Maneges boven de F12 - ik leer niks meer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Abercrombie

Re: Maneges boven de F12 - ik leer niks meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:40

Nee volgens mij heet die stal in leusden iets met treek.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:47

Abercrombie schreef:
Nee volgens mij heet die stal in leusden iets met treek.

jij bedoelt de Treekhoeve. dat is meer amersfoort. edit... valt dus wel onder Leusden
maar daar zou TS eens kunnen kijken.

http://de-treekhoeve.com/ hier een link naar hun site

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:53

Zou het gewoon eens voorleggen aan je instructrise. Als zij niet weet dat jij iets mist zal er ook niets veranderen.

Je geeft aan dingen zelf te proberen, als je die nu eens vraagt voor je het probeert?
Dan weet zij namelijk wat er in jouw hoofd om gaat. Of vraag haar heel rechtstreeks wat zij het grootste werkpunt vind en of zij daar extra op wilt gaan letten.

Het initiatief zal toch van jou moeten komen :j

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:29

Tja het is onvermijdelijk dat je op een gegeven moment boven het groepsgemiddelde uitkomt qua vaardigheid en dan wordt het voor de instructrice erg moeilijk om voor ieder niveau nog wat uitdagends te bedenken. Waarom ga je niet om de week een priveles nemen ipv elke week een groepsles? Dat maakt financieel weinig uit en je leert er veel meer van. Is echt een aanrader

WingsToFly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 19:17

Jongens, ik zie zo erg op tegen morgen. Ik moet van mezelf morgen er iets van gaan zeggen, want ik kan gewoon niet langer zo doorlopen daar. Plus, mocht ik mijn kwartaalkaart niet willen verlengen, moet dat uiterlijk één maand van tevoren worden aangegeven. Morgen is daarvoor dus mijn laatste kans (oktober is de laatste maand van ons rij-kwartaal.)

Ik heb het er met mijn rij ''vriendin'' over gehad, en zij heeft eigenlijk hetzelfde, maar voor mijn gevoel heeft zij al meer zekerheid dat ze wil gaan stoppen, waar ik nog altijd twijfel.

De pony die ik met wedstrijd heb gereden (en hopelijk nu weer wat consequenter mag gaan rijden) vind ik werkelijk een heerlijk beest. Maar ik ben het inmiddels niet meer eens met de manier van aanpakken. Hij heeft altijd een handje gehad van bit vastpakken, maar na een wolfskies getrokken te hebben hoopten we dat dit probleem opgelost zou zijn. Niet dus. Mijn instructrice (tevens manege eigenaar) zet het paardje nu vaak aan de bijzet. Ik ben het hier totaal niet mee eens en zie dit niet als een oplossing, eerder een tijdelijke ''verbetering.'' Ja, zijn hoofd blijft laag met bijzet, maar haal je de bijzet eraf dan is zijn hoofd meteen weer hoog. Ik heb allang niet meer het idee dat het hier om verzet gaat, zo erg als hij zijn nek lijkt in te trekken. Hij doet echt alles om er onderuit te komen, maar ik geloof niet in opzet.

Helaas wordt deze pony al geleaset door een ander meisje - die erg trots is dat ze hem naar beneden heeft weten te trekken en sjorren. Ik ben alleen al blij dat ik hem een uurtje in de week lekker ontspannen en los kan laten lopen. Reden waarom ik dus blijf is voornamelijk de pony - als er een stal vrij was bij mijn verzorgpaard had ik het allang geweten en had ik haar een bod gedaan voor de pony.

Dan is er vorige week helaas nog iets gebeurd waardoor ik niet met veel plezier meer naar stal ga. Ik ben sinds kort veganist, en mijn instructrice had dit gehoord. Nadat ze een heel vragenvuur op me had los gelaten, heeft ze me (met wat mensen waarvan ik dacht dat het vrienden waren) min of meer staan uit lachen omdat ze zei ''Oh, was jij daar bij dan, heb je daar foto's van gemaakt dat je dat weet?'' (Het ging hier over het feit dat ik zei dat mensen voor de ijstijd geen vlees aten.) Ik ben absoluut niet iemand die zijn woordje klaar heeft, en laat dat soort dingen over me heen komen, maar ben er achteraf gezien wel echt door gekwetst. Hierdoor ben ik nog meer gaan twijfelen of ik wel echt wil blijven rijden.

