Belthazar (v. Gribaldi) gaat vooruit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GerenGer

Re: Belthazar (v. Gribaldi) gaat vooruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:22

Gaaf paard! Die heb je goed aan het lopen hoor.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:24

Ik vind het er heel goed uitzien!

debberley83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:38

Flinke bewegingen zeg, heel mooi. Alleen maar respect voor iemand die het meer tijd wil geven tot het nog meer is bevestigd voor zij op wedstrijd gaat. En lekker blijven posten natuurlijk. Succes!

simo0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:45

sigrid1182 schreef:
Ik bedoel dat de achterhoef naast de voorhoef gezet word, dat is een foute beweging.

[ [url=m/flv5uV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niemand die dit ziet?

Een achterhoef komt op grond, dan moet de voorhoef al lang weg zijn.

En hals strekken zoals t hoort...? Zon eind achter de loodlijn, als je t correct doet zie t er niet zo uit.

En je spoor in een paard porren dat hoort zo?

Je kan elk paard zonder spoort rijden, als je met correct been rijd, maar dat ie ik hier niet, en spoor en zweep vind ik veel teveel van t goede.

Maar jullie houden er blijkbaar allemaal van en zien dus afwijkend rijden en bewegen niet.

En nou ligt t allemaal aan mij....

Ik wist dat ik met mijn reactie zulke reacties zou krijgen....

En wat dan nog? Foto's zijn nog altijd een momentopname, je hebt geen idee wat er daadwerkelijk gebeurt. Maar speculeren van foto's is nou eenmaal makkelijker.

Lekkere bok heb je daar hoor! _/-\o_

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:46

sigrid1182 schreef:
Ik bedoel dat de achterhoef naast de voorhoef gezet word, dat is een foute beweging.

[ [url=m/flv5uV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niemand die dit ziet?

Een achterhoef komt op grond, dan moet de voorhoef al lang weg zijn.

En hals strekken zoals t hoort...? Zon eind achter de loodlijn, als je t correct doet zie t er niet zo uit.

En je spoor in een paard porren dat hoort zo?

Je kan elk paard zonder spoort rijden, als je met correct been rijd, maar dat ie ik hier niet, en spoor en zweep vind ik veel teveel van t goede.

Maar jullie houden er blijkbaar allemaal van en zien dus afwijkend rijden en bewegen niet.

En nou ligt t allemaal aan mij....

Ik wist dat ik met mijn reactie zulke reacties zou krijgen....

Ik begrijp niet waarom je zo ontzettend negatief en kritisch bent op een combinatie die trainings(!)momenten plaatst, terwijl zij zelf al aangeeft het nog niet perfect te vinden. In een training mogen dingen soms niet 100% gaan. Daar is het een training voor.

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:56

Wauw wat een ontzettend mooi dier! Hoeft geen strik omheen,
Hij lijkt van voren nog wel erg strak gereden te zijn!
Maar oefening baart kunst haha.

Hoe groot is ie?

HorseB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:02

Wat een super leuk paard wauw!! Vind dat je hem netjes en vriendelijk rijd, natuurlijk gaat het niet 100% maar als het al perfect zou zijn zou je geen doel meer hebben toch. Lekker zo verder gaan en dan komen jullie er echt wel.

Nikkylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:37

Nounounou.. wat een fel gedoe.

Sigrid merkt alleen een aantal dingen op, die volgens haar op de foto misgaan. Of TS er
wat mee doet is aan haar. Jullie hoeven haar niet aan te vallen om het feit dat ze haar mening geeft.
Als dit een HAW topic was geweest hadden er meer mensen zo gereageerd.

Fel paard heb je onder je kont! Als hij wat meer aan elkaar is, zit er zeker veel potentie in.
De impuls is er in ieder geval al ;).

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:58

mooie vos!
Heel mooi in het voorbeen en mooi in de oprichting, ga zo door!

debra_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 12:07

mooi dier! gaat zeker goed komen :)

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 12:44

sigrid1182 schreef:
Ik vind t niet zo mooi als een paard, het achterbeen naast het voorbeen neerzet en t voorbeen niet weg is...gelijk 1e foto al, dit vind ik een foute beweging. En later op foto weer.

En met sporen en zweep, en dan heb ik t idee dat je paard nog niet zo scherp is. Of dat je em afstompt, want ik zie ook foto dat je met spoor in je paard drukt. En dat ie daarom zo loperig is.
Of zou niet verbaasd zijn, dat ie zich van achter zo sterk en snel maakt, de voorbenen t niet aan kunnen.
En bij de m drs geen zweep meer, dus die zou ik in training en bij fotos maar weg laten...is ook stuk handiger voor je nagevelijkheid. En zweep altijd aan binnenzijde dacht ik...

Voor mij fotos waar de basis niet voor elkaar is, en zou amazone de fout bij zichzelf moeten zoeken. Want ik zie rijtechnisch nog wel verbeterpunten.

