Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
RaafSmits schreef:Je hoeft geen expert te zijn om te zien hoe een situatie in de manege is.
Paarden die kaal en met uiterlijke verwondingen rond schokken met een veel te mager lijf zou genoeg meer dan genoeg moeten zeggen.
Stallen waar je de paarden amper kan zien door het gebrek aan daglicht, de geur van ammoniak die je de adem ontneemt......hoestende, struikelende paarden.......
Daar ga je toch niet lessen??
Shadow0 schreef:Schangah schreef:Het zou prettig zijn dat er een systeem zou komen waar paardenwelzijn wel ergens bovenaan op een lijstje komt te staan.
Meer bureaucratie! Dat is altijd fijn.
Maar het is me nog steeds niet duidelijk waarom dat alleen voor maneges zou moeten gelden. Dat hele verhaal met 'dat is de basis' overtuigt me echt niet. En het is wel makkelijk om dingen te bedenken waar anderen wel door benadeeld worden en jijzelf niet. (Immers, de kosten voor maneges gaan omhoog, terwijl eigenaren buiten schot blijven.)
Hilary schreef:RaafSmits schreef:Je hoeft geen expert te zijn om te zien hoe een situatie in de manege is.
Paarden die kaal en met uiterlijke verwondingen rond schokken met een veel te mager lijf zou genoeg meer dan genoeg moeten zeggen.
Stallen waar je de paarden amper kan zien door het gebrek aan daglicht, de geur van ammoniak die je de adem ontneemt......hoestende, struikelende paarden.......
Daar ga je toch niet lessen??
En tóch bestaan dit soort maneges dus nog, dus blijkbaar gaan mensen daar nog wel lessen. Ook pensionstallen en paarden die privé aan huis staan overigens.
Shadow0 schreef:Schangah schreef:Het zou prettig zijn dat er een systeem zou komen waar paardenwelzijn wel ergens bovenaan op een lijstje komt te staan.
Meer bureaucratie! Dat is altijd fijn.
Maar het is me nog steeds niet duidelijk waarom dat alleen voor maneges zou moeten gelden. Dat hele verhaal met 'dat is de basis' overtuigt me echt niet. En het is wel makkelijk om dingen te bedenken waar anderen wel door benadeeld worden en jijzelf niet. (Immers, de kosten voor maneges gaan omhoog, terwijl eigenaren buiten schot blijven.)
Hilary schreef:[quote="RaafSmitsWij, de buurt, de vrienden, de straat, de klant.........WIJ zijn vaak de ogen én oren van een dier in nood.
Net zoals het je plicht is om een mens in nood te helpen is net ook je plicht om een dier in nood te helpen.
Alleen dán kan een probleem aangepakt worden.
Dus ken je een manege zoals genoemd, trek dan aan de bel of laat je in ieder geval informeren.
myk_en_shant schreef:Geen aanname maar ervaren.
myk_en_shant schreef:Ik heb het over in ieder geval 3 manege's, ze bestaan ondertussen niet meer of zijn over genomen.
Maar bij 1 was het zo erg, dat er van de zeg maar jouw voorbeeld 20 paarden 3 goed liepen dan was het veel.
Helaas als jong meisje zonder ervaring zie je dit niet, pas later denk je er over na.
Shadow0 schreef:Ik vraag me af waarom maneges altijd uitgezonderd worden als voorbeeld van misstanden. Is dat bij eigen paarden niet aan de hand? Dus dan op z'n minst een kritische keuring van ieder paard en iedere paardeigenaar, dat lijkt me wel zo eerlijk.