Toekomst (paarden)plannen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xniieeenke

Re: Toekomst (paarden)plannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 19:49

Ben nu 13 en hoop iets met paarden & mijn VWO te kunnen!
Heb gedacht aan paardenfysio, maar weet niet of dat erg slim is > is zo iemand wel 'nodig'?
Als het niet zo is en er is iets anders moois; let's do that XD

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 19:55

Tsja als ik echt een paardendroom zou volgen, zou ik er mijn werk van maken maar ondertussen weet elke paardeneigenaar wel dat paarden alleen maar geld kosten :')

Dus wat meer realistische plannen zijn voor mij doorgaan waar ik nu mee bezig ben dus gewoon genieten van de sport, hier en daar wat wedstrijdjes meepakken. Ik zou dan wel kijken voor een paard in een hogere prijsklasse en meer faciliteiten aan huis, voornamelijk een rijbak. Voorlopig moet ik iig nog rekening houden met mijn ouders die niet zo paardengek zijn als ik

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:10

Paarden fysio/osteopathie etc. is zeker wel 'nodig' maar het lastige is om naam op te bouwen en een klantenbestand ! Je hebt nog even tijd :j

Lastig die ouders := Ben blij met een mams in de paarden! Genieten van de sport is wel het belangrijkste.

Ik werk nu als Assistent manager op een benzine station. Erg leuk werk en met een leuk team, en wisseldiensten dus meer tijd overdag voor de paarden.

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 20:26

Ja dat is wel zo makkelijk als je een hobby deelt! Ik probeer heel vaak mijn zusjes mee te slepen omdat ik niet altijd zin heb om alleen te gaan (ik ben echt een gezelligheidsdier :)) maar of ik hun daar nou echt een plezier mee doe... haha.

Hoe doen jullie dat als jullie een dag weg willen of vakantie? Of komt dat er gewoon niet van met de paarden aan huis? Want ik wil mijn paard graag op pension in de buurt hebben later zodat hun dingen voor mij uit handen kunnen nemen en ik niet zo gebonden ben als dat hij/zij aan huis zou staan. Plus dat het er dan toch echt wel 2 moeten zijn ipv 1.

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:32

lycil8 schreef:
@Maaike162 Echt een mooi beroep, heel interessant! Wat doet jou instructrice hier dan bijvoorbeeld mee? Doet ze oefeningen met je of wat moet ik me voorstellen?
Wat voor een soort paard heb ik nog niet echt een idee van, wel minimaal 160/165, warmbloed en zoals ik er nu overdenk ook het liefst een volbloed verder mag er ook wel wat pit in zitten. Mijn instructrice heeft een Trakhener merrie (zelf gefokt:)), dat is 'mijn' paardje, het andere paard is KWPN'er ruin maar wel 7/8 trakhener, de pony is ruin, Potok met Fjord maar dat is niet helemaal mijn ding (wel een leuk ding! hihi). Ik wil er dan voornamelijk recreatief mee rijden (dressuurmatig) en af en toe een wedstrijd. Ik zou ook wel wat vaker wedstrijden willen rijden (niet elke week) maar ik heb zo het idee dat qua tijd niet past later haha. Ik wil wel wat bereiken wat betreft niveau. Nu rij ik 1 a 2 x per jaar een wedstrijd op de stal in Duitsland waar de paarden staan, ik ben ook wel lid van de ruitervereniging verder niet. Het lijkt me zo leuk om dat te kunnen en ergens gericht naar toe te trainen! Wat voor een paard lease jij?

