pien_2010 schreef:Ik schrok van het filmpje. Ik vind het er niet fijn uitzien en ook niet grappig. De oren zo naar achteren, het zowat omver lopen van jou. Nee, hij is nu pas één jaar en hij krijgt als boodschap dat hij je mag omverlopen, mag schooien om een kriebel en dat hij die nog krijgt ook.
Gauw ander gedrag aan leren, maar pas op want als hij niet blij is met de andere rolverdeling en hij gaat uithalen dan kan een trap van een één jarige toch ook hard aankomen.
Volledig mee eens. En ja, aangeven waar je jeuk hebt mag best. Ook mijn nu 2-jarige komt me wel eens vertellen dat hij het toch best fijn zou vinden als ik hem even zou kriebelen op een bepaald plekje maar die laat het echt wel uit zijn hoofd om me zo opzij te duwen en te bepalen waar ik op dat moment loop. Als hij dat bij 1 van zijn kuddegenoten zou doen, zou hij een flink probleem hebben. Ik zou hier toch wat voorzichtiger mee zijn... Stel jezelf de vraag of hij zoiets zou mogen bij zijn volwassen kuddegenoten. Zo nee, dan bij jou zeker niet. En bij jou zou hij nog voorzichtiger moeten zijn, want als mens ben je wat kwetsbaarder dan 600 kilo paard. Als hij straks een jaar of 2 is, gaat hij alle grenzen ter dicussie stellen. Dan kan dit behoorlijk vervelend gaan worden... Ik snap echt dat je het schattig vind, maar het is heel onrespectvol gedrag van je paard.
Hij loopt zelfs al voor de kar en is een schat van een paard, hij weet dus al degelijk wat wel en niet mag, ik leer hem dus niet alleen maar slechte dingen
, maar hier zullen sommige mensen het ook niet mee eens zijn