Samenvatting; Ik zit er echt helemaal doorheen. Die pony is echt iets speciaals en ik zou hem zo graag een kans geven om te verbeteren, maar ik ben me er ook heel goed van bewust dat dit misschien niet reëel is, helaas... Ik weet gewoon echt niet hoe ik het moet gaan brengen, of ik het voor of na de les moet aankaarten, etc. etc. Pffffff....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:11

Voor die pony hoef je niet te blijven, met dat ene uurtje per week dat jij 'm misschien mag rijden, ga je weinig verbetering aan kunnen brengen. En al helemaal niet als de eigenaar 'm bijzet als symptoombestrijding.

Dan stop je er toch gewoon mee? Mocht dat niet bevallen, dan kun je altijd terug.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:21

Welke manege rijdt je momenteel? Ik kom zo'naar beetje door het hele land. Misschien weet ik wat in jouw regio.

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:25

Je kan toch altijd nog terug? Als je nu door gaat zit je er weer een kwartaal aan vast en dan krijg je misschien meer spijt.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 08:06

Als de eigenaar zo met zijn paarden om gaat en zo met zijn betaalde klanten zou ik weg gaan. Ik weet hoe moeilijke deze stap is, heb dit zelf namelijk ook enkele jaren geleden gedaan. Reed ruim 15 jaar bij die manege maar toch weggegaan omdat ik er niet meer kon aarden. Het was of de plezier van mijn hobby verliezen of naar een ander stal. Beste stap ooit geweest, opeens ging ik weer met sprongen vooruit en heb echt het plezier weer terug gevonden.

Ik las dat je in de omgeving van Leusden zit? Dan kan ik je zeker De Treekhoeve aanraden. Hele goede manege, misschien niet helemaal in de buurt maar voor een goede manege ben ik bereid om te rijden. Ik zit nu op een manege bijna 45 minuten afstand van mijn huis, maar ik zit daar heerlijk in mijn vel.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:00

Beetje voor jezelf leren opkomen kan geen kwaad hoor, je kunt tenslotte moeilijk je hele leven je moeder blijven meenemen :+

In dit geval zou ik bijna zeggen, makkelijk dat de eigenaresse de beslissing voor je neemt 8)7
ps: [VT] Meer veganisten op Bokt?.

WingsToFly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 09:22

ynskek schreef:
Welke manege rijdt je momenteel? Ik kom zo'naar beetje door het hele land. Misschien weet ik wat in jouw regio.

Ik rijd momenteel in Leerbroek, op Hoeve Versteeg

WingsToFly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 09:26

Rex_Rolfo schreef:
Beetje voor jezelf leren opkomen kan geen kwaad hoor, je kunt tenslotte moeilijk je hele leven je moeder blijven meenemen :+

In dit geval zou ik bijna zeggen, makkelijk dat de eigenaresse de beslissing voor je neemt 8)7
ps: [VT] Meer veganisten op Bokt?.

Hahaha nee klopt, ik ben altijd iemand geweest met goed vertrouwen in mensen dus als zoiets me overkomt moet ik het altijd even registreren dat dat gezegd wordt. Pas daarna denk ik aan alle dingen die ik had kunnen zeggen.

Ze is gewoon nogal simpel in denken en doen, nooit problemen mee gehad tot nu. Ben inderdaad al aan het kijken voor andere maneges, maar hoor graag de mening van anderen.

Bedankt voor het topic ook! :)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:34

WingsToFly schreef:
ynskek schreef:

Ik rijd momenteel in Leerbroek, op Hoeve Versteeg

Ik stuur je vanavond even een pb

WingsToFly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 14:49

ynskek schreef:
Ik stuur je vanavond even een pb

Super! Alvast bedankt :) Ik ga vanavond laten weten dat ik na dit kwartaal ermee wil stoppen, dus oktober is mijn laatste les maand.