Mijn instructrice heeft best wat verschillende oefeningen. Een van de oefeningen was dat ze mij 5 x een overgang liet rijden en dan moest ik zorgen dat het paard binnen 2 seconden reageerden. Na 5 x was het 4x gelukt. Toen zei ze dat we de oefening nog een keer zouden doen, nu moest ik alleen van te voren aangeven hoe vaak ik wilde dat het ging lukken. Ik zei 5 keer (zo ambitieus als ik ben haha). Nou, van de tweede ronde lukte het maar nog geen 2x. Hiermee wilde mijn instructrice mij aantonen hoe erg faalangst je resultaten bepaald.
Verder heeft ze het direct door als ik blokkeer. Ik verstijfd dan helemaal en zet mezelf direct helemaal vast. Ze helpt me om op verschillende manieren de ontspanning weer op te zoeken en te voorkomen dat ik blokkeer.
Wat gaaf trouwens, klinken als leuke paardjes! Klinkt herkenbaar, lekker ontspannen proberen te rijden, maar toch een doel voor ogen hebben.
Ik lease twee paarden. Een stoere ruin van 13 die 1.75 hoog is. Hij kent alle oefeningen tot en met het Z. Als ik mijn benen verkeerd aanleg gaat hij amputeren of passageren ipv aangalopperen. Hij is 100% bomproof en zooo braaf! We maken ook vaak bosritjes en laatst is mijn beugelriem een keer gebroken in het bos. Ben toen zonder beugels naar huis gegaan in draf. En hij zette geen pas verkeerd. Ook lease ik nog een 25-jarige ruin. Een ontzettend boefje die overal van 'schrikt' als ik hem niet aan het werk zet. Ik rijd hem zodat hij lekker in beweging blijft, maar hij heeft zoveel energie. Hij had nooit gegaloppeerd (vorige eigenaren durfde dat niet), dus dat zijn we rustig aan het oefenen. Hij vindt het zo moeilijk, overkruist galopperen, galopswissels. Het is net een hert als hij galoppeert, maar hij is zo leuk!

churity

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:35

Ik zou ook graag een baan in de paarden willen, alleen zitten er veel risico's aan. Niet alleen de kans op werk, maar stel dat je lichamelijk vast komt te zitten dan heb je een nog groter probleem. Ik wil er zelf voor zorgen eerst een basisbaan te hebben om op 'terug te vallen' en daarna kan ik nog alle kanten op als ik wil!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:51

Achja, soms moeten we gewoon eens DAT doen wat ons gelukkig maakt. In plaats van dat wat misschien het verstandigste is.

Een paard kopen is NOOIT verstandig. Ze kosten veel geld, tijd en energie. Ze leveren echt nooit meer op dan jij erin hebt geinvesteerd(tenzij je edward gal heet en dan nog betwijfel ik het winstpercentage).

Ik heb op mijn 22e (vorig jaar maart) mijn eerste paard gekocht. Zal al 16 jaar in 'het vak'. Studeer (des tijds 3e jaar), baan, en liep stage.
Dus ik heb toen een veulen gekocht. Dit heb ik bewust gedaan omdat ik (omdat ik stage liep) niet voldoende tijd had om direct na aankoop een paard op te pakken en heftig te trainen. Ook zou ik volpension wel kunnen betalen maar dan echt werkelijk niets overhouden per maand als student.
Ik kocht het paard met het idee: dit is een deel van mijn leven, en de rest van mijn leven moet om hem heen gebouwd worden. Hij groeit gewoon mee en is geen los onderdeel wat weer verwijderd kan worden zeg maar.

Hij was 11 maanden toen ik hem kocht. Inmiddels bijna 1,5 jaar. ik hoef nog minder dan een jaar te studeren voordat ik mijn 'grote mensen baan' kan gaan zoeken met bijbehorend grote mensen loon natuurlijk.. Hij kan nog 1,5 jaar in de opfok staan dus ik heb alle tijd om rustig af te studeren en een baan te zoeken. Als ik dat allemaal heb lopen kan ik hem dichterbij huis halen(Dat heb ik nu al gedaan door een opfok dichtbij te zoeken) en met hem gaan trainen. Ondertussen houd ik mijn ogen en oren open voor een eventueel stukje wei dat ik kan kopen en huren voor eigen gebruik. Mijn paard word niet blij van stallen en veel binnen staan dus zo kan ik wellicht hoge stallingskosten besparen.

Ik zit in een branche die gewoon kantooruren hanteert. 9 tot 5 en daarin kun je flexibel inplannen. vaak werk je 4 dagen ipv 5 per week. en weet je prima waar je aan toe bent. das heel fijn met een paard.
en voor de rest, ik zie wel hoeveel tijd ik heb. Elke avond ben ik gewoon thuis dus ik kan elke dag bij hem zijn dan.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 18:21

Royce die 1e zin is echt heel mooi.
Sommige mensen zeggen steeds; stel dat er geen werk in is.
Je moet gewoon doen waar je hart ligt, daar word je namelijk gelukkig van, en stel het lukt je niet, je kunt vast wel ergens helpen, desnoods ga je achter de kassa bij de jumbo, helemaal prima, totdat je weer je droom kan volgen :D

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 18:59

Wat een geweldig topic ! Ik vind het erg interessant om elkaars dromen te lezen :D

