Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Celine_Famke schreef:Schoentje schreef:Hoi dames, bedankt voor jullie leuke verslag en foto's van mijn clinic. Die met dat hout
Ik heb hele leuke foto's gemaakt van je paard! Lief koppie heeft hij als hij kijkt naar een nep paard haha! Mijn complimenten voor je rijkunstHeb genoten!
poes schreef:Ik vond je geniaal in de barrage clinic met je headset en geroutineerd paard dat nergens bang van is
MaiNat schreef:Aniek en ik zijn na een kleine zoektocht in de KNHS hal beland en gezellig in gesprek geraakt met de bekende fotograaf Femke Puijman van Hypo Focus en Kyno Focus. Prachtige foto's sieren haar stand. Inmiddels is Sanne Beijerman in de ring gekomen en gaat ons alles uitleggen over wedstrijdspanning en dit te kunnen ombuigen naar iets positiefs, samen met het paard van Suzanne Langelaar en de tweede combinatie Larissa Toringa. Als eerste tip krijgen we om te allen tijde je aandacht bij het paard te houden. Dit lijkt een makkelijke opgave, maar in de praktijk is het best lastig. Onder spanning zijn veel mensen geneigd om juist op externe factoren te letten, bijvoorbeeld dat enge jasje over de bakrand! Als tweede tip krijgen we te horen om iets achterover te gaan zitten, veel mensen ga iets naar voren zitten onder spanning of als ze bang zijn. Door relax op je paard te blijven zitten, breng je de ontspanning ook over op je paard. Ondertussen krijgen de combinaties diverse oefeningen. Het is herkenbaar, mentaal moet je gewoon goed gefocust zijn en een doel hebben om naar toe te trainen. Niemand uit het publiek heeft vragen en tot slot geeft ze de tip om tijdens de wedstrijden de focus te houden op je paard en niet gaan denken van Nu moet het gebeuren!!

Likemaaike schreef:Hee! Tof! Dat jullie bij demo Find the Rythm waren. Hebben jullie nog meer foto's? Ik reed op een van de paarden mee!