Laatste foto...paard zakt hals, maar loopt dik achter de loodlijn.....kan ie wel goed halsstrekken? Hals langermaken en neusje net voor loodlijn op kniehoogte?

Succes!

Leuk topic, veel succes samen. Goede tips ts. LET OP je takt.

kelly_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:11

Ziet er goed uit!

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 17:20

Wat een beenwerk! :oo Knap paard! <3

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:46

Gaaf paard heb je zeg!!
Heel veel plezier en succes verder!

(Ik ben gaan bootcampen voor betere conditie/buikspieren) hierdoor kon ik m'n paard beter uitzitten, dat scheelde echt enorm! En zorg dat ie mooi rond in hals en los in de rug blijft dat scheelt ook.
Heb ook een tijdje 1 tikkie langzamer gereden, toen ik t beter uit kon zitten weer terug ietsjes voorwaartser gaan rijden en wat schakelen hierin.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 19:36

Wat een boel reacties!

MariekeS, ik moet hem sowieso M1 starten, maar wil eigenlijk liever doortrainen en gelijk Z starten met hem. Veel fijner 20x60 met zo'n groot paard.

Lillian__, je slaat de spijker op zijn kop. Ik heb veel rugproblemen gehad, gaat nu beter maar het gaat nog niet altijd even makkelijk. Buikspieren zijn heel belangrijk, maar heel lastig, ik schijn ze bijna niet te bezitten ;)

sigrid1182, ik ben het niet met je eens. Hij loopt hier in een wending, dus buigt zich, zet achterbeen onder de massa, en ik was vooruit aan het schakelen. Ik ben blij dat hij van achteren wat doet, is namelijk niet altijd even makkelijk voor hem.
Ik zeg nergens dat hij al zo super aan het been is, of dat hij scherp is. Loperig is hij absoluut niet.
Het is ook, zoals bij iedereen, een work in progress. Maar om te zeggen dat de basis niet in orde is en ik fouten bij mezelf moet zoeken, snap ik niet helemaal waar je dat vandaan haalt. Basiswerk blijft heel belangrijk, maar om nou te zeggen dat de basis niet in orde is..

Elisa2, ik zal eens vragen of iemand volgende week tijdens de les een stukje kan filmen.

bigone, dat klopt zeker! Het ziet er allemaal spectaculair uit, maar er mist nog een boel afwerking en het moet nog veel constanter. Een groot paard, met grote bewegingen, sluiten vergt ook voor het paard, veel training, hij moet nog veel sterker worden. Hij moet leren ook in zijn verzameling scherp te blijven en een mooi ritme te behouden.

venivedivici, strak vertekent denk ik wel wat op de foto's, hij is juist veelal erg licht in de hand. Wel is hij soms nog wat zoekerig, misschien is dat wat je ziet?
Hij is een dikke 1.76m dus iedere keer weer een aardige klim ;)

marjotje82, langzamer wil ik hem eigenlijk niet rijden. Ik schakel heel veel in mijn training om hem scherp te houden/krijgen en sterker te maken. Van zichzelf is het eigenlijk een beetje een trage ;)
Maar eens flink aan mijn eigen conditie en spieren werken is helemaal geen gek idee!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 19:30

Ts bekend probleem ik rij nu wat regelmatiger met barebackpad en dan gewoon lichtrijden (zonder beugels natuurlijk) en dat helpt al een stukje.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 19:42

Wauw, pracht dier en ook met een heerlijk actief achterbeen. Dat zie ik graag. Veel succes met hem, ts, en vaker foto's posten <3 Ik zie hem in ieder geval graag.

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:11

Geeft een fijn beeld ts!
Heb zelf ook een lange jan, en is inderdaad lastig bij elkaar te krijgen en uit te zitten, hihi!
Vind het beeld er fijn uitzien, en tuurlijk is er werk aan maar dat geef je zelf al aan, als ik dan naar de mijne kijk, waarmee ik les bij grand prix ruiter, dan proberen we ook achter er onder te krijgen door tempowisselingen en het scherp aan je been maken, ik geloof wel dat je goed bezig bent! En met het halsstrekken zien we allemaal toch wel dat dit op een moment is wanneer hij zijn voorbeen net op de grond plaatst tuurlijk komt zijn neusje dan wat meer naar zijn borst, maar dat zal de volgende pas dus alweer geheel anders eruit zien! Ik zou lekker zo doorgaan!!! Erg leuke combinatie!!! Enne ook ik ben benieuwd naar een filmpje!!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:21

Fijn paard, mooie combinatie. Ik heb het gevoel dat het paard net iets meer over de rug naar de hand toe gereden mag worden. Dan wordt het paard over de benen net even correcter en kan je de draf ook beter uitzitten. Succes, het ziet er veelbelovend uit verder!

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 17:41

Gaaf paard is het toch , deze was eerst van Shanna toch?.
Leuk om jullie terug te zien hier . :D