Auw! Paard op mijn tenen gestaan! :'(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:26

mirim schreef:
Even over de stalen neuzen waar iemand over rept: Geen stalen neuzen! Weet je wat die doen als een paard er zo op staat dat het staal naar binnen duwt? Ik kan je wel vertellen dat een paardenhoef vriendelijker is als een stuk staal in je tenen.

Waarschijnlijk wil niemand beweren dat de TS zich aanstelt.
Een paard op je tenen doet zeer.
Maar alles went :D Als je veel met paarden omgaat zal je het wel vaker oplopen dan je lief is ;)

Jawel hoor, ik wil dat wel beweren. TS trekt graag de aandacht naar zich toe. Getuigen zijn vele topics.
Een paard dat een stalenneus naar binnen duwt moet al heel ongelukkig kracht op het verkeerde punt zetten.

Het gaat hier om een voet die constant belast wordt. Als die intern echt iets mis had werd ie dik. Een verrokken ligamentje wordt al dik. Dan ga je me proberen wijs te maken dat je een breuk in je voet niet voelt en uiterlijk niet ziet?

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:26

Gianti schreef:
Moet hier echt speciaal topic over gemaakt worden??

precies mijn gedachte :o

UhNee

Re: AUW!!!!!! Paard op mijn TENEN gestaan! :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:29

Als je teen is gebroken word er ook niks aan gedaan behalve pijnstilling meegeven. Hopelijk trekt de pijn snel weg!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:31

Ayasha schreef:
Het gaat hier om een voet die constant belast wordt. Als die intern echt iets mis had werd ie dik. Een verrokken ligamentje wordt al dik. Dan ga je me proberen wijs te maken dat je een breuk in je voet niet voelt en uiterlijk niet ziet?

Kan wel degelijk.
Ik heb een jaar of 12 een paard van zo'n 600 kilo op mijn voet gehad. Deed zeer ja, maar ik vond het bij mezelf ook aanstelleritus en ben niet naar een huisarts geweest. Dom, want ik heb er nu nog steeds pijn aan. Ben jaren later alsnog eens bij de huisarts geweest welke zei dat mijn middenvoetsbeentje wel degelijk gebroken is geweest. Ik kan je precies aanwijzen waar ook.

TS, als je twijfelt zeker even laten kijken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:32

En hoe kan je de plek precies aanwijzen?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:32

Als de pijn de volgende dag minder is, is het waarschijnlijk niet gebroken, want in dat geval zou het juist erger worden. Dit soort ongelukjes gebeuren voortdurend als je met paarden omgaat. Je kunt ervan leren de volgende keer beter uit te kijken.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:34

Ayasha schreef:
mirim schreef:
Even over de stalen neuzen waar iemand over rept: Geen stalen neuzen! Weet je wat die doen als een paard er zo op staat dat het staal naar binnen duwt? Ik kan je wel vertellen dat een paardenhoef vriendelijker is als een stuk staal in je tenen.

Maar alles went :D Als je veel met paarden omgaat zal je het wel vaker oplopen dan je lief is ;)

Jawel hoor, ik wil dat wel beweren. TS trekt graag de aandacht naar zich toe. Getuigen zijn vele topics.
Een paard dat een stalenneus naar binnen duwt moet al heel ongelukkig kracht op het verkeerde punt zetten.

Mee eens. Als ik voor iedere keer dat een paard op mijn teen staat en het een beetje blauw is en gevoelig naar de dokter ren zou ik al wel 300x geweest moeten zijn.
Daarnaast neem ik de topics van ts altijd met een korreltje zout.

Over de stalen neuzen nog even, gewoon houten klompen aan. Die breken gewoon bij veel kracht en je hebt hooguit een blauwe plek

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 10:36

ilaan schreef:

En bedankt dames, heel aardig van jullie. Fijn dat ik het weet. -O- Laat knullie maar pijn lijden... ;(

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:37

HorseyDude schreef:
ilaan schreef:

En bedankt dames, heel aardig van jullie. Fijn dat ik het weet. -O- Laat knullie maar pijn lijden... ;(

Zelfmedelijden gaat iig niet helpen.... := Ik zou lekker een paracetamol nemen als ik jou was, komt vanzelf goed.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:38

Ayasha schreef:
mirim schreef:

Over de stalen neuzen nog even, gewoon houten klompen aan. Die breken gewoon bij veel kracht en je hebt hooguit een blauwe plek

Klopt alleen veel mensen willen die niet aan ... maar zijn ideaal

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:39

mirim schreef:

Doe mij even vijf voorbeelden waarbij dit gebeurt is, inkl de omstandigheden??

Sorry, maar dit natte-apen-verhaal slaat helemaal nergens op. Verdiep je voor de gein eens in de klassificatie van werkschoenen. NEN-EN 345 is de dwingende regelgeving hieromtrent.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:40

HorseyDude schreef:
ilaan schreef:

ja HAHA wat kunnen we anders doen . naar je toe komen en troosten ?

verder zou ik gewoon koelen . en anders als je het echt niet vertrouwd naar de huisarts gaan

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:40

ikke schreef:

Sorry, maar dit natte-apen-verhaal slaat helemaal nergens op. Verdiep je voor de gein eens in de klassificatie van werkschoenen. NEN-EN 345 is de dwingende regelgeving hieromtrent.

