hoor, ts. Je doet echt je best, als moeder en va anders denken is dat natuurlijk heel lastig voor je. Een stressgevoelig paard zal eerder maagproblemen krijgen en gaan luchtzuigen. Een goedkoop hulpmiddel zou maagzuurremmers voor mensen zijn, die hebben ze gewoon bij de Liddl. Kost geloof ik iets van 3 euro. Ook maagcompositium van De Groene Os wat je door het voer doet zou kunnen helpen. Bij de voordeeldrogist kost dat 35 euro inclusief verzenden, misschien zou je dit zelf kunnen kopen voor Othello? Op Bokt zijn voldoende tips te vinden verder om een paard wat aan te laten komen verder. Ik hoop dat Othello opknapt, er zal wel echt eea moeten gebeuren daarvoor.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 07:25

Waarom laat je je niet gewoon zonder overleg met je moeder die maagbeschermers opsturen van die bokker die dat hier aangeboden heeft. Misschien kun je haar zelf in termijnen afbetalen. En gewoon geven zonder dat je moeder het weet. Jij kent hem het best, je moeder niet. Gewoon doorpakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 08:52

Thesserd schreef:

Denk dat dat de enige juiste verwoording is; -O-

Ieder topic lijkt hetzelfde te verlopen; grote ongelukken, hij heeft dit niet, de dierenarts komt morgen, de dierenarts dient 'm dit morgen toe, we gaan morgen wat anders proberen....

TS.. Als je een aanbod krijgt van een bokker die zulke zakjes op wil sturen; waarom neem je dat dan niet aan? Wachten op de dierenarts heeft duidelijk geen nut. Eerst zou de DA het spul bestellen, dat werd een dag later, weer een dag later maar je paard is er de dupe van. Ook het 'paard verhuizen' komt geloof ik al in meerdere topics aan bod maar puntje bij paaltje staat 't paard er nog steeds redelijk moedeloos bij zo.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:29

TS complimenten hoe je in het topic omgaat met iedereen.
Hoe duidelijk je bent met uitleggen.

Echt je doet je uiterste best.
Wat mogelijk is voor een 16 jarige die ook afhankelijk is van haar ouders.

@Gast3289 het wederom aanhalen van oude topics
En wederom verwijzen naar hoe het iedere keer loopt is nou niet bepaald een aanvulling in het topic.
Misschien moet je eens proberen te lezen wat ze wel heeft geprobeerd.
En te lezen dat ze haar moeder helaas niet achter haar heeft staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:36

ponyparadijs; Maar dit is niet iets wat van afgelopen week ineens is op komen zetten; dit dier kwakkelt al hoe lang met het ene ellendige wondje na de andere? Dan rilt ie weer van de kou, dan kan weer de vraag waarom het niet goed met 'm gaat. En ja, ze heeft een hoop geprobeerd maar ik vind het ook van de zotten dat een moeder zich niet verdiept in de huisdieren die zij (of een ander) aanschaft voor haar kinderen. Dus ja, ik probeer absoluut te lezen wat ze wel heeft gedaan maar heel eerlijk; daar heeft het paard nu geen boodschap aan....

Ik snap dat de TS niet voor ieder wissewasje naar de kliniek kan met 't dier, maar met zulke problemen had ik toch mooi een beroep gedaan op wie dan ook om het dier te laten vervoeren; nog altijd goedkoper dan iedere dag de dierenarts laten langskomen met een zoethoudertje. Biedt voor TS wellicht ook wat rust; als 16 jarige naar school, werken, én om 10 uur 's avonds en meerdere keren per dag bij je paard moeten kijken lijkt me ook niet echt goed voor je (school)werk.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:18

