Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. 

Ik vroeg het me toen ik op HE was al af, maar weten jullie misschien van wie die twee onwijs leuke pony's zijn die in het weitje bij de Bokt Lounge stonden?
Ze waren dus niet van een bokker zo te lezen, haha.
)

Daarnaast hoop ik dat jullie samen met ons, nog even willen nagenieten van de foto's!
Celiien schreef:Op dit moment zijn er twee paarden in de ring. Een donkere vos en een bont paard draven rond in de springweide. De paarden moeten van de Pieter Kerste, die de clinic verzorgt, eerst hun gangen laten tonen rondom de piste. Dit zodat de ruiter kan voelen hoe groot de passen van het paard zijn en de paarden uiteraard even kunnen inlopen. Pieter vraagt of de ruiters rustig willen aan galopperen en de balkjes die in de weide liggen willen nemen. Het is de taak van de ruiter om op een tempo te blijven en de paarden de balkjes in eenzelfde tempo willen nemen. Het is hierbij niet de bedoeling dat de paarden letterlijk over de balken springen. De balken worden op verschillende afstanden gelegd zodat de ruiters hun tempo af en toe moeten aanpassen.
De ruiters moeten stil blijven zitten zodat ze hun paarden geen extra belasting geven. Duidelijk is dat de donkere vos wat frisser is en daardoor het lastig vind om op een tempo te blijven. De ruiter wordt gevraagd om overgangen te rijden zodat het paard meer aan het been komt. Het bonte paard is wat rustiger en doet netjes wat de ruiter aan het paard vraagt.
Er worden een paar hindernissen veranderd, en de ruiters moeten een paar lijntjes rijden. In dit lijntje zit onder andere een oxer, dubbelsprong en een kruisje. Het bonte paard mag als eerste: het kruisje wordt netjes gesprongen, echter ietwat scheef. De Pieter vertelt de ruiter dan ook om het paard recht te houden. Nu er ‘echte’ hindernissen staan, wordt het paard direct wat frisser en vind het duidelijk heel erg leuk!
De vos is nog steeds erg fris en lijkt het tempo wat over te nemen van de ruiter. Echter corrigeert deze het paard waardoor het tempo weer van haar wordt. Het paard springt netjes de hindernissen, zonder een balk te raken.
De ruiters moeten dezelfde lijntjes blijven rijden. Hierbij wordt echter wel gevraagd of hun galoppassen kunnen vergroten en verkleinen, zodat ze steeds anders uitkomen voor de sprong.
Helaas kon ik niet alles meekrijgen van de clinic, omdat naast de Springweide het Outdoor terrein ligt waarvan de microfoon duidelijk harder staat en het geluid overheerst. Erg jammer!