Oefening Prinsjesdag op het strand.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 09:01

Ohh wat is dat gaaf! Ook mooi vast gelegd :)

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 09:03

Gaaf hoor! Wil er ook nog eens kijken in de toekomst maar ligt niet bepaald naast de deur _O-

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 09:05

Zo gaaf dit altijd. Mooie foto's TS! Pas op voor halo's met bewerken (foto 5 en 7 is de halo iets storend, waarschijnlijk is dit in je nabewerking (HDR-achtig?) ontstaan)). Als je deze even wat minder bewerkt dan zijn ze vast nog steeds bijzonder!

Elk jaar zie ik op bokt foto's van dit evenement en denk ik oohjaaa daar wil ik ook zo graag ns bij zijn. Dit jaar realiseerde ik het me wel op tijd, maar kon ik geen vrij krijgen. Volgend jaar proberen!
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 15-09-15 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 09:06

De eerste paarden (met de mensen in het blauw) zijn de paarden van de Koninklijke Marechaussee (Kmar) Deze hebben zelf geen paarden en halen de paarden uit België op. De paarden worden daar al regelmatig gebruikt voor politie werk en hoeven daarom niet mee te doen met deze training, ze zijn het al gewend.

De andere paarden zijn geleende paarden van particulieren en die moeten natuurlijk wel getest worden, maar vaak worden dezelfde paarden uitgenodigd als de jaren ervoor (tenminste dat was enkele jaren geleden)

De paarden van de Kmar heb ik destijds nog verzorgd als schoolstage in 2005. Onze EHBO-paard docent is hun dierenarts namelijk. Geweldige 5 dagen stage gehad en die zal ik ook nooit vergeten. Wij mochten destijds geen rookbomen gooien (was ons beloofd) tijdens deze oefeningen omdat het te mooi weer was en daardoor veel mensen op het strand (jammer weer)

Rubio

Re: Oefening Prinsjesdag op het strand.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 09:30

Bedankt allemaal!

Bewerken ben ik niet zo goed in, dat laat nog wat te wensen over inderdaad. Ik ben al heel blij met deze foto's. Het was voor mij de eerste keer om bewegende paarden met de handmatige stand te fotograferen. We blijven oefenen!

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 09:35

Daar had ik wel bij willen zijn! Ziet er gaaf uit :j

Morning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 09:56

Ik was er ook gisteren, heb ook foto's gemaakt! Je stond op een mooi plekje zeg! Ik stond ergens achterin, maar kon wel lekker zitten op een blok haha :P Ik ken 1 van de ruiters mag ik de foto naar hem toe sturen?

Was weer een spektakel ;)

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 12:45

Morning schreef:
Ik was er ook gisteren, heb ook foto's gemaakt! Je stond op een mooi plekje zeg! Ik stond ergens achterin, maar kon wel lekker zitten op een blok haha :P Ik ken 1 van de ruiters mag ik de foto naar hem toe sturen?

Was weer een spektakel ;)

Wij zaten aan de zijkant vooraan op een zo'n blok.

Ja hoor van mij mag je hem sturen :)

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:54

ivy_power89 schreef:
Die stoere fries, is mijn kanjer :D
Super leuk dat ik zo'n gave foto van haar hier voorbij zie komen!

Je kunt trots zijn op je paardje! Heerlijk ontspannen lopen. Dat wordt er eentje voor in de plakboeken deze foto.

Een paar jaar geleden reden 2 friezen mee van kennissen van ons. Zolang die twee in elkaars buurt lopen kun je daarmee alles rijden. Op 1 van de paarden zat (onverwachts) iemand die helemaal niet zoveel ervaring had maar dat was geen probleem. Ik hoop dat ze deze traditie wel blijven volhouden het geeft zo'n mooi effect.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 23:17

ontzettend gaaf om dit te zien.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 23:48

Wauw! Geweldig mooie foto's!

Ik moet zeggen dat foto 6 mij toch wel het meeste op valt. Het zou zo een historische foto in kleur kunnen zijn!

HorsaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 06:11

Dat bit bij nr. 13, lijkt mij te groot voor het paard. Overigens mooie foto's.

