paard kopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:40

hjorse schreef:
uhm 400 lijkt me een beetje overdreven hè ik heb nu ook een paard maar dat is een oud paard en dat kost echt geen 400 euro in de maand

Per maand
Stalling: 370
Muesli: 20
Hoefsmid: 60
Enting: 5 (60/12)
Lessen: 30 (2x per maand)
Verzekering: 60
=545
Verder nog je harnachement, het paard zelf, dekens, poetsspullen etc. En niet omdat je het zo graag wilt kopen, maar omdat het kapot gaat, vervangen moet worden of niet meer past..

Selina

Re: paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:42

Celien, jouw situatie is natuurlijk niet altijd van toepassing. Er is ook stalling van 150-200 euro en als TS aangeeft al een paard te hebben dan weet ze prima de kosten.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:43

Dan nog, niet zeggen dat het overdreven is. In deze regio is het namelijk niet overdreven ;) trek er dan maar 100,- vanaf en kan je nog zelf buiten zetten/voeren/mesten..

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:45

Het is inderdaad wat moeilijk om te bepalen welk ras/type geschikt zou zijn. Je geeft niet heel erg veel info :) Een groot, zwart paard kan een Fries zijn, maar ook een kwpn-er.
En wat vind je leuk om uiteindelijk te gaan doen: dressuur, springen, mennen, eventing? Dat is wel belangrijk om te weten, want dit bepaalt deels het type paard dat je uiteindelijk koopt.
Moet 'ie braaf zijn, of mag ie ook wel een beetje stouter zijn op stal. Mag hij een stalgebrek hebben waar hij verder niet veel last van heeft (als je hem toch niet voor de handel hebt). Dit bepaalt ook de prijs.

En vind je je oude paard niet leuk? Misschien kun je een jongere variant van je oude paard vinden :)

Je reageert wel een beetje kortaf op mensen die je proberen te helpen. Bedoel je dat ook zo?

hjorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 16:40

ilse86 schreef:
Het is inderdaad wat moeilijk om te bepalen welk ras/type geschikt zou zijn. Je geeft niet heel erg veel info :) Een groot, zwart paard kan een Fries zijn, maar ook een kwpn-er.
En wat vind je leuk om uiteindelijk te gaan doen: dressuur, springen, mennen, eventing? Dat is wel belangrijk om te weten, want dit bepaalt deels het type paard dat je uiteindelijk koopt.
Moet 'ie braaf zijn, of mag ie ook wel een beetje stouter zijn op stal. Mag hij een stalgebrek hebben waar hij verder niet veel last van heeft (als je hem toch niet voor de handel hebt). Dit bepaalt ook de prijs.

En vind je je oude paard niet leuk? Misschien kun je een jongere variant van je oude paard vinden :)

Je reageert wel een beetje kortaf op mensen die je proberen te helpen. Bedoel je dat ook zo?

bedoel het niet zo alleen sommige mensen doen een beetje als of ik achterlijk ben en me oude paardje is nog super leuk hoor alleen wil graag verder

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 19:32

hjorse schreef:
ja maar dat vraag ik ook niet ik vraag wat voor een jullie bij mij vinden passen

Ik denk dat het er niet om gaat wat Bokt bij jou vind passen, maar wat jezelf vindt dat het beste bij je past. Wij kennen je niet, je geeft weinig informatie over wat je nou echt wil, en je komt inderdaad redelijk kinderlijk over. Is niet erg - niet als kritiek bedoeld! - maar het is voor ons dan moeilijk om je een antwoord te geven waar je echt wat aan hebt.

Ik zou zeggen: volg je hart. Denk eens terug aan alle paarden die je gereden / verzorgd hebt. Op welke was je op slag verliefd? Met welke klikte het? Met welke had je moeite, en waarom? Misschien kom je er zo achter wat jouw droompaard is. En hem dan nog vinden… Succes!