Morgen zelf weer aanwezig met mijn Arabische schoonheid, na 6 jaar Deurne toch even wennen in Ermelo
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
BabiiVeeraa schreef:Heel leuk om te lezen, prachtige foto's en een fijne schrijfstijl!
Morgen zelf weer aanwezig met mijn Arabische schoonheid, na 6 jaar Deurne toch even wennen in Ermelo
Adamootje schreef:'Hé, een Pegasus!' Een man loopt langs de Bokt-stand met zijn shetlander. Op haar zijkanten staat een vleugelpatroon. Wat een vakmanschap.
De drukte begint toe te nemen. Er lopen zelfs al bezoekers met tassen vol aankopen, de fanatiekelingen. Bij de wc's vraagt een vrouw of ik haar tassen in de gaten kan houden. 'Ze passen niet in het wc hokje' zegt zij verontschuldigend. Ach ja, ik sta hier toch al met mijn laptop te wachten, dus waarom niet?
We lopen richting de Bit piste. Onderweg kom ik een stand tegen met dekjes en halsters in alle kleuren van de regenboog. Een prachtige tinker hengst snuffelt aan een paarden pop. Horse Event oogt vooral heel compact door de vele stands en de kleine loopafstanden tussen de pistes.
Ik neem plaats op het VIP terras. Het zicht is hier meer dan prima. Onder het genot van een drankje geniet ik van al het moois dat hier langs komt paraderen. Ik heb het natuurlijk over de paarden. Een prachtige palomino komt voorbij. Hij en zijn ruiter zien er 'Western-achtig' uit, dus vermoedelijk verzorgen zij de demonstratie.
Rieky Young neemt plaats in de Bit piste met haar palomino en begint vrijwel meteen met de demonstratie. Ik heb geen verstand van western, maar het gehele plaatje ziet er ontspannen en vriendelijk uit. 'Probeer je hand in het midden en boven de manenkam te houden, want dat is het midden van je paard' zegt Rieky. De combinatie laat zien hoe je met het hoger houden van je hand een ophouding maakt. Het paard laat een ontspannen verzamelde galop zien.
"Ik ga nu een spin laten zien." Het paard spint steeds sneller en sneller. Ik vraag mij af of de twee nu niet ontzettend duizelig zijn. Alsof Rieky mijn gedachten heeft gelezen, geeft zij antwoord op mijn vraag: 'Natuurlijk kunnen paarden dol worden, maar minder snel dan wij mensen.' De combinatie eindigt met enkele slide stops en op het laatst beantwoordt zij de vragen van het publiek.
Zometeen breng ik verslag uit van Alizee Froment met haar prachtige PRE en meer.