_/-\o_
Ik denk zomaar dat bedrijven stalen neuzen niet zouden verplichten als de kans op afgesneden tenen zo groot zou zijn gezien het bedrijf dan een behoorlijke som mag uit betalen aan de betreffende werknemer.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:42

Ayasha schreef:
ikke schreef:

_/-\o_
Ik denk zomaar dat bedrijven stalen neuzen niet zouden verplichten als de kans op afgesneden tenen zo groot zou zijn gezien het bedrijf dan een behoorlijke som mag uit betalen aan de betreffende werknemer.

Ja maar Bokkers hebben superpaarden; die wegen drie keer zoveel als een Shire en hebben de krachten van een bovenmaatse graafmachine in hun voeten }:)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:43

HorseyDude schreef:
ilaan schreef:

Precies hierom dus :+
Je kunt toch zelf wel bedenken wat je moet doen, je profiel verteld dat je 40 bent. Dan hoef je echt geen topic aan te maken over een paard wat op je teen heeft gestaan en van iemand van jouw leeftijd verwacht ik toch wat meer volwassen reacties.

Je hebt door je topics en reacties zelf je imago bepaald denk ik zo.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:44

Ikke; Je zou het haast gaan denken. Ik ben toch al een paar keer blij geweest met mijn stalen neuzen als die suffe knol met voor-ijzers zijn edele voetje bovenop dat van mij zette. Tot nog toe geen tenen kwijt geraakt in elk geval.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:50

Biebz schreef:
Jilletje schreef:
Ja :+
Tuurlijk doet het pijn maar als je nog kan lopen zal het gekneusd en beurs zijn maar er zal niks gebroken zijn denk ik.

Dat je nog kan lopen wil ook niet altijd wat zeggen :+

dat is echt een feit ik heb na een zelfde ongelukje rondgelopen met 3 gebroken midden voetsbeentjesen een gebroken kleine teen, en dat kwam pas na jaren aan het licht toen mijn enkel op de foto moest!

Ik moest me ook maar vermannen ....als het na 3 maanden nog zeer deed zouden we verder kijken, nu na 20 jaar voel ik het nog dus trek je eigen plan..... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:50

HorseyDude schreef:
ilaan schreef:

Alstjeblieft zeg..

Niet zo miepen en piepen, ijs erop even koelen en t een aantal dagen aankijken hoe het gaat. Is het over een paar dagen nog niet verandert dan kan je natuurlijk naar de HA toe!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-10-15 10:53, in het totaal 2 keer bewerkt

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:51

Ik vind dat sommige reacties naar TS wel wat vriendelijker mogen.
Wat ik in eerdere topics van hem begrepen heb zit hij in een woongroep onder begeleid wonen dus ik denk dat HD (niet banketstaaf bedoeld ) niet over de verstandelijke vermogens van een 40 jarige beschikt.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:53

Dat paarden wel eens op je voet gaan staan en dat je dan een week met een dikke blauwe voet rondloopt hoort wel een beetje bij het omgaan met paarden. Dat is iedereen wel een keer (zo niet 100 keer :D) gebeurd.
Mijn 'eerste keer' was als klein meisje toen er een lompe haf op mij voet ging staan. oliebol happens. Het hoort erbij, net als vallen. Negen van de tien keer is er niks aan de hand.

Dus welkom bij de club TS! :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:53

mirim schreef:

Gewoon een kwestie van goede schoenen kopen. Ik loop jaren met stalen neuzen, hebben paarden op staan springen, auto's overheen gereden en noem maar op, maar er is niets aan de vorm van het staal veranderd hoor.
Ook niet als ze op het uiterste puntje gaan staan.

Voor ts, wen er maar aan want het zal vaker gebeuren.
Maar als je het niet vertrouwd gewoon naar de huisarts ofzo gaan om er naar te laten kijken.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:54

Ik ga mee met leestmee, sommige reacties mogen écht wel wat vriendelijker.

TS, als de pijn al minder wordt denk ik niet dat het gebroken is en je je zorgen hoeft te maken. Maar je kan voor de zekerheid natuurlijk altijd even de huisarts bellen. :)

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 11:00

Voortaan gewoon leger kistjes aan doen naar stal, TS +:)+ Die beschermen de teentjes wel :j
Klompen werken ook, maar met een hoge wreef kom je daar vaak niet in :(

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 11:01

UhNee schreef:
Als je teen is gebroken word er ook niks aan gedaan behalve pijnstilling meegeven. Hopelijk trekt de pijn snel weg!

Ligt eraan waar je teen gebroken is, topje wordt idd niks aan gedaan, maar lager toch tape of zelfs gips ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 11:03

Ts, als je knollie zonder bouwvergunning een treetje hoger is gaan staan ga je gewoon even naar de huisarts of anders de HAP }>
Een topic openen met de vraag wat moet ik doen levert gegarandeerd commentaar op.