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 06:18

Mirjamsel schreef:
Ik neem me elk jaar voor te gaan kijken, maar vergeet het steeds.. Ziet er zo gaaf uit!

Dat probleem heb ik ook :P
Het lijkt me heel gaaf om dit eens in het echt te zien. Maar goed, dankzij de foto's heb ik toch een beetje mee kunnen genieten :)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 06:20

Wat superleuk om foto's van te nemen!!

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 07:14

Mauwen.....!! Bit te groot, te klein, dubbel, enkel......nog niks gehoord over de zadels en andere toe behoren...?! Ruiter te groot, te klein, te zwaar, niet kundig, niet passend bij de kleur van het paard...?!
Hallo !!!! Dit is voor hoogstens een week. Het is traditie dat de paarden zus en zo eruit zien, bereden worden en mee doen met de rest.
Het is bijzonder dat de paarden dit mee maken (ze worden er niet dommer van) en best een eer als jouw paard daar mee loopt.
Die paar dagen met een net niet passend iets, of net niet de goeie kleur of wat dat ook, is maar voor heel even.
Kan er nou niet gewoon even genoten worden van de foto's en het spektakel !!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 07:22

WendyLotte schreef:
Mauwen.....!! Bit te groot, te klein, dubbel, enkel......nog niks gehoord over de zadels en andere toe behoren...?! Ruiter te groot, te klein, te zwaar, niet kundig, niet passend bij de kleur van het paard...?!
Hallo !!!! Dit is voor hoogstens een week. Het is traditie dat de paarden zus en zo eruit zien, bereden worden en mee doen met de rest.
Het is bijzonder dat de paarden dit mee maken (ze worden er niet dommer van) en best een eer als jouw paard daar mee loopt.
Die paar dagen met een net niet passend iets, of net niet de goeie kleur of wat dat ook, is maar voor heel even.

:') Wat een ontzettend overdreven reactie op die enkele goed bedoelde opmerkingen. Meid, blijf vooral ademen.

Mooie foto's TS! En wat leuk dat er paarden van bokkers tussen zitten! :D

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 07:26

Alles wordt elke dag controleerd!
2x pd moeten de paarden op inspectie bij een dierenarts, als ze weg gaan word er gekeken naar het hoofdstel en zadel of alles het paard niet in de weg zit. Ze krijgen zoveel hooi dat ze het amper op kunnen, de mensen moeten elke dag na het rijden de spullen super schoon maken en dat wordt ook gecontroleerd, niet schoon is overnieuw.
Alles volgens de regels voor een militair, zo worden ze ook behandeld. Ze zijn immers zeer dankbaar dat ze gebruik mogen maken van de paarden en ze krijgen een 5 sterren behandeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 08:15

Wauw, wat een geweldige foto's. Echt heel erg mooi!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:10

Wauw! Foto 13, 14 en 15 vind ik echt ontzettend vet!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:11

Gave foto's!
Blijft altijd mooi om te zien! Ook als ze bij mijn vaders restaurant langskomen met de koets, zo enorm braaf onder deze omstandigheden!
2 paarden van stalgenoten van mij liepen ook mee :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:13

WendyLotte schreef:

Dit zeg jij nu wel...., maar ik ken iemand die zijn/haar paard totaal
stuk terug kreeg, die kon na een paar dagen mooi gaan hemelen ;)

Dan maar geen eer :) !

Nicolle89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:04

Foto nummer 13 is echt suuuuper mooi!! <3

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 11:13

Wow gewoon in uitgelicht!

Heel erg bedankt voor de complimenten over de foto's!

Ik heb tijdens de oefening niks gezien wat ik echt niet vond kunnen. En natuurlijk zijn er paarden die hun tong eruit gooien of heel erg aan het schudden zijn met hun hoofd en zeiknat zijn van het zweet, maar dat vind ik in deze omstandigheden niet zo vreemd. De ruiters bleven allemaal rustig en reden de paarden zo rustig mogelijk rond.

maggi_blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:46

Indrukwekkend

_Lou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:57

Wauw mooie foto's! :D
Indrukwekkend!