Wat vinden jullie partners van paarden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ejikas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:24

Nymeria schreef:
Mijn vriend heeft zelf niets met paarden, maar vind het vooral heel leuk dat ik het zo leuk vind. Hij komt geregeld kijken op stal en gaat ook met me mee op wedstrijd, waar die gerust een rondje met mijn pony loopt en helpt waar nodig :)

Wat heb jij een prachtige fjord zeg! <3

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:25

Mijn vriend vind het zielig. Het rijden enzo, is een paard niet voor gemaakt. Ik heb hem inmiddels zover dat ik wel mag rijden omdat ik mn paard niet zoveel in de weg zit. Hij vind paarden wel heel leuk en denkt ook goed mee.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:25

Dit is ook de reden dat ik een vriendin wil die ook in de paardensport zit. :Y)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:30

Je vriendin heeft gelijk maar als je jouw argumenten en die van haar samenvoegt heb je een perfecte balans! :D

Mijn vriend vindt het allemaal prima, steunt me erin, herinnert zich soms zelfs wat ik verteld heb over mijn paard. Hij heeft weer andere passie's waar ik niks mee heb maar hem daarin ook steun. En soms heeft hij hele nuchtere argumenten over paardendingen die ik liever niet hoor maar wel waar zijn 8-)

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:31

Mijn vriend vind die paarden maar niets..
- ze stinken, als ik paardlief gekust heb en ik kus hem bij thuiskomt " proeft " hij paard :')
- ik heb een fulltime baan, savonds ga ik naar paardlief.. " moet je nou alweer naar die knol ? "
- als ik gelanceerd word kan ik maar beter stoppen, het word nog eens mijn dood..
- etc etc etc......... hahaha

MAAR hij vind het ook mooi dat ik een passie heb. In het begim van onze relatie ging hij weleens mee, heeft ook een paar keer gereden. Maar snappen zal hij het nooit..

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:32

Mijn vriend is boer. En dan bedoel ik echt zo'n grote, brede Zeeuwse boer, met accent en al, en hij ziet er voor degenen die hem niet kennen uit als een supergespierde sjagerijn waar je geen ruzie mee wil..
Maar op het moment dat hij bij mijn paarden is, praat hij standaard met en hoog babystemmetje, mag ik alleen zonder zadel en zonder bit rijden want "anders doe ik haar pijn" en stond hij het hardst te brullen toen ik mijn kleinere pony in moest laten slapen.. Wat is het eigenlijk een poepie <3

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:34

Mijn vriend wist waar hij aan begon.. Heb hem gezegd dat ik een paard heb en dat dat veel tijd/geld kost. Totdat ik mijn sport merrie verkocht en er over nadacht geen recreatie paard te kopen... Op een gegeven moment zei hij tegen mij: Wanneer gaan we paarden kijken? Ik word gek van je... Jij en geen paard is geen optie.. We zijn samen op zoek gegaan naar een geschikt paard(hij heeft er de ballen verstand van maar keek vooral op welk paard ik weer lachte) Zo gezegd zo gedaan, mijn knappe spanjaard staat lekker op stal en hij is er helemaal weg van. Als ik niet kan ivm werk dan gaat hij... Hij gaat mee op concours(als we af en toe gaan), hij noemt zichzelf gnoom hihi.. Hij leest alleen niet voor. Hij koppelt de trailer aan, rijd daarmee, gaat mee naar les(en hij krijgt tips van mn instructrice waar hij thuis op met letten, dus hij staat thuis me les te geven hihi), hij zet hem zelfs voor mij in de trailer en haalt hem uit de wei... Erger nog als hij de wei in loopt komen alle paarden en bij mij lopen ze eerst weg.
Kortom ik heb het enorm getroffen met mn lief!