Ik zit nu in 3 HAVO en ik heb grote plannen. Ik vind het heerlijk om over mijn toekomst te fantaseren en vervolgens echt mijn best doen om het te verwezenlijken. :))

Ik wil graag mijn HAVO diploma halen en daarna gaan studeren aan de HBO en misschien zelfs doorstromen naar de universiteit. Dit graag omdat ik iets internationaals wil gaan doen. Een Paarden - Bed & Breakfast of vakantiehuisjes hebben lijkt mij geweldig. En dan de gasten kennis laten maken met paarden en de paardensport. Trektochten en lessen organiseren en een kleinschalig paardenverkoop bedrijfje op starten. ( het ultieme Heartland gevoel :') )... en ik neem wel erg veel hooi op m'n vork :') Dit allemaal zou ik graag in Canada of Amerika willen opstarten.

Trouwen met de liefde van je leven , kids krijgen en een boel dieren om je heen hebben hoort er natuurlijk ook allemaal bij. Huisje boompje beesje haha !

Nu lijkt mijn droom echt een " droom " maar dromen mag toch ? Ook al zijn ze wel erg moeilijk te bereiken :')
Laatst bijgewerkt door _Femkeeex op 02-10-15 19:03, in het totaal 2 keer bewerkt

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:01

_Femkeeex schreef:
Wat een geweldig topic ! Ik vind het erg interessant om elkaars dromen te lezen :D

Ik zit nu in 3 HAVO en ik heb grote plannen. Ik vind het heerlijk om over mijn toekomst te fantaseren en vervolgens echt mijn best doen om het te verwezenlijken. :))

Ik wil graag mijn HAVO diploma halen en daarna gaan studeren aan de HBO en misschien zelfs doorstromen naar de universiteit. Dit graag omdat ik iets internationaals wil gaan doen. Een Paarden - Bed & Breakfast of vakantiehuisjes hebben lijkt mij geweldig. En dan de gasten laten maken met paarden en de paardensport. Trektochten en lessen organiseren en een kleinschalig paardenverkoop bedrijfje op starten. Ik neem wel erg veel hooi op m'n vork :') Dit allemaal zou ik graag in Canada of Amerika willen opstarten.

Trouwen met de liefde van je leven , kids krijgen en een boel dieren om je heen hebben hoort er natuurlijk ook allemaal bij. Huisje boompje beesje haha !

Nu lijkt mijn droom echt een " droom " maar dromen mag toch ? Ook al zijn ze wel erg moeilijk te bereiken :')

AWESOME *\%/*

-

Ik zelf zou graag een baan met paarden willen, paardjes thuis, andere mensen kennis laten maken met de paardenwereld (van die sukkels die denken dat het niks is, en natuurlijk leuke nieuwe mensjes in de paardenwereld helpen!) _/-\o_

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:04

Ik wil graag paardenfysio tamdarts en instructrice in een worden <3

Maar het liefst topruiter :o

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:07

Myrthe2003 schreef:

Paardenfysio lijkt me een interessante, maar mijn grote neus gaat tandarts niet aan kunnen _O-
Mensen les geven lijkt me ook awesome, maar dan denk ik gewoon bij mij thuis, niet op een manege.
Waarom niet? Op een manege vind ik dat er te veel regels zijn, en groepslessen kom je niet veel verder mee als je alle basis en misschien iets extra's al kent, dan lijkt het me fijn om tussen de 1 en 5 personen te hebben, meer niet, liefst minder dan 3.

Topruiter is een mooie droom, maar ik denk dat het niks voor mij is, omdat veel paarden in dressuur te diep lopen en met springen oid zijn de paarden helemaal kapot voor ze oud zijn, naar mijn mening :o

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:08

xniieeenke schreef:
Myrthe2003 schreef:

Paardenfysio lijkt me een interessante, maar mijn grote neus gaat tandarts niet aan kunnen _O-
Mensen les geven lijkt me ook awesome, maar dan denk ik gewoon bij mij thuis, niet op een manege.
Waarom niet? Op een manege vind ik dat er te veel regels zijn, en groepslessen kom je niet veel verder mee als je alle basis en misschien iets extra's al kent, dan lijkt het me fijn om tussen de 1 en 5 personen te hebben, meer niet, liefst minder dan 3.

