Hoe vaak proefrijden voor aankoop paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:45

Ik heb ook 2x proef gereden. Ik kende het paard ook deels (hij was van een vriendin) , maar het was echt liefde op het eerste gezicht!
Je moet echt gewoon op je gevoel afgaan denk ik.

Ik zou het wel vervelend vinden als iemand vaak kwam proefrijden. (3x is oke , maar maak dan ook een beslissing) het komt namelijk (bij mij) over alsof je twijfelt en ik wil graag zeker weten dat je 100% zeker bent...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:46

Ik zou zeggen 2x afhankelijk van de situatie. Ik heb een paar pony's gekocht op het oog en ben later er zelf mee aan de slag gegaan. Maar dan kocht ik ze van een vriendin en liet er eerst andere kindjes op rijden en kon ik mooi kijken :D Mijn dure dressuurpaard heb ik 2x gereden. En verder daarvoor 2 jonge beesten gekocht die niet zadelmak waren. Je gevoel moet goed zitten, de rest komt vaak later. Bij twijfel zeg ik: niet doen.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:46

2 keer proefrijden en als je toch nog beetje twijfelt een proeftijd vragen van 2 weken

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:47

Ben 3 keer geweest, hij was onbeleerd :')

ragus_tommy

Re: Hoe vaak proefrijden voor aankoop paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 17:07

1 keer, maar daar moesten we 4 uur voor rijden. de keer dat we weer daar naartoe gingen namen we hem ook meteen mee *\o/*

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 17:12

niet :D ik koop mijn paarden vanaf veulen tot 3 jaar (onbeleerd), ik heb ook altijd de eerste gekocht waarvoor ik ging :)

pony's (toen ik jong was) 1 x proefrijden.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 17:21

Ik ben 2x gaan kijken. 's middags ben ik alleen gaan kijken en is ze voorgereden door een stalruiter en 's avonds ben ik terug gegaan met mijn toenmalige instructrice en heb ik haar zelf opgezadeld en gereden. Meteen ook een sprongetje gemaakt.

Daarna onder voorbehoud gekocht en de volgende ochtend de koop bevestigd, nadat ik het nog een keer met mijn ouders besproken had. :D

Ik zou het zelf wel raar vinden als iemand 6x kwam proefrijden...