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:39

Mijn vriend is een beetje bang, maar helpt wel met voeren/mesten. Binnenzetten daarentegen heeft nog wat oefening nodig haha.
Hij snapt trouwens ook niet dat je zoveel geld in een paard kan stoppen, tja.. :+

jolmer20

Re: Wat vinden jullie partners van paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:44

[ITP] Vriendlief en pony, gevaarlijk....
Mijn vriend vindt ze geweldig! :D

Gelukkig heb ik het getroffen.
Hij wilde graag leren rijden toen hij me leerde kennen. Een vriend van m had al paarden en zo leerde hij ermee kennis maken.
Gelukkig heeft mijn vriend intussen dezelfde droom, de paarden aan huis :)

Leuk om te lezen dat er nog veel partners wel helpen, ookal is t niks voor hun.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:46

mijn lief vind ze wel leuke beesten.
hij vraagt wel vaak hoe het met d'r gaat :D

het minderleuke.. dat het zoveel tijd in beslag neemt en ze meestal op de eerste plaats komt *D

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:47

Mijn vriend vind ze wel leuk opzich.
Zolang hij er niet te veel heen hoeft. Gelukkig sta ik op een stal waar het altijd gezellig is. Regelmatig een biertje genuttigd word of een feestje is.

Het is en blijft mijn hobbie. En hij vraagt altijd hoe het met mn pony is en luisterd wel als ik ellenlange verhalen vertel haha. Dus ben allang blij :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:49

Mijn vriend gaat elke keer mee :D Sinds dit jaar neemt hij ook lessen. Hij vindt het allemaal super leuk *\o/*
Ben een enorme bofkont, m'n ex ging 1x per jaar mee en dan alleen maar mopperen en kijken. M'n vriend poetst, mest, knuffelt, rijdt. Perfect :)) Hij is ook altijd enorm trots als ik dan lekker gereden heb.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:54

Nou ik heb al 2 paarden dus wou mijn vriend mij dan moest hij de paarden ook voor lief nemen.
Hij vind ze wel leuk en als we naar de paarden gaat wil hij dol graag een van de paarden mee nemen aan de hand. Poetsen is hij niet zo fanatiek in maar aaien, knuffelen en mee lopen is dan wel weer leuk. Ook fietst hij elke keer trouw mee op buitenrit. Soms zelfs met pony :D *\o/*

Afbeelding

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:59

Mijn vriend vind er echt geen zak aan, en gaat ook nooit mee. Ik sta op het punt om vanleasepaard naar eigen paard te gaan en ik vermoed dat ie best nog wel eens mee kan gaan. Hij heeft gelukkig zelf ook een tijdrovende dure hobby, dat scheelt. Vind ik heerlijk, we kunnen elkaar lekker ons gang laten gaan Financien zijn bij ons geen probleem, we hebben allebei een goede baan. Ik betaal mijn paard zelf van mijn eigen inkomsten, hij betaalt zijn hobby van de zijne. Ideaal.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:11

Vriendlief vindt het een grappig diertje. Maar hierna mag ik er geen meer, kost zoveel!

Ook al komen alle kosten van haar uit mijn portemonnee. Maar lief dat hij zo meeleeft over mijn geld. :')

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:17

Mariska_3 schreef:
Mijn partner heeft er op zich niks mee maar ziet dat wij, mijn dochters en ik, er veel plezier aan beleven. Dus helpt hij met binnen zetten, rijd hij zo nodig de trailer en heeft 2 weken geleden op zijn vrije zondag ons paard verhuist. Dochters konden niet helpen en dus hebben we t gezellig samen gedaan. Hij steunt mij en helpt waar nodig en paard krijgt tussendoor gewoon een aai of een snoepje!

