Als het altijd goed gaat..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marus

Re: Als het altijd goed gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:21

......En dan ben je blij dat het goed is afgelopen! Wat een schrik he, beterschap!
En de pijn maar even in de gaten houden.
Waarom had je niet verwacht dat mensen positief zouden reageren? Je doet toch niets verkeerd, manh manh dit kan de beste overkomen als je er niet op bedacht bent. Zo ben ik ook echt wel eens van het paard afgekukeld in de bak, 9/10 x bleef ik zitten met zo'n leuke schrik/omkeer/keihardwegsjees actie maar soms dan lag ik er toch echt wel naast.
Maar je weet vast zolangzaam aan wel dat de beste stuurlui hier op bokt zitten ;-)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 20:08

Bokt kan nog wel eens wat vervelend uit de hoek komen, vooral als er dus wat fout gaat :o vandaar dat ik niet zo veel positieve reacties had verwacht :)
Er waren bij de buitenritten voorheen ook wel schrikmomenten, en dan blijf ik zitten. Maar nu val ik er af, het licht echt aan het moment..

Ik had al een paar vraagjes over andere dingen via pb gekregen, dat vind ik wel erg fijn. Dan lokken ze geen onnodige discussies uit maar kunnen het toch vragen :D

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:21

Ayasha schreef:
Hoewel ik de opmerking een beetje "ongepast" vind. (TS zal heus niet expres op deze manier afstappen in het bos en had vast liever blijven zitten. :+ ) zou ik zeker als je met een onzeker paard buiten gaat, ook beetje gaan werken aan mijn balans of desnoods een bokriempje vanvoor aan het zadel maken zodat je je kan vast houden in geval van... Zo heel plots draait ze nl niet eens. :) Ze geeft een paar passen op voorhand al spanning aan en dát is een ideaal moment om je voor te bereiden op een plotse stop of wending. :D
Heeft TS nu helemaal niks meer aan maar een volgende keer wellicht wel! :) Misschien voel je je ook terug zelfzekerder buiten als je een bokriempje aan het zadel doet TS?

Kijk en dit bedoelde ik nou met mijn opmerking ...
Ineens 180 was t niet en t ging ook niet in volle galop maar in een handgalop ...
Dit soort dingen hoor je te kunnen oplossen voor je op buitenrit gaat .
Je brengt niet alleen jezelf en je paard in gevaar maar ook andere gebruikers van weg en bos !
Gelukkig liep dit allemaal verder goed af op wat blauwe plekken na

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 20:30

Handgalop was dit zeker niet, voor Kaya is handgalop echt slomer.

Maar als je dat met je opmerking bedoelde waarom breng je het dan zo banketstaaf? En dan zeg je ook nog 'ik wil niet vervelend doen maar... ' :x

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:34

Paardrijden bestaat ook uit moment opnames en met name als het net lekker gaat dan "droom" je ook wel eens een beetje weg en bent dus minder alert tijdens het genieten.
ZO ben ik ook wel eens bijna gelanceerd van mijn brave ruin toen een stier zijn hoofd tussen de struiken stak waar wij langs galoppeerden. Ik kon me nog net aan zijn nek goed vasthouden en voor het zelfde geld was ik ook gevallen. *D
Tja c'est la vie, de ene keer gaat het goed terwijl je dat niet verwacht en de andere keer heb je pech en lig je op het snuitje om iets heel onbenulligs. Tja als dat niet meer kan dan kunnen we maar beter stoppen met paardrijden.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:41

Ach Mupke toch, er af vallen is rot. Achter je paard aan hollen heeft zoals je gemerkt hebt weinig zin.
Maar, en wel met een grote MAAR. Je laat je toch niet zomaar uit ht veld slaan. Hoezo niet meer op buitenrit durven... Kom nou. Als je langer wacht wordt het echt niet minder spannend.
We zijn allemaal wel eens van ons paard af gekukeld (en ik wel 100 keer), al dan niet in de kreukels. Maar op dat paard en buitenrijden is wat jij graag wilt, dus dat blijf je gewoon doen.
Je begint gewoon met nadenken over wat handig is de volgende keer... Iemand me, bolriempje, eerst binnen moe werken.
Kom op, je gaat jezelf toch niet dwars zitten

En al dat gezeik hier in de topic over wat ze zogenaamd allemaal verkeerd gedaan heeft... DAT IS NIET HELPEND! Dus schei daarmee uit

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 21:13

Ik laat mij niet uit het veld slaan hoor, het is gewoon een beetje spannend weer..
Met een beetje geluk komt de volgende buitenrit deze week :j

Ben ook wel vaker van Kaya gevallen maar dat was is de bak, en normaal heb ik ook best een stevige zit maar ik was er niet 100% met mij gedachte bij.
Wat dom is want er kan dus altijd wat gebeuren.