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:19

Ik ben een beetje laat hiermee want waarschijnlijk heb je al gezegd dat je wilt stoppen, maar...je kan het!! *\o/*
Heel vervelend dat je het qua rijden niet meer leuk vond en dan ook nog die persoonlijke onaardige dingen erbij...Heb je er ook wat van gezegd? Ik vind dat soort confrontaties ook altijd heel moeilijk dus ik begrijp hoe je je voelt. Maar ik hoop dat je het met een goed gevoel hebt kunnen afsluiten!

WingsToFly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 18:00

Bay schreef:
Ik ben een beetje laat hiermee want waarschijnlijk heb je al gezegd dat je wilt stoppen, maar...je kan het!! *\o/*
Heel vervelend dat je het qua rijden niet meer leuk vond en dan ook nog die persoonlijke onaardige dingen erbij...Heb je er ook wat van gezegd? Ik vind dat soort confrontaties ook altijd heel moeilijk dus ik begrijp hoe je je voelt. Maar ik hoop dat je het met een goed gevoel hebt kunnen afsluiten!

Bedankt! Maar beter laat dan nooit toch?
Ik heb het gisteren verteld, maar wel na wat weer een super fijne les was... Dat maakte het even moeilijk, maar er waren meer mensen die dit gevoel hadden dat ze weinig echt les kregen. Mijn instructrice zou hier op gaan letten - dus mochten de lessen weer beter worden kan ik altijd nog zeggen dat ik volgend kwartaal nog blijf.

Nog een leuk dingetje, die pony waar ik zo verliefd op ben, ik heb gedropt dat ik erg geïnteresseerd in hem ben. Zij dacht in eerste instantie dat het een grapje was toen ik na mijn wedstrijd op facebook plaatste dat ik zo gelukkig met hem was dat ik hem wilde kopen. Ik heb haar nu dus duidelijk gemaakt dat dit serieus is en dat ik opzoek ben naar een stalletje voor hem, en verder laat ik het aan haar over of ze hier op in wil gaan of niet...
Ben erg benieuwd!

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 18:26

1 tipje, als ik jou was zou ik niet met al te veel gevoel over die pony praten. Dan weten ze dat je de pony graag wilt hebben en zullen ze er ongetwijfeld meer voor gaan vragen!

WingsToFly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 18:31

Maaikevdk schreef:
1 tipje, als ik jou was zou ik niet met al te veel gevoel over die pony praten. Dan weten ze dat je de pony graag wilt hebben en zullen ze er ongetwijfeld meer voor gaan vragen!

Klopt, heb je helemaal gelijk in! Maar ik ben me er ook heel goed van bewust dat hij met rijden nogal gebreken heeft en dat ik daarin ook best mijn poot stijf zal houden dat hij niet erg veel ''waard'' is. Voor nu geloof ik nog niet dat ze hem wil verkopen ook. Misschien komt het nog, misschien niet. Ik zal sowieso toch eerst een plekje voor hem moeten vinden voordat ik er écht serieus over kan gaan praten. Maar bedankt voor de tip! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 18:43

Er hebben meerdere topics gelopen hier over mensen die manegepaarden gekocht hebben. Grotendeels als recreatiepaarden of om ze een goed pensioen te gunnen. Als je echt meer wilt en je hebt de mogelijkheden om een paard te kopen zou ik persoonlijk geen manegepaard kopen. Ze zijn vaak afgekeurd en je weet niet of je door die gebreken onder het zadel heen kan rijden, ook niet als het beestje maar 1 ruiter heeft en door allerlei mensen behandeld wordt.

Als hij nog braaf zijn rondje loopt met die bijzet kan ik me ook haast niet voorstellen dat ze hem zomaar wegdoet.

WingsToFly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 19:28

Emmaa_ schreef:
Er hebben meerdere topics gelopen hier over mensen die manegepaarden gekocht hebben. Grotendeels als recreatiepaarden of om ze een goed pensioen te gunnen. Als je echt meer wilt en je hebt de mogelijkheden om een paard te kopen zou ik persoonlijk geen manegepaard kopen. Ze zijn vaak afgekeurd en je weet niet of je door die gebreken onder het zadel heen kan rijden, ook niet als het beestje maar 1 ruiter heeft en door allerlei mensen behandeld wordt.