Ook al is TS minderjarig dat betekend natuurlijk niet dat ze geen verantwoordelijkheden heeft. Er worden TS diverse voorstellen gedaan die ze wel zelfstandig kan uitvoeren. Ik begrijp niet waarom er niet in ieder geval een poging wordt gedaan om het paard wat verlichting te geven. Het is ook voor een 16 jarige prima mogelijk om op het aanbod van Shirley in te gaan, zij valt me hier op bokt altijd positief op als een warme persoonlijkheid die altijd probeert te helpen en voor mensen klaarstaat. Ik ben er dus van overtuigd dat de hulp die zijn aanbied oprecht is en als ik de TS was zou ik die in ieder geval met beide handen aangrijpen.
Verder worden hier diverse suggesties gedaan voor vrij verkrijgbare middelen die de maag in ieder geval kunnen ondersteunen, aangezien TS aangeeft een baantje te hebben zou ze deze middelen prima zelf aan kunnen schaffen.
Ik ben het er mee eens dat TS volwassen reageert in haar posts maar aan alleen mooie woorden op internet heeft het paard helaas niet zoveel, TS zou ook in haar handelen naar haar paard toe deze volwassen kant moeten laten zien en zo werkelijk alles wat in haar macht is moeten doen om haar paard te helpen.
TS ik hoop dat je jezelf bij elkaar kunt rapen alle hulp en tips werkelijk ter harte kunt nemen en echt tot het uiterste voor je paard kunt knokken, dat verdient hij. Sterkte ermee.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 11:02

ik ben in het bod van Shirley in gegaan, daar hebben we het over via de prive berichten.
Hij gaat komende dagen om, voordat hij naar buiten mag is hij om gezet naar een andere plek, waar hij langzaam op rust kan komen en kan herstellen van zijn problemen, komende halfjaar rustig aandoen, zodat Othello eindelijk paard kan worden en juist op gewicht, fatsoenlijke wei met onbeperkt hooi met een maatje en een schuilstal, deken om en zo mag hij er bij lopen.
ik zet straks een foto van de weide erop,

acanthus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:07

Petje af meid! Het is niet makkelijk geweest allemaal en dit klinkt goed. Het zal jou vast ook meer rust gaan geven straks.
Beterschap met je vent!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:09

othelloster schreef:
ik ben in het bod van Shirley in gegaan, daar hebben we het over via de prive berichten.
Hij gaat komende dagen om, voordat hij naar buiten mag is hij om gezet naar een andere plek, waar hij langzaam op rust kan komen en kan herstellen van zijn problemen, komende halfjaar rustig aandoen, zodat Othello eindelijk paard kan worden en juist op gewicht, fatsoenlijke wei met onbeperkt hooi met een maatje en een schuilstal, deken om en zo mag hij er bij lopen.
ik zet straks een foto van de weide erop,

goed zo! *\o/*

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:16

Shalimar schreef:
Waarom laat je je niet gewoon zonder overleg met je moeder die maagbeschermers opsturen van die bokker die dat hier aangeboden heeft. Misschien kun je haar zelf in termijnen afbetalen. En gewoon geven zonder dat je moeder het weet. Jij kent hem het best, je moeder niet. Gewoon doorpakken.

Die gaan vandaag op de post.

En van afbetaling wil ik niks weten.
Die paar zakjes kan ik graag voor hem missen...

Zeker WEL vertellen dat je ze geeft om zo je moeder te overtuigen dat het helpt en hij ze echt nodig heeft.
Gaan we er tenminste vanuit DAT ze helpen!
Dat hopen we allemaal!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:23

Shirley schreef:
Shalimar schreef:

Die gaan vandaag op de post.

En van afbetaling wil ik niks weten.
Die paar zakjes kan ik graag voor hem missen...

Zeker WEL vertellen dat je ze geeft om zo je moeder te overtuigen dat het helpt en hij ze echt nodig heeft.
Gaan we er tenminste vanuit DAT ze helpen!
Dat hopen we allemaal!

Wat een lief gebaar.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 11:25

inderdaad Shirley! nogmaals heel erg bedankt! je bent een geweldig persoon! je staat voor iedereen en alles klaar! topper!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:26

Super Shirley@! <3 Ook zeker namens Othello. :j

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:32

Ik heb Shirley al vaker hele behulpzame dingen zien aanbieden. Topper!
TS, ook al ligt er weinig in jouw macht, je doet het goed hoor! Sterkte en succes met Othello!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:52

En weer bewijs je dat jij je hart echt op de goede plaats hebt zitten Shirley <3

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:04

Top dat het geregeld is!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:28

hoe is het met hem?Eet hij weer iets beter?