Dilemma: verkopen of in bruikleen geven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Dilemma: verkopen of in bruikleen geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:32

Ik vind bij pony's bruikleen wel erg handig omdat kinderen hard groeien of je gaat een paar jaar in het buitenland studeren etc. Maar in jouw situatie TS, zou ik een gouden huisje gaan zoeken. Zo'n fijne pony vind dat makkelijk!
Je kan altijd contact proberen te houden en vragen of ze jou willen contacten bij verkoop.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 12:58

Na veel reacties en gesprekken. Lijkt het me verstandiger om haar te verkopen.
Nu en in de nabije toekomst heb ik zelf geen tijd voor haar.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 13:17

Je vind haar overbodig, daar ben je achter gekomen. En dat kan prima, soms verander je door de jaren heen gewoon en wil je toch weer minderen.

Het gaat dus eigelijk alleen nog aan de emotionele band die je met het dier heb.
Lease/bruikleen krijg je ze altijd anders terug dan wat jij wenste. Elke ruiter rijd anders, kneed een paard anders door de loop van de tijd en heeft andere ambities ook iemand die wel op jou richtlijn ligt.

Beste keus is denk nu om gewoon algeheel afscheid te nemen van het dier. Dan kan je nu nog een leuke prijs voor krijgen en straks als het dier bijv stuk gereden is of een blessure krijgt lukt dat imo niet meer.

Nog kleine toevoeging;
Ik zou daarom ook niet verkopen met een proef periode. Daar komt vaak alleen maar ellende van

Anke

Re: Dilemma: verkopen of in bruikleen geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 14:59

Dat heb ik ooit 1 keer gedaan. Na een week kreeg ik een overstressed hoopje ellende terug.
Geen proeftijd. Als ze het paardje vaker willen zien, kunnen ze op locatie gaan kijken.

Ja vindt het vooral zonde vd opfokkosten.
En niet gekocht met de intentie om te verkopen.
In theorie kun je het leuk bedenken en plannen, echter kan het in praktijk anders uitpakken.

Wil ook niet dat ze verpest wordt. Had haar eerst ff te koop. Onbeleerd. Toen toch bewust gekozen om haar goed te laten beleren. Veels te zonde als de basis verprutst wordt. Ze blijkt ze braaf te zijn met rijden. Ook een pluspunt voor de nieuwe eigenaar.
Zal haar binnenkort op boktmarkt zetten.