Natalie36 schreef:Arm arm arm paard! Beestje heeft geen idee wat hem overkomen is.
Praat eens met je vriendin, wat vind zij ervan en gebeurd dit vaker op die manege. En wat wilde de instructrice bereiken? Ik snap er in ieder geval niets van.
Praktisch vind ik dat de eigenaar van het paard hiervan op de hoogte gesteld moet worden. Denk er wel aan dat mocht dit vaker gebeurd zijn en je vriendin heeft dit voor de eigenaar verzwegen ze zeer waarschijnlijk haar bijrijpaard kwijt is. Ik zou dit als eigenaar namelijk niet pikken.
Daarnaast hoeft ook niemand het te proberen mijn paard of mijn bijrijpaard zo te slaan! Ze zijn beiden keurig opgevoed maar paarden slaan soms naar elkaar. Daar zijn het paarden voor.
Nou TS is 14, ik denk dat haar vriendin dat ook wel zal zijn. Niet alle kinderen durven dan tegen een instructrice in te gaan zeker als er niemand anders ook geen volwassene iets van zegt en je op een pony van iemand anders rijd die daar wel gestald staat (begrijp ik uit de beschrijving). Tuurlijk ik als volwassene had die "instructrice" d'r huid vol gescholden en m'n paard daar van stal weggehaald, zijn ze helemaal gek! Een paard op z'n hoofd slaan met een zweep
.Maar ik snap dat een meisje van 14 dat niet durft, maar als het mijn pony zou zijn waar je vriendin op reed zou ik het heel fijn vinden als jullie eerlijk zeggen wat er in die les is gebeurt. Dan kan de eigenaar zelf beslissen wat hierna gebeurt (blijft die pony op die stal, andere instructrice). Ga eventueel met je vriendin mee om het te vertellen, samen sta je sterker. Misschien durft je vriendin het niet aan de eigenaar van de pony te vertellen omdat ze zich schaamt of verantwoordelijk voelt dat ze idd niet gelijk tegen de instructrice in is gegaan maar het heeft laten gebeuren en daar achteraf spijt van heeft. Maar vertel het sowieso aan de eigenaar van de pony!
Als jullie niks doen en dit gaat zo door heeft de eigenaresse dalijk een pony met trauma's en gaat die pony weg omdat hij gevaarlijk of onhandelbaar is. Eigenaresse niet blij, jullie/je vriendin niet blij en pony verziekt...
. Vond het wel hilarisch... Vervolgens komt de manege eigenaar mij helpen, maar alsnog lukte het niet. Paard maakte zulke ontwijkingsmanouvres... Manege eigenaar zegt dat hij hem wel even een lesje zal leren... Loopt met het paard de bak uit naar buiten en pakt onderweg een zweep op... Ik stond verbouwereerd middenin de bak hem na te kijken.. Je hoorde gewoon de zweepslagen binnen... En het gevloek van de manegeigenaar.. Maar iedereen, dus 15 lesklanten en diens aanwezige ouders en andere extra mensen, vonden het heel normaal. Moesten er zelfs om lachen. Ik wist gewoon echt niet wat ik ermee aan moest. Manege eigenaar komt terug met de pony en zegt "Nu moet het wel lukken." Ik blijf naar hem staren en toen naar de pony, die inderdaad de zweepslagen afgedrukt op de vacht had. Ik heb gezegd dat het niet meer hoefde en ben omgedraaid en weg gelopen. Daarna naar buiten gegaan en mijn vader gebeld om me op te halen. Ben er nooit weer geweest. Als ik er aan terug denk had ik graag gewild dat ik meer had gezegd, maar dat kon ik toen gewoon niet. Was te geschokt.
Maar ik zou het wel zeggen tegen de eigenaar van de pony. Die heeft het recht te weten wat er met haar pony gebeurd.. En voor de rest, ik zou een andere manege zoeken.. Dit is blijkbaar niet een manege die eerlijk is naar het paard.. En jij bent dat denk ik wel