Zo gaat t bij de mijne ook. Vindt het prima dat mijn dochter en ik er plezier aan beleven. Is voor hem ook een financieel offer want omdat we een paard hebben schiet vakantie er nog wel eens bij in. Gaat ook mee op wedstrijd en een aai en een snoepje doet ie ook. De lieverd!
Hij heeft ooit ook geprobeerd om te rijden (omdat zon strandritje hem wel wat leek :D :D ), maar na een x de bak slepen heeft hij besloten dat het toch niet zo zn ding was. :+

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:17

Mijn vriend vind het leuk dat ik het leuk vind maar voor hem hoeft het niet. Hij laat me wel vrij en accepteert het en weet dat ik er niet vrolijker van wordt als ik geen paard meer zou hebben.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:18

dat ik twee paarden heb en een ezel die ervoor moet dokken... ;)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:21

Knert schreef:
dat ik twee paarden heb en een ezel die ervoor moet dokken... ;)

:D :D :D :D :D :D :D

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:23

Paarden zijn stom. Maar Django is leuk, want die heeft karakter.

Django en vriendlief zijn inmiddels dikke maatjes _O-

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:28

Mijn vriend heeft niks met paarden.
Ik moet dus ook niet verwachten dat hij mee gaat.
Maar hij gunt het me wel.
En daar gaat het om.
Ieder z'n eigen hobby

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:28

Hier al 9 jaar samen en de keren dat hij met mij mee is geweest is op 2 handen te tellen. Hij vind het echt helemaal niks en al snel te groot en is er dus stiekem ook wat bang van. Ook is hij van het type: een nieuwe deken? Heb je er niet genoeg?! Muesli bij kopen? Zit dat niet bij die dure stallen bij? Ach leven en laten leven doen we aan. Zijn samen maar houden wel onze eigen dingen gelukkig

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:36

Selina schreef:
Mijn vriend gaat elke keer mee :D Sinds dit jaar neemt hij ook lessen. Hij vindt het allemaal super leuk *\o/*
Ben een enorme bofkont, m'n ex ging 1x per jaar mee en dan alleen maar mopperen en kijken. M'n vriend poetst, mest, knuffelt, rijdt. Perfect :)) Hij is ook altijd enorm trots als ik dan lekker gereden heb.

:') :') :')

Mijn vriend was eerst ontzettend bang voor mijn paarden, maar stiekem vind hij ze steeds leuker worden. In het begin stond hij 10 meter verderop als ik er mee langs liep, maar ondertussen wil hij ze zelf 'uitlaten' :+
Hij vind het steeds leuker worden, heeft ook al een paar keer gereden ondertussen. En hij helpt me altijd met voeren, uitmesten, enzovoorts. Dus ik heb niet te klagen ;)

NoLimit_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:50

Ik ben nu ruim 2 jaar samen en wonen sinds januari bij elkaar. Ponylief deel ik nog met mijn moeder die al redelijk lange tijd niet meer in staat is om te rijden maar nog wel de kosten draagt :Y)

De uitspraak "moet je alweer naar dat paard?" Heb ik al meer dan genoeg gehoord := Hij is dan ook erg blij dat ik nu mijn nichtje als verzorgster heb die hem 2 a 3x pw doet.

In het begin ging hij nog weleens mee maar dan alleen als het niet te lang ging duren, als ik 15 minuten reed was hij er al klaar mee dus meestal alleen met binnenhalen vraag ik hem mee omdat ik anders mn gang niet kan gaan.
Hij vindt het wel leuk om te poetsen en als hij meegaat wordt mijn pony gelijk vetgemest en vergeet ie zn manieren want vriendlief betekent eten Y)(^) hij heeft er denk ik 3x op gezeten in het eerste jaar en daarna niet meer

Als ik thuiskom van stal wordt ik wel direct doorgestuurd naar de douche omdat ik "stink" (paard staat tegenover kalfjes)

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:54

Deze foto zegt genoeg! *\o/* *\o/*
Afbeelding

Ik heb heel erg geluk dat mijn vriend ook van dieren houd. Paarden vind hij "wel" leuk en gaat ook wel eens mee. Sinds 1 maandje hebben we 2 veulens waarvan eentje min of meer voor hem, hij gaat dr af en toe lekker poetsen of mee wandelen