Topruiter is een mooie droom, maar ik denk dat het niks voor mij is, omdat veel paarden in dressuur te diep lopen en met springen oid zijn de paarden helemaal kapot voor ze oud zijn, naar mijn mening :o

Dat laatste ligt eraan hoe ze getraind worden maar meestal idd wel :(

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:10

Myrthe helaas wel :(
rollkur maar dan nét niet weet je wel XD
Keep dreaming laten we samen de eerste 2 worden die op een goede manier topruiter worden! :D

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:28

xniieeenke schreef:
[naam verwijderd] helaas wel :(
rollkur maar dan nét niet weet je wel XD
Keep dreaming laten we samen de eerste 2 worden die op een goede manier topruiter worden! :D

Jaaa *\o/* *\o/* *\o/*

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:32

Qua paarden is het makkelijk: als mijn pony dood is, is het voor mij klaar met de hobby. Moet wel heel gek lopen wil ik er anders over denken. Zal dan gewoon als ik zin heb eens een paard huren voor een buitenrit.

Verder: een kind baren (is op zeer korte termijn al) en een baan op niveau krijgen :P liefst over een paar jaar nog een broertje of zusje voor onze kleine erbij als het ouderschap ons goed bevalt :) en ik wil nog 'iets' met rechten doen, cursus of opleiding oid.

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 15:57

Maaike162 schreef:
Mijn instructrice heeft best wat verschillende oefeningen. Een van de oefeningen was dat ze mij 5 x een overgang liet rijden en dan moest ik zorgen dat het paard binnen 2 seconden reageerden. Na 5 x was het 4x gelukt. Toen zei ze dat we de oefening nog een keer zouden doen, nu moest ik alleen van te voren aangeven hoe vaak ik wilde dat het ging lukken. Ik zei 5 keer (zo ambitieus als ik ben haha). Nou, van de tweede ronde lukte het maar nog geen 2x. Hiermee wilde mijn instructrice mij aantonen hoe erg faalangst je resultaten bepaald.
Verder heeft ze het direct door als ik blokkeer. Ik verstijfd dan helemaal en zet mezelf direct helemaal vast. Ze helpt me om op verschillende manieren de ontspanning weer op te zoeken en te voorkomen dat ik blokkeer.
Wat gaaf trouwens, klinken als leuke paardjes! Klinkt herkenbaar, lekker ontspannen proberen te rijden, maar toch een doel voor ogen hebben.
Ik lease twee paarden. Een stoere ruin van 13 die 1.75 hoog is. Hij kent alle oefeningen tot en met het Z. Als ik mijn benen verkeerd aanleg gaat hij amputeren of passageren ipv aangalopperen. Hij is 100% bomproof en zooo braaf! We maken ook vaak bosritjes en laatst is mijn beugelriem een keer gebroken in het bos. Ben toen zonder beugels naar huis gegaan in draf. En hij zette geen pas verkeerd. Ook lease ik nog een 25-jarige ruin. Een ontzettend boefje die overal van 'schrikt' als ik hem niet aan het werk zet. Ik rijd hem zodat hij lekker in beweging blijft, maar hij heeft zoveel energie. Hij had nooit gegaloppeerd (vorige eigenaren durfde dat niet), dus dat zijn we rustig aan het oefenen. Hij vindt het zo moeilijk, overkruist galopperen, galopswissels. Het is net een hert als hij galoppeert, maar hij is zo leuk!

Oh dat klinkt zo bekent 'blokkeren', ik verspan me altijd als ik iets moeilijk vind (dat vindt ik heel vaak haha). En op zo'n moment is het juist belangrijk dat ik ontspan, vaak met het aan de teugel laten lopen... Daar is ze heel lastig in. Maar echt goed en interessant die oefeningen, dat zoiets zo veel impact heeft he?
Gaat hij amputeren als je je been verkeerd aanlegt ja? hoop ik toch niet haha. Maar ik begrijp wat je bedoelt! Net als de KWPN'er, daar heeft mijn instructrice grand prix mee gedaan, hij is wel wat stijf waardoor de passage en piaffe wat moeilijker gaan. Maar zo ver ben ik toch nog niet :+ Leuk dat je daar tegen over een heel ander paard rijdt, extra leerzaam!

@Vuurneon Denk je niet dat je het ontzettend gaat missen mocht je pony dood gaan? Veel geluk met je kindje alvast :o Wat dapper dat je daarna nog weer wilt studeren, dat zou ik niet meer kunnen/willen denk ik.