En zoals je zegt, ik ga nu gewoon meer over dingen na denken, hier leer ik van :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:17

Blue_Eyes schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Wil niet vervelend doen , maar onafhankelijk zit je niet echt als je er zo floept als ze zich omdraait ...
Hopelijk alleen wat schrik schade voor jullie

Nah, als een paard in volle galop ineens 180 graden omdraait, dan blijf maar eens zitten... Beetje een onzin-opmerking dit.

Hopelijk valt het allemaal mee TS, pas goed op jezelf en op Kaya!

:)
Mee eens, heb er ook ervaring mee :+

Ik hoop voor je dat je die tak niet in je bil afgedrukt ziet, beterschap nog :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:25

SindyKaya schreef:
Ik laat mij niet uit het veld slaan hoor, het is gewoon een beetje spannend weer..
Met een beetje geluk komt de volgende buitenrit deze week :j

Ben ook wel vaker van Kaya gevallen maar dat was is de bak, en normaal heb ik ook best een stevige zit maar ik was er niet 100% met mij gedachte bij.
Wat dom is want er kan dus altijd wat gebeuren.

En zoals je zegt, ik ga nu gewoon meer over dingen na denken, hier leer ik van :)

+:)+ +:)+ That's the spirit *D

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:31

Het gezeik valt wel mee, er is 1 iemand die naar reageert... Helaas blijft bij iedereen altijd het nare hangen...

Je hebt genoeg positieve reacties gehad, vooral lekker zo doorgaan en volgende x knieen int zadel, zoiets kan gebeuren op buitenrit! Ik deed meestal op buitenrit mn beugels een gaatje korter om net iets meer mn knieen en hakken te kunnen uitdrukken, wellicht kan net voor jou ook helpen!!

Gewoon weer gaan heur!! :*

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:45

Wel lef van TS om dit filmpje te plaatsen. Blauwe plekken smeer ik altijd weg met coldpack van de paarden. Werkt prima.

Ik deel wel de mening dat dit wel te voorzien was maar daarvoor moet je wel anticiperen op de signalen van het paard en die signalen herkennen. Dat moet je ook leren. En sowieso zit de een vaster dan de ander. Wel kan je oefenen. Gewoon in de bak veel zonder zadel of beugels rijden kan daar al bij helpen. Of volg een paar crosslessen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 08:40

Kaya loopt wat stijfjes maar niet kreupel, heb d'r in alle gangen even gelogeerd en zie niks geks

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 08:43

SindyKaya schreef:
Kaya loopt wat stijfjes maar niet kreupel, heb d'r in alle gangen even gelogeerd en zie niks geks

En hoe gaat het met jou? ;)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 08:50

mn been doet niet pijn meer, is enkel nog blauw, net zoals mijn bil. Wel doet mijn rug heel erg zeer.

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:27

Dapper dat je dit durft te plaatsen hoor! Je hebt er zelf wat van geleerd en dat is het belangrijkste :) Gewoon weer doen waar jij je goed bij voelt en voor je het weet ga je weer heerlijk naar buiten hoor :P

Fijn dat jullie er allebei zo goed vanaf zijn gekomen en succes weer de komende tijd! Hoop dat je snel weer kunt genieten :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:47

Zinzi_jewel schreef:
Kijk en dit bedoelde ik nou met mijn opmerking ...
Ineens 180 was t niet en t ging ook niet in volle galop maar in een handgalop ...
Dit soort dingen hoor je te kunnen oplossen voor je op buitenrit gaat .
Je brengt niet alleen jezelf en je paard in gevaar maar ook andere gebruikers van weg en bos !
Gelukkig liep dit allemaal verder goed af op wat blauwe plekken na

Ik kan me de opmerking van Zinzi Jewel nu ook wel weer voorstellen; ik zie soms mensen naar buiten gaan die er zo naast gaan op het moment dat een paard zich ineens omdraait of wegspringt. Het is niet alleen een risico dat je voor jezelf en je paard neemt, maar ook voor een ander. Je moet er toch niet aan denken dat het paard op een auto was gelopen.
En als ze alleen zijn, doen ze dat nu eenmaal sneller. Ik zie op het filmpje nou ook weer geen paard dat echt raar doet. Als je dat nog niet kan handelen dan niet naar buiten, maar lekker in de bak verder oefenen aan balans en zit. TS is in ieder geval zo verstandig om (voorlopig) niet meer alleen te gaan.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 11:01

marjo1996 schreef:
Dapper dat je dit durft te plaatsen hoor! Je hebt er zelf wat van geleerd en dat is het belangrijkste :) Gewoon weer doen waar jij je goed bij voelt en voor je het weet ga je weer heerlijk naar buiten hoor :P

Fijn dat jullie er allebei zo goed vanaf zijn gekomen en succes weer de komende tijd! Hoop dat je snel weer kunt genieten :)

Dankjewel!
Gewoon stapje terug en dan komt het vast wel weer oké.

Voor de rest, ik weet nu wel dat het mijn schuld is en als ik 100% had opgelet had ik ook wel kunnen blijven zitten.
Ik zag het niet aankomen en daarom floepte ik eruit.
Mijn zit is altijd vrij stevig en dat heeft niks met ' niet kunnen handelen ' te maken want anders was ik buiten al wel 20x eraf gepleurd.

Omdat ik er afgevallen bent betekend niet dat mijn zit ineens belabberd is. Iedereen valt, ook internationale ruiters. Alleen dit was gewoon een ongelukkige plek
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 14-09-15 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:04

Dit kan iedereen overkomen!

Fijn dat Kaya in orde is.
En laat voor de zekerheid even naar je rug kijken :(:)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:06

Aah joh, hoort er bij!!
Volgende x een parachute achter op, Land je misschien zachter :')
Nee grapje...

Bij paardrijden hoort een beetje vallen.
En ach, dan weet je ook weer waar je aan kan werken toch?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 19:37

Als je pijn blijft houden, ga je asjeblieft naar de dokter?? Voordat er iets onherstelbaar is beschadigd? :(:)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 23:59

Zinzi Jewel heeft nochtans wel gelijk!
Als je op buitenrit wil, dan moet je dit namelijk wél kunnen uitzitten, anders heb je geeneens iets te zoeken op buitenrit en oefen je in de bak.
Buitenrit is al risico genoeg op zichzelf, als je dan nog niet vol vertrouwen kunt zitten én niet kunt anticiperen op je paard haar bewegingen (trust me, als je je paard écht door en door kent, voel je dit wél aankomen) dan heb je nog veel werk in een veilige omgeving voordat je überhaupt nog maar dénkt aan buiten rijden!

En ja, ervaringsdeskundige hier met 3 x per week draf - en galoptrektochten van 30km per keer door druk stadsverkeer én over aqua - en viaducten en onder treinbruggen door en langs luchthavens!
Heus niet dat mijn merrie nooit noodstop uitvoert of niet eens gaat spinnen of gekke hindesprongen maakt! Als ik er dan telkens zou affloepen zoals jij zo gaat vliegen... dan was mijn merrie in de aantal jaar al menig keer alleen toegekomen op stal... of erger nog, misschien zelfs helemaal niet ! :brr:

En inderdaad, iederéén valt... maar nét op buitenrit moet je hierop des te meer voorzien zijn en zorgen dat je het voelt aankomen... je paard had geen onverwachte schrikdingen waarvoor ze moest wegspringen, geen opvliegende patrijzen, geen uit de struiken springend wild... dus geen reden om zo te verspringen en dus helemaal geen reden om zomaar te vallen... hier moet je écht op gaan letten dat ze zo kan handelen dus

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 00:33

Dat was al duidelijk.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 22:37

Vorige week toch naar de HA geweest, nek deed erg veel zeer en had ook (te) lang last van spierpijn in mijn rug.
Gelukkig niet veel ernstigs alleen nek spieren flink verrekt ( heb ze vroeger gescheurd gehad dus ze zijn erg gevoelig )
Ik liep al bij de fysio voor m'n rug, dus ga daar ook even advies vragen voor m'n nek