Als hij nog braaf zijn rondje loopt met die bijzet kan ik me ook haast niet voorstellen dat ze hem zomaar wegdoet.

Ik heb ook geen idee of ze hem ooit zou verkopen, maar ik kan het altijd proberen.

Het is ook zeker niet mijn intentie om hem te kopen als dressuurpaard/wedstrijdpaard. Ik vind hem een bijzonder paardje, hij is toen bij ons op stal gekomen en had een flinke historie te merken aan zijn gedrag. Ik zou hem graag juist de afwisseling geven waarvan ik denk dat die goed is voor hem. Lekker recreatief rijden, dressuurmatig, springen, wat vrijheidsdressuur etc.

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 09:41

Fijn dat je het leuk hebt kunnen afsluiten! Hopelijk heeft de instructrice ook wat aan jullie tips, ben benieuwd of het helpt.
En spannend hoor van die pony! Ik kan je geen advies geven behalve goed naar je eigen gevoel luisteren. En als je echt serieus een eigen paard wilt, ook even rondkijken wat er verder op de markt is? Dan heb je misschien een beter beeld of je echt graag déze pony wilt.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 09:55

Even terug naar je startpost: ik heb juist het idee dat ik sinds de F12 weer meer leer :) De basis begint nu echt te komen, en vanuit daar kan ik (dankzij goede lessen!) weer een stap hoger. Het is naar mijn idee dan ook meer een kwestie van wat je zelf wilt, wat je instructrice kan aanbieden en of je assertief genoeg bent om dat ook in de les te vragen. Op een goede manege is dat echt wel haalbaar!

Je hebt het in ieder geval aangekaart op jouw manege (en wel meer gevraagd lees ik, haha!), ik hoop dat je snel weer vooruitgang en plezier in de lessen zult krijgen. En zo niet, dan zou ik toch eens verder kijken naar andere maneges. De F12 is in ieder geval zeker niet het eindstation!

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 10:01

Goed dat je deze beslissing hebt gemaakt voor jezelf!

Ook ik rijd boven de F12, op de manege. Ik heb helaas geen mogelijkheid tot verzorgpaard, maar amuseer me nog prima op de manege. Ik moet wel eens vragen om bijvoorbeeld te oefenen op wijken of andere onderdelen die aan bod komen in mijn proef, daarom neem ik mijn proef ook wel eens mee naar de les. Op die manier weet mijn instructrice waar ik graag aan wil werken. En dit doet mijn instructrice niet alleen voor mij, maar ook voor anderen die daar om vragen :)

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 10:06

ik heb dit ook gehad en dat is ook een van de redenen waarom ik niet meer op een manege les.

ik rijd zelf nu alweer 15 jaar waarvan al 2 jaar niet meer op een manege, ik rijd lekker op mijn bijrijdpaard waarvan ik zelf alles op kan bouwen (ben de enige die hem rijd samen met de eigenaar)
binnenkort beginnen met privé lessen

WingsToFly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 12:56

Bay schreef:
Fijn dat je het leuk hebt kunnen afsluiten! Hopelijk heeft de instructrice ook wat aan jullie tips, ben benieuwd of het helpt.
En spannend hoor van die pony! Ik kan je geen advies geven behalve goed naar je eigen gevoel luisteren. En als je echt serieus een eigen paard wilt, ook even rondkijken wat er verder op de markt is? Dan heb je misschien een beter beeld of je echt graag déze pony wilt.

Eigenlijk is hij de aanleiding dat ik er serieus over na ging denken om een pony te nemen. Ik heb nooit eraan gedacht dat ik het zou kunnen onderhouden, tot ik hem graag wilde en me erin ging verdiepen. Ik wil hem gewoon graag een wat leuker, afwisselend leventje kunnen bieden, het is niet zo zeer voor ''het hebben van een paard.'' Maar wie weet als het niets wordt wat ik dan tegen kom :)