@Myrthe2003 Heel ambitieus haha

@_Femkeeex Ik vind het ook heel leuk om te horen wat iedereen zoal van plan is of in gedachten heeft! En het is heerlijk om over mijn eigen toekomst na te denken, wel eng soms want je wilt toch dat het allemaal goed gaat (wat natuurlijk nooit allemaal kan, loopt altijd anders dan dat je denkt...).

@RoyceMack Eens! Al wil ik later het liefst wel kunnen leven zonder al te veel geld zorgen. Maar als ik gewoon een baan blijf houden op het niveau waarvoor ik voor opgeleid ben zal dat wel lukken. Hoop ik :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:34

Nee, zit al zoveel jaar in de paarden incl al het werk dat ik ervan heb en de kosten dat ik het echt niet erg zou vinden om dat deel los te laten :)
Andere fase is aangebroken in mijn leven en als ik het mis ga ik wel een paard huren of van mij part kijken naar een verzorgpaard.

Echt volledig studeren ga ik niet doen hoor haha of moet betaald worden (dus combi werk en studie). Maar korte opleiding (van een jaar) of cursus, graag :j Moest daar ook niet aan denken hoor direct na mijn studie maar nu is het al een tijd later en begint het te kriebelen haha

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:41

Maaike162 schreef:
Straww_ schreef:
Maaike162, dat is echt gaaf! Ik heb stage gelopen bij Paard&Lifestyle en daar zijn ze ook heel erg gericht op de 'state of mind' van wedstrijdruiters en werken ze samen met o.a. Malene Nootenboom van Bewust Wedstrijd Rijden. Erg leuk om te zien wat dat doet met ruiters en wat voor resultaten ze boeken :j

Ja, lijkt me zo gaaf! Wat een leuke stage trouwens, klinkt goed! Paard&Lifestyle zijn idd ook veel bezig met 'state of mind', vind ik altijd erg interessant om te lezen. Ik keek even in je profiel, leuke opleiding doe je! Wel lastig met baankansen lijkt me trouwens. Zou je uiteindelijk ook bij een paardenblad willen werken? Of is dat praktisch onmogelijk qua nauwelijks/geen vacatures?

Was ook onwijs leuk :D Heel lastig qua baankansen.. Ideaal gezien inderdaad een paardenblad! Maar de kans is groter dat ik online terecht kom. Op zich ook niet erg, maar print is wel érg leuk :j

Wat een leuke plannen komen er allemaal voorbij, superleuk om te lezen!
RoyceMack schreef:
Achja, soms moeten we gewoon eens DAT doen wat ons gelukkig maakt. In plaats van dat wat misschien het verstandigste is.

Ik vind dit zo lastig. Het is soms namelijk helemaal niet verstandig om naar dit motto te leven :') Zo ook met mijn onderstaande 'probleem' haha!

Wat betreft mijn toekomstplannen, ze zijn sinds vandaag (eigenlijk dit weekend) een beetje bijgesteld.. Nu blijkt dat samenwonen opeens een heel stuk dichterbij komt :wow: Nog maar even heel goed over nadenken!

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 18:28

vuurneon schreef:
Nee, zit al zoveel jaar in de paarden incl al het werk dat ik ervan heb en de kosten dat ik het echt niet erg zou vinden om dat deel los te laten :)
Andere fase is aangebroken in mijn leven en als ik het mis ga ik wel een paard huren of van mij part kijken naar een verzorgpaard.

Echt volledig studeren ga ik niet doen hoor haha of moet betaald worden (dus combi werk en studie). Maar korte opleiding (van een jaar) of cursus, graag :j Moest daar ook niet aan denken hoor direct na mijn studie maar nu is het al een tijd later en begint het te kriebelen haha

Leuk! Ik hoop niet dat ik dat gevoel ook heb als ik kinderen krijg want dan heb ik al een paard, man, kinderen op komst en dan nog weer een jaar 'studeren'... dat wordt niks hihi.

Straww_ schreef:
Wat betreft mijn toekomstplannen, ze zijn sinds vandaag (eigenlijk dit weekend) een beetje bijgesteld.. Nu blijkt dat samenwonen opeens een heel stuk dichterbij komt :wow: Nog maar even heel goed over nadenken!

Spanned! Wat leuk zeg :) Kun je iig de kosten voor jullie huisje delen, ik moet t dadelijk alleen opbrengen denk ik :+

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:51

lycil8 schreef:
Oh dat klinkt zo bekent 'blokkeren', ik verspan me altijd als ik iets moeilijk vind (dat vindt ik heel vaak haha). En op zo'n moment is het juist belangrijk dat ik ontspan, vaak met het aan de teugel laten lopen... Daar is ze heel lastig in. Maar echt goed en interessant die oefeningen, dat zoiets zo veel impact heeft he?
Gaat hij amputeren als je je been verkeerd aanlegt ja? hoop ik toch niet haha. Maar ik begrijp wat je bedoelt! Net als de KWPN'er, daar heeft mijn instructrice grand prix mee gedaan, hij is wel wat stijf waardoor de passage en piaffe wat moeilijker gaan. Maar zo ver ben ik toch nog niet :+ Leuk dat je daar tegen over een heel ander paard rijdt, extra leerzaam!

Ja, lastig he? Om te ontspannen op dat zo soort momenten. En dat terwijl ontspanning vaak juist de sleutel is. Ja, vind het zo bizar dat het mentale welzijn zoveel impact heeft.
Oeps haha, dat moest natuurlijk appuyeren zijn. Met dank aan mijn automatische spellingscontrole :)
Gaaf he? Zo'n paard waar alle knopjes opzitten. Ik word er altijd heel ambitieus van haha.

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 20:42

Maaike162 schreef:
Ja, lastig he? Om te ontspannen op dat zo soort momenten. En dat terwijl ontspanning vaak juist de sleutel is. Ja, vind het zo bizar dat het mentale welzijn zoveel impact heeft.
Oeps haha, dat moest natuurlijk appuyeren zijn. Met dank aan mijn automatische spellingscontrole :)
Gaaf he? Zo'n paard waar alle knopjes opzitten. Ik word er altijd heel ambitieus van haha.

Vreselijk moeilijk! Maar beetje bij beetje komen we er wel. Ik heb afgelopen zondag heerlijk gereden, de les was uiteraard weer heel vermoeiend maar ging heel goed! Dus daar kan voorlopig weer mee vooruit :) 1 stap vooruit en 2 stappen achteruit is bij mij echt van toepassing vind ik altijd haha. Dat heb ik ook altijd haha alleen rijdt ik niet zo vaak op hem, maar vooral als mijn instructrice met hem gaat rijden en kür op muziek doet of gewoon wat oefeningen hangt het kwijl aan mijn lippen! Het ziet er allemaal zo makkelijk uit als zij het doet, vaak doet ze ook wel eens dingen voor als het echt niet lukt. Dan kan ik zien wat ze bv doet met haar hand of zit, maar doe het maar eens zoals zij het ook doet... haha

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:49

Ik heb t anders gedaan.. Niks leven op orde.. :') Maar eerst paard gekocht daarna steeds mezelf aangepast op het paard. Ik had wel eerst gespaard maar ik woonde thuis, had net een 0 uren contract, wilde nog studeren enz.

Was soms lastig en krap qua geld. Ik heb soms geleend bij m'n vader en heb periodes vreeeeeselijke baantjes gehad om toch het paard te kunnen onderhouden. Alles is gelukt en heb nooit bespaard op m'n paard.

De paarden zijn altijd gebleven, ben er vreselijk gek op en op dit moment (7 jaar na aankoop paard nr 1) begin ik alles redelijk op de rit te krijgen qua werk (nieuwe vaste baan) stabiele relatie, huisje enz. Dus als ik daarop had moeten wachten was het er wss niet van gekomen _O-

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 18:13

Haha ja zo kan het ook! Ik kan nu eigenlijk al niet rondkomen met mijn huur, zorgverzekering, boodschappen enz. dus om nu een paard te kopen lijkt me heel onverstandig :+ Maar ik hoop dat ik binnen een half jaar wel een vaste baan heb en dan kan het sparen beginnen voor al mijn plannen! Heb er hele veel zin in, vooral om niet meer mega erg op mijn centen te letten. Ik sta nu soms gewoon in de supermarkt uit te rekenen hoe veel ik moet betalen omdat ik minder dan 10 euro op mijn rekening heb staan... Maar geld voor het rijden haal ik altijd wel ergens vandaan!

Hoe veel paarden heb je inmiddels @xApple? :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:19

1,5 :D Een grote C pony en een Shetlander. De C pony rij ik op.
Heb inmiddels de paarden aan huis (jaja de grote paardenmeisjes droom :D) en het paard
van mijn vader loopt er ook nog bij. Over een tijdje wil ik er wel graag 1 bij. Ik had een veulen
op de planning maar mijn merrie kan niet drachtig worden dus dat veulen schuif ik even
een jaar op